Canon 200 2.8 L... is het wat?

Started by beunky, May 7, 2009, 22:22:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Daarom vraag ik dat dus ook ;D  ;)
Of schat ik beunky verkeerd in als ik denk dat hij liever digitaal wil fotograferen?

Jimmy Conway

Quote from: Spacebass on May  8, 2009, 17:46:28
Als hij landschappen en architectuur wil gaan fotograferen dan snap ik die 70-200 en super wideangle adviezen niet helemaal.
Is een Tilt and Shift advies dan niet handiger dan een tele of superwideangle?

edit:
Anders lijkt het alsof ik op 1 persoon reageer....

Nee joh, stitchen en perspectiefcorrectie in Photoshop CS4 is the way to go. Kan gewoon met de kitlens. ;)

Jimmy Conway

Wat ben ik trouwens blij dat ik die hoofdpijn van dat hele lens-arsenaal niet meer heb zeg...

Beunky, voor je het weet wil je eigenlijk ook nog een macro lens.... misschien een fish-eye..... ringflitsertje.....teleconvertertje....studioflitssetje....nog een grotere camera tas?  :P ;D

Spacebass

Quote from: Jimmy Conway on May  8, 2009, 18:02:21
Nee joh, stitchen en perspectiefcorrectie in Photoshop CS4 is the way to go. Kan gewoon met de kitlens. ;)
Ahh dus dat is je geheim: doelbewust degraderen = Leica Look ;D

Quote from: Jimmy Conway on May  8, 2009, 18:08:05
Wat ben ik trouwens blij dat ik die hoofdpijn van dat hele lens-arsenaal niet meer heb zeg...
;D

QuoteBeunky, voor je het weet wil je eigenlijk ook nog een macro lens.... misschien een fish-eye..... ringflitsertje.....teleconvertertje....studioflitssetje....nog een grotere camera tas?  :P ;D
Laat hem met rust joh! ;D ;D

beunky

Quote from: bart_nl on May  8, 2009, 17:42:35
dan zou ik voor de 70-200 gaan aangezien je je onderwerpen m.i. nauwelijks met vol open lens zult fotograferen. Persoonlijke mening is dat je extra stops vooral bij portretten en actie nodig hebt. Voor jouw onderwerpen kun je beter een goed statief kopen ;)

Een goed statief heb ik al ;D
Of je moet een nog beter statief bedoelen (maar daar zie ik het nut niet van in, eigenlijk) dan de manfrotto 055XDB die ik nu heb.

Quote from: Spacebass on May  8, 2009, 17:46:28
Als hij landschappen en architectuur wil gaan fotograferen dan snap ik die 70-200 en super wideangle adviezen niet helemaal.
Is een Tilt and Shift advies dan niet handiger dan een tele of superwideangle?

edit:
Anders lijkt het alsof ik op 1 persoon reageer....

Ja, een TS lens is natuurlijk fantastisch. Maar dat zou dus een 17 F4.0 L betekenen of een 24 3.5 L II. De laatste is eigenlijk al amper groothoek te noemen natuurlijk op een cropcam. Prijzen: 2.300 en 2.000 euro.
Dat ga ik er dus voorlopig niet aan uitgeven (voorlopig als in de eerste jaren).

Quote from: Spacebass on May  8, 2009, 17:31:16
Waarom niet eerst een jaartje rondwandelen met wat je al hebt en dan middels de praktijk in kaart brengen waar je echt behoefte
aan hebt?

Omdat ik nu al die behoefte heb aangezien ik me onthand voel zonder een telelens als ik details wil pakken uit architectuur (of bijvoorbeeld in de natuur).

Quote from: Spacebass on May  8, 2009, 17:31:16
Goede foto's maak je eerder door kennis en ervaring dan door een objectief ;D

Dat realiseer ik me absoluut! Kennis is het probleem niet (dat is te leren natuurlijk), ervaring des te meer. Daar ben ik druk mee bezig.

Quote from: Spacebass on May  8, 2009, 17:31:16
ps
Juist beperkingen maken je creatief en zorgen ervoor dat je de tijd neemt voor een foto.

