camera advies

Started by angel66, May 9, 2009, 17:54:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

angel66

hoi

ik wou een goede digitale camera kopen.....

ik heb dit setje gezien......

Nikon D60 + Nikon AF-S DX VR 18-55 mm + Nikon AF-S VR DX 55-200 mm NL

ik wou niet te veel kwijt en deze set kwam ong op 580 euro.

ik ou mij ook gaan verdiepen in de fotografie voor hobby en zo

Madhouse

Leuke set om mee te beginnen. De D60 is een hele degelijke camera. Let er wel op dat deze geen AF motor in de body heeft en je dus objectieven aan moet gaan schaffen die AF-S zijn. Voor nu geen probleem maar in de toekomst wellicht wel als je ander objectieven aan wil gaan schaffen.

Maar voor de rest een perfecte set om mee te beginnen!

p.s. Nikon heeft de beste camera's!  :biggrin:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

angel66

#2
wat is nou de beste prijs/kwaliteits camera?

die motor is voor in en uit te zoomen toch?

welke heeft die wel?

Madhouse

Quote from: angel66 on May  9, 2009, 18:03:31
wat is nou de beste prijs/kwaliteits camera?

doe motor is voor in en uit te zoomen toch?

welke heeft die wel?

De D60 incl. een 18-55 en een 55-200 is een hele goede instap camera waar je echt hele mooie plaatjes mee kunt maken.

De AF Motor dient om scherp te stellen. Als je een AF objectief op een D60 zet dan zul je handmatig scherp moeten stellen!

Een D90 heeft wel een AF Motor aan boord. Je kunt overwegen om een D90 te kopen met een 18-200mm VR. Maargoed, daar hangt natuurlijk een heel ander prijskaartje aan. Als je echt veel gaat fotograferen is dat een betere optie.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

angel66

tja inderdaad duurder.
zoveel wou ik niet uitgeven.

hmm even denken wat te doen

Madhouse

Quote from: angel66 on May  9, 2009, 18:20:28
tja inderdaad duurder.
zoveel wou ik niet uitgeven.

hmm even denken wat te doen

Begrijp me niet verkeerd hoor want de D60 is een hele goede camera! Ik wil je absoluut niet naar een D90 praten hoor.
Ga anders naar de winkel en ga er even mee spelen. Dan merk je vanzelf wel welke het best in de hand ligt en waar je het meeste schik mee gaat krijgen!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

angel66

nee hoor dat dacht ik niet ;D


maar ik zit dan in 1 keer aan de 900 euro.
oef ???

ik ga even in think mode

Madhouse

Quote from: angel66 on May  9, 2009, 18:32:09
nee hoor dat dacht ik niet ;D


maar ik zit dan in 1 keer aan de 900 euro.
oef ???

ik ga even in think mode

Succes! Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

angel66

zou dat nou echt veel voordeel hebben voor de kwaliteit?

die motor

Madhouse

Quote from: angel66 on May  9, 2009, 18:36:53
zou dat nou echt veel voordeel hebben voor de kwaliteit?

die motor

Nee als je AF-S objectieven gebruikt (en dat zijn de 18-55 en de 55-200) dan is er niets aan de hand.
Gewoon naar de winkel gaan, lekker spelen met de D60 en als hij bevalt gewoon doen! De kwaliteit van de foto's zullen zeker goed zijn.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

angel66

hoe zit het met die statieven?

ik heb er nou wel 1 gekozen met die 2 maar is het nodig?

zit trouwens net naar deze set te kijken......

Nikon D90 18-105 VR-kit bestaat uit de D90-camerabody en het veelzijdige AF-S DX NIKKOR 18-105 mm VR-objectief

1000 euro.........mijn vinger zweeft boven de bestel knop :smile:

Madhouse

Kijk hier eens: http://www.cameranu.nl/artikel/11859/Nikon_D90_18-105_VR.html € 897.-

De 18-105 VR heb je een goed allround objectief aan. Wil je in de toekomst meer telezoom dan kun je er altijd nog de 70-300 VR bij aanschaffen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

angel66

ik denk dat ik die D90 dan maar neem.

hehe moeilijk hoor.


Madhouse

Goedkoper kon ik hem echt niet vinden: http://www.foka.nl/site/nikon-d90-nikon-afs-vr-dx-18105-mm-f3556g-ed-nl-p-6126.html?vergelijk=true

Ik heb zelf een D80, de voorloper van de D90, waar ik super tevreden over ben. Doe je echt geen miskoop aan dus!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

beunky

Nikon is zeker erg mooi.
Heb je ook al naar Canon gekeken?
En een tip: ga gewoon naar de winkel van Cameranu.nl (in Urk) of naar bijvoorbeeld Konijnenberg in Den Ham.
Daar word je goed geholpen en je betaald een redelijke prijs.
Dan kun je gelijk in de winkel kijken welke van de twee merken jou beter in de hand ligt. Want dat is namelijk heel persoonlijk en bij beide net even iets anders.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

angel66

het gaat me niet om de prijs nu hehe.
ik denk inderdaad dat ik die dingen ven persoonlijk in mijn handen moet houden etc etc.
denk dat ik morgen even ga kijken bij de lokale foto winkel.
als ik dan een beslissing genomen heb dan ga ik naar foka rotterdam[goede prijs].
Quote from: Madhouse on May  9, 2009, 23:09:46
Goedkoper kon ik hem echt niet vinden: http://www.foka.nl/site/nikon-d90-nikon-afs-vr-dx-18105-mm-f3556g-ed-nl-p-6126.html?vergelijk=true