Dat laatste doe ik al. Ik klik niet zomaar wat in het wilde weg. Ik kijk goed rond en ik zie dingen en daar neem ik dan de tijd voor om dat op de foto te zetten.
Beperkingen kunnen misschien creatief maken, maar dan ben ik liever beperkt met een 24-70 of een 28-75 lens ;)
40 is echt vrij beperkt imho. Geeft niet, is een bewuste keuze geweest (eentje voor kwaliteit ipv milimeters).

Quote from: Spacebass on May  8, 2009, 17:31:16
Dan moet je beter nadenken over hoe je iets moois/boeiends/spannend/etc.. het beste in beeld kan brengen.
Gewoon zo min mogelijk variabelen en lekker basic in het begin ;)

Dat is absoluut zo, maar ik merk dat ik soms zit te croppen omdat ik net iets bereik te kort kwam. En dan heb ik al meerdere standpunten geprobeerd en zo.

Quote from: Jimmy Conway on May  8, 2009, 18:02:21
Nee joh, stitchen en perspectiefcorrectie in Photoshop CS4 is the way to go. Kan gewoon met de kitlens. ;)

Lol ;D

Quote from: Spacebass on May  8, 2009, 17:58:57
Of schat ik beunky verkeerd in als ik denk dat hij liever digitaal wil fotograferen?

Bestaat er nog wat anders dan digitaal dan? ???
:biggrin: :biggrin:

Quote from: Jimmy Conway on May  8, 2009, 18:08:05
Wat ben ik trouwens blij dat ik die hoofdpijn van dat hele lens-arsenaal niet meer heb zeg...

Mjah, voor de prijs van een body en één goede lens van Leica heb ik mijn hele setup ruimschoots compleet conform mijn wensen :D
Ieder z'n ding toch? Wat voor lens heb jij eigenlijk als ik zo vrij mag zijn?

Quote from: Jimmy Conway on May  8, 2009, 18:08:05
Beunky, voor je het weet wil je eigenlijk ook nog een macro lens.... misschien een fish-eye..... ringflitsertje.....teleconvertertje....studioflitssetje....nog een grotere camera tas?  :P ;D

*kijk even naar verlanglijstje*

Macro: check (alhoewel... niet de eerste twee jaar)
Fish-eye: check (erg gaaf, maar erg veel geld voor iets dat je maar af en toe gebruikt)
Ringflitsertje: check (zie macro)
Teleconvertertje: nope, lijkt me niet ideaal
Studioflitssetje: nope, heb niet zoveel met studiofotografie
Grotere camera tas: NOG groter :o
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Spacebass

Quote from: beunky on May  8, 2009, 18:27:53
Ja, een TS lens is natuurlijk fantastisch. Maar dat zou dus een 17 F4.0 L betekenen of een 24 3.5 L II. De laatste is eigenlijk al amper groothoek te noemen natuurlijk op een cropcam. Prijzen: 2.300 en 2.000 euro.
Dat ga ik er dus voorlopig niet aan uitgeven (voorlopig als in de eerste jaren).
Ik zal niet beginnen over een 5D MKI + TS-E 24mm F/3.5 L ;D (= +/- 2500 euro)

QuoteOmdat ik nu al die behoefte heb aangezien ik me<knip>
Duidelijk.

QuoteDat realiseer ik me absoluut!.<knip>
8)

QuoteBeperkingen kunnen misschien creatief maken, maar dan ben ik liever beperkt met een 24-70 of een 28-75 lens ;)
Ik heb zelf een 24-70 en een 70-200. Zit nu in een periode dat ik de 24-70 vaker gebruik dan de 70-200. Dat was wel eens anders.
Op de 5D is 24-70 qua beeldhoek trouwens bijna hetzelfde als 17-40 cropped ;D

Quote40 is echt vrij beperkt imho.<knip>.
Als je idd een enorme behoefte hebt om details te fotograferen waar je zelf niet
bovenop kan met je camera, dan kan ik mij die beperking heel goed voorstellen.

QuoteDat is absoluut zo,<knip>
Dan heb je dat sneller door dan de meeste beginners en zelfs gevorderden die ik ken 8)
Ik betrap mijzelf erop dat ik het te weinig doe als ik mijn 70-200 erop heb. Dus wellicht moet ik mijn eigen post maar eens lezen ;D

Zo te lezen heb je het allemaal goed onder controle en uitgedacht.
Denk dat je er zelf wel uit gaat komen 8)

Jimmy Conway

Quote from: beunky on May  8, 2009, 18:27:53
Een goed statief heb ik al ;D
Of je moet een nog beter statief bedoelen (maar daar zie ik het nut niet van in, eigenlijk) dan de manfrotto 055XDB die ik nu heb.
De echte natuurboys hebben een Gitzo met een Arca-Swiss balhoofd ofzoiets.  :hehe:

QuoteJa, een TS lens is natuurlijk fantastisch. Maar dat zou dus een 17 F4.0 L betekenen of een 24 3.5 L II. De laatste is eigenlijk al amper groothoek te noemen natuurlijk op een cropcam. Prijzen: 2.300 en 2.000 euro.
Dat ga ik er dus voorlopig niet aan uitgeven (voorlopig als in de eerste jaren).
Dat dacht ik ook. Dat stitchen was serieus bedoelt als alternatief bij architectuur.

QuoteMjah, voor de prijs van een body en één goede lens van Leica heb ik mijn hele setup ruimschoots compleet conform mijn wensen :D
Ieder z'n ding toch? Wat voor lens heb jij eigenlijk als ik zo vrij mag zijn?
Joh ik heb niet eens een Leica lens... Daar heb ik geen geld voor ;D
Ik heb een M6 en een M8 met een 35/2.5 mm Voigtlander pannenkoek lens, een 50/1.5 mm Zeiss lens en een Nikon LS-5000 scanner. Daar kan ik voorlopig alles mee doen wat ik wil.

Oh ja, ergens in een doos ligt nog een 12-24/4 Tokina en een 50/1.8 Nikkor, een 18-50/2.8, een SB-600, een SB-28 en nog wat Nikon zooi.... ;D
Had ook nog een Nikkor 18-70, 70-300, een 105 mm micro en een Zeiss Distagon T 28/2.8, maar dat heb ik verkocht :blink:

Was een beetje mijn probleem, ik wist in het begin niet wat ik wilde, dus ik vanalles kopen, want je leest op fora dat je dat nodig hebt allemaal.
Vele duizenden euro's verder kwam ik erachter dat ik eigenlijk meer iets compacts zocht.... :-X ;D


beunky

@ SB: Thx, moet gaan lukken met de opmerkingen en tips van jullie!

Quote from: Jimmy Conway on May  8, 2009, 18:59:03
De echte natuurboys hebben een Gitzo met een Arca-Swiss balhoofd ofzoiets.  :hehe:

Tsja, daarom ben ik ook geen echte natuurboy ;D

Quote from: Jimmy Conway on May  8, 2009, 18:59:03
Dat dacht ik ook. Dat stitchen was serieus bedoelt als alternatief bij architectuur.

Aha, ja dat kan natuurlijk heel goed. Panorama's kunnen erg mooi zijn. Ben er zelfs al mee aan het stoeien geweest en dat was niet echt wat, maar nu met de 17-40 en dit statief ga ik het nog wel eens proberen.

Quote from: Jimmy Conway on May  8, 2009, 18:59:03
Joh ik heb niet eens een Leica lens... Daar heb ik geen geld voor ;D

Ik heb een M6 en een M8 met een 35/2.5 mm Voigtlander pannenkoek lens, een 50/1.5 mm Zeiss lens en een Nikon LS-5000 scanner. Daar kan ik voorlopig alles mee doen wat ik wil.

Oh ja, ergens in een doos ligt nog een 12-24/4 Tokina en een 50/1.8 Nikkor, een 18-50/2.8, een SB-600, een SB-28 en nog wat Nikon zooi.... ;D
Had ook nog een Nikkor 18-70, 70-300, een 105 mm micro en een Zeiss Distagon T 28/2.8, maar dat heb ik verkocht :blink:

Was een beetje mijn probleem, ik wist in het begin niet wat ik wilde, dus ik vanalles kopen, want je leest op fora dat je dat nodig hebt allemaal.
Vele duizenden euro's verder kwam ik erachter dat ik eigenlijk meer iets compacts zocht.... :-X ;D

Aha, niet de digitale M8 overwogen? Mooi spul in ieder geval!
Die Zeiss is toch manual focus?
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Jimmy Conway

Quote from: beunky on May  8, 2009, 19:04:06
Aha, ja dat kan natuurlijk heel goed. Panorama's kunnen erg mooi zijn. Ben er zelfs al mee aan het stoeien geweest en dat was niet echt wat, maar nu met de 17-40 en dit statief ga ik het nog wel eens proberen.
Hoeft niet perse in de traditionele vorm van een panorama te zijn. Je bv ook twee portrait foto's stitchen.

QuoteAha, niet de digitale M8 overwogen? Mooi spul in ieder geval!
Er is alleen een digitale M8.... De M6 is analoog.

QuoteDie Zeiss is toch manual focus?
Alle lenzen voor Leica M of Zeiss Icon zijn handmatig scherpstellen en handmatig diafragma.

Spacebass

#34
Quote from: Jimmy Conway on May  8, 2009, 18:59:03
De echte natuurboys hebben een Gitzo met een Arca-Swiss balhoofd ofzoiets.  :hehe:
;D prijzig spul ;D

QuoteDat dacht ik ook. Dat stitchen was serieus bedoelt als alternatief bij architectuur.
CS4 is toch ook +/- 1000 euro? ;)
Als je photoshop elements koopt heb je bijna genoeg geld over voor een TS-E ;D ;D

QuoteDaar kan ik voorlopig alles mee doen wat ik wil.
Zo is 't!

QuoteOh ja, ergens in een doos ligt nog een 12-24/4 Tokina en een 50/1.8 Nikkor, een 18-50/2.8, een SB-600, een SB-28 en nog wat Nikon zooi.... ;D
Ik zeg verkopen die hap! ;D  Er zijn vast Nikonians die dat kunnen gebruiken ;) Gewoon te koop zetten op het forum.

QuoteWas een beetje mijn probleem, ik wist in het begin niet wat ik wilde, dus ik vanalles kopen, want je leest op fora dat je dat nodig hebt allemaal.
Vele duizenden euro's verder kwam ik erachter dat ik eigenlijk meer iets compacts zocht.... :-X ;D
Het leuke is dat beginners nu zelf ook
menen ze dat allemaal nodig hebben en "ervaren" fotografen dat alleen maar bevestigen.

Maar het is duidelijk dat Beunky al wat verder is en zich echt beperkt voelt. Ligt dus iets anders als in jouw geval waar jij nog zoekende was ;)
Aan de andere kant is er niets verkeerd aan. Soms moet je iets doen om er achter te komen of je het iets vind of niet. Jij kwam er later pas achter
dat leica gebeuren je ding is, maar zonder de weg ernaar toe had je dat misschien nooit geweten. Tis alleen jammer dat het soms een dure les is.

EdoE

Quote from: beunky on May  8, 2009, 19:04:06
Tsja, daarom ben ik ook geen echte natuurboy ;D

Dat is inderdaad een kwalificatie waar je niet voor in aanmerking komt.

Cheers,

Edo (trouwens ook niet)

Jimmy Conway

Quote from: Spacebass on May  8, 2009, 19:55:40
CS4 is toch ook +/- 1000 euro? ;)
Dat heb je zowiezo nodig... Ik heb natuurlijk de 'studenten versie'  >:D ;D


QuoteIk zeg verkopen die hap! ;D  Er zijn vast Nikonians die dat kunnen gebruiken ;) Gewoon te koop zetten op het forum.
Ik gebruik die 50mm als vergrootglas om diafilm mee te kijken.... ^-^ ;D

QuoteHet leuke is dat beginners nu zelf ook
menen ze dat allemaal nodig hebben en "ervaren" fotografen dat alleen maar bevestigen.
Je kan op verschillende manieren 'iets nodig hebben'.. Maakt ook niet uit.

QuoteMaar het is duidelijk dat Beunky al wat verder is en zich echt beperkt voelt. Ligt dus iets anders als in jouw geval waar jij nog zoekende was ;)
Ik hoop het van harte! :)

QuoteAan de andere kant is er niets verkeerd aan. Soms moet je iets doen om er achter te komen of je het iets vind of niet. Jij kwam er later pas achter dat leica gebeuren je ding is, maar zonder de weg ernaar toe had je dat misschien nooit geweten. Tis alleen jammer dat het soms een dure les is.
Precies, je wil niet weten wat ik op deze weg voor zonderlinge figuren heb leren kennen.... ;D ;D ;D

beunky

Quote from: Jimmy Conway on May  8, 2009, 19:08:30
Hoeft niet perse in de traditionele vorm van een panorama te zijn. Je bv ook twee portrait foto's stitchen.

Natuurlijk... dat is wel een erg goed idee trouwens! Kan ik zeker eens mee gaan stoeien.
Heb een mooi programma'tje om panorama's te maken, dus dat moet goedkomen.

Quote from: Jimmy Conway on May  8, 2009, 19:08:30
Er is alleen een digitale M8.... De M6 is analoog.

Dat wist ik niet, bevallen ze je goed?
Vind het sowieso wel erg mooi spul alleen al om te zien, ik heb altijd een beetje het gevoel dat het M-systeem echt voor een hele specifieke doelgroep is die er dan ook echt helemaal voor gaan. Anders dan bij (d)slr.

Quote from: Jimmy Conway on May  8, 2009, 19:08:30
Alle lenzen voor Leica M of Zeiss Icon zijn handmatig scherpstellen en handmatig diafragma.

Aha, vind je dat niet lastig? Of is dat prima te doen?
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Spacebass

#38
Quote from: Jimmy Conway on May  8, 2009, 21:43:24
Dat heb je zowiezo nodig... Ik heb natuurlijk de 'studenten versie'  >:D ;D
Dat laten je foto's zo ook wel zien ;D

QuoteIk gebruik die 50mm als vergrootglas om diafilm mee te kijken.... ^-^ ;D
Op de rommelmarkt vind je vast afgedankte viewers of projectors. Retro all the way 8)

QuoteJe kan op verschillende manieren 'iets nodig hebben'.. Maakt ook niet uit.
kan je dat uitleggen?

QuotePrecies, je wil niet weten wat ik op deze weg voor zonderlinge figuren heb leren kennen.... ;D ;D ;D
Je hebt in iedergeval geen last meer van spiegel reflexie dus het aantal zonderlinge figuren is vast afgenomen ;D

Quote from: beunky on May  9, 2009, 00:58:54
ik heb altijd een beetje het gevoel dat het M-systeem echt voor een hele specifieke doelgroep is die er dan ook echt helemaal voor gaan. Anders dan bij (d)slr.
Wellicht heb je een iets te romatische kijk op Leica ;D Er zitten net zulke aanlegloze fotografen en gearnerds bij als bij (d)slr ;D

beunky

Nah, ik bedoel het meer als de Naim-adepten zeg maar. Tuurlijk zitten daar ook technieksletjes bij, maar toch minder (of in ieder geval anders) dan overall-gezien zeg maar.
Aanlegloze fotografen heb je natuurlijk altijd :D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Spacebass

#40
En dit zijn er nog maar een paar ;D
Het wachten is op een echte Dolce&Leica Leica&Gabbana of een swarovski (als die er al niet is) ;D
















EdoE

Swarovski is ook een (lees: het) verrekijkermerk, hè...

Jimmy Conway

Je vergeet de mooiste.... de Leica M6 chrome Gold Dragon Edition  ;D ;D ;D








Jimmy Conway

Quote from: beunky on May  9, 2009, 00:58:54
Dat wist ik niet, bevallen ze je goed?
Ja, het rondlopen met alleen een lichte camera vind ik een hele verademing.
Het grote verschil zit hem in de zoeker. Je kijkt naast de lens i.p.v. bij een (d)slr door de lens.
Ongeacht welke lens je er op zet zie je dezelfde beeldhoek door de zoeker. De zoeker zit helemaal links op de camera zodat je met je linker oog ook nog mee kan kijken. Je kan dus foto's maken met beide ogen open.

QuoteVind het sowieso wel erg mooi spul alleen al om te zien, ik heb altijd een beetje het gevoel dat het M-systeem echt voor een hele specifieke doelgroep is die er dan ook echt helemaal voor gaan. Anders dan bij (d)slr.
Leica (of de gebruikers) heeft (hebben) een nadrukkelijk stempel gezet op de fotografie van de afgelopen eeuw. Natuurlijk zijn er de verzamelaars, de koningin van Engeland, Brad Pitt enzo. ;D Leica speelt daar op in, waarschijnlijk bestaan ze daardoor nog. Maar er is ook een grote groep enthousiastelingen. Misschien is het net een wat ouder publiek dan bij dslr, waar de aanschafdrempel wat lager is en waar er veel minder beperkingen zijn (automatische focus, langere lenzen, automatisch diafragma, intelligente belichtingsmeters, flitssystemen, etc.). Je betaalt vrij veel geld voor een camera die eigenlijk niets anders kan dan foto's maken.

Ik vind het altijd wel aardig om op de LFI website te kijken.
Op het rangefinderforum vind je al die groepen bij elkaar, relaxed forum trouwens.


QuoteAha, vind je dat niet lastig? Of is dat prima te doen?
Dat is goed te doen. Het handmatige dwingt je van te voren na te denken.

Jimmy Conway

Quote from: Spacebass on May  9, 2009, 01:15:11
Dat laten je foto's zo ook wel zien ;D
Dank je?           ;D

QuoteOp de rommelmarkt vind je vast afgedankte viewers of projectors. Retro all the way 8)
Ik koop geen rommel. ;D

Quotekan je dat uitleggen?
Dat heb je zelf al gedaan met die witte Stormtrooper versie 8)

QuoteJe hebt in iedergeval geen last meer van spiegel reflexie dus het aantal zonderlinge figuren is vast afgenomen ;D
Van sommige Canon-adepten krijg ik nog steeds spontaan reflux  ;D ;D ;D.

QuoteWellicht heb je een iets te romatische kijk op Leica ;D Er zitten net zulke aanlegloze fotografen en gearnerds bij als bij (d)slr ;D
Ik wist niet dat Zigeuners ook met Leica schieten?  ;D

Spacebass

Quote from: EdoE on May  9, 2009, 08:47:31
Swarovski is ook een (lees: het) verrekijkermerk, hè...
Daar heb je gelijk in  :)

Quote from: Jimmy Conway on May  9, 2009, 09:23:40
Je vergeet de mooiste.... de Leica M6 chrome Gold Dragon Edition  ;D ;D ;D
LOL ;D Die eer liet ik aan jou ;)
Het leuke is dat het nog "staat" ook al die uitvoeringen. Ik vind het serieus een hele slimme zet. Ze zouden het eigenlijk
net zo kunnen doen als frontjes zoals bij mobieltjes ;D

Quote from: Jimmy Conway on May  9, 2009, 11:18:29
Dank je?           ;D
Je werkt toch meer met Lightroom ;)

QuoteIk koop geen rommel. ;D
Ik bedoelde het serieus ;) Kan je meer genieten van je diafilm zonder dat het
veel hoeft te kosten.

QuoteDat heb je zelf al gedaan met die witte Stormtrooper versie 8)
Verzamel drang o.a...ok.

QuoteVan sommige Canon-adepten krijg ik nog steeds spontaan reflux  ;D ;D ;D.
;D

QuoteIk wist niet dat Zigeuners ook met Leica schieten?  ;D
huh?

Jimmy Conway

Quote from: Spacebass on May  9, 2009, 12:18:32
Je werkt toch meer met Lightroom ;)
Op een paar dingen na gebruik ik alleen maar Lightroom.

Quotehuh?

QuoteRomatische kijk

;)

Spacebass


s0000884

Quote from: Jimmy Conway on May  8, 2009, 18:02:21
Nee joh, stitchen en perspectiefcorrectie in Photoshop CS4 is the way to go. Kan gewoon met de kitlens. ;)
Zeker niet. Een tilt & shift gebruik je dan ook niet voor perspectiefcorrectie maar voor scherptevlak(ver)plaatsing zoals jij het wilt. Dit kan niet met enig andere lens (wel met andere camerasystemen als TC) en is zeker niet in