Ik heb zelf een D80, de voorloper van de D90, waar ik super tevreden over ben. Doe je echt geen miskoop aan dus!

angel66

die nikons komen overal beter uit de bus.
dus een canon zal ik niet nemen.
ga morgen even lekker vergelijken en spelen.
Quote from: beunky on May 10, 2009, 00:02:57
Nikon is zeker erg mooi.
Heb je ook al naar Canon gekeken?
En een tip: ga gewoon naar de winkel van Cameranu.nl (in Urk) of naar bijvoorbeeld Konijnenberg in Den Ham.
Daar word je goed geholpen en je betaald een redelijke prijs.
Dan kun je gelijk in de winkel kijken welke van de twee merken jou beter in de hand ligt. Want dat is namelijk heel persoonlijk en bij beide net even iets anders.

Automaat

Hoho,
Ik denk dat je daar een fout maakt door te stellen dat Nikon overal beter uit de bus komt! Er zijn erg veel vergelijkende tests te vinden waar de ene camera wat wint maar op andere punten wat verliest.
Koop een camera niet van een plaatje of omdat een reviewer het 'de beste' vindt. Ik had een bepaalde prijsklasse waar binnen ik een camera met basislens en flitser moest zoeken. Dat ik met de Nikon D80 naar huis ben gekomen, werd voor een groot gedeelte bepaald omdat ik die Nikon camera beter/lekkerder kon vasthouden en bedienen dan een vergelijkbare Canon.
Reading the HTForum is learning every day!!

Ejorne

Misschien niet de meest voor de hand liggende camera. Maar wel eentje die erg goed schijnt te zijn in haar budgetklasse.
De Panasonic G1

Nadeel is dat er nog niet zoveel Micro Four Thirds lenzen voor zijn. En dat de auto focus van meeste standaard Four Thirds lenzen niet werkt.

blue-eyes

#19
hmmmmmmmm

gebruik maken van de service van je lokale verkoper en dan maar bestellen waar het goedkoopst is?
Je zegt zelf dat de prijs geen issue is?

Maar goed, ik bepaal dat niet, het is jouw keuze natuurlijk ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

angel66

#20
als het veel scheelt wel.
voor een paar tientjes meer heb ik liever de winkel om de hoek.

als er wat mee is dan zit hij lekker dicht bij.



de buurman komt trouwens met een leuk voorstel.
hij is ook in de markt voor een nieuw toestel.
we gaan straks richting foka rotterdam

is ook niet te ver weg en ze hebben goede prijzen.
en op zondag open.
geven volgens de buurman heel goed advies

Michel8

Canon 450D met 18-55 en 55-250 kit misschien? Ik meen bij MM Rotterdam Centrum 780 euro. Nikon is wat groter en ligt misschien beter in de hand. Die AF heeft mij doen besluiten om voor Canon te gaan. En de dagcursus die je krijgt :-) Ik ben van mening dat het allemaal elkaar niet veel maakt, ten minste in mijn geval met 0,0 ervaring. Lijkt me sterk dat ik een miskoop kan begaan aan de 450D.

Of kijk eens op eosdigitaal voor tweedehands spul.

Madhouse

Quote from: Automaat on May 10, 2009, 08:25:41
Hoho,
Ik denk dat je daar een fout maakt door te stellen dat Nikon overal beter uit de bus komt! Er zijn erg veel vergelijkende tests te vinden waar de ene camera wat wint maar op andere punten wat verliest.
Koop een camera niet van een plaatje of omdat een reviewer het 'de beste' vindt. Ik had een bepaalde prijsklasse waar binnen ik een camera met basislens en flitser moest zoeken. Dat ik met de Nikon D80 naar huis ben gekomen, werd voor een groot gedeelte bepaald omdat ik die Nikon camera beter/lekkerder kon vasthouden en bedienen dan een vergelijkbare Canon.


Eens! Een body moet je gewoon goed in de hand liggen en makkelijk te bedienen zijn. Goede objectieven kun je later altijd nog aanschaffen.

De grootste reden waarom ik een D80 gekozen heb is omdat deze voor mij ook perfect in de handen ligt en aan mijn budget voldeed. Ik zou wel graag een D300 willen hebben maar dat werd me gewoon veels te duur.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

angel66

ik ga eerst langs een particulier die een D80 met 70 300 VR lens met zonnekap

camera is van aug 2008  en lens is 1 maand oud


Nikon MB-D80 Battery Pack D80
Nikon MH-18A Battery Charger (EN-EL3e
Nikon BM-7 Beschermkap LCD D80
Nikon UC-E4 USB Kabel

Nikon HB-32, zonnekap AF-S 18-70mm DX
Transcend SD 4 GB SDHC Class 6

rond de 575

blue-eyes

Je moet het maar net treffen, klinkt als erg goedkoop!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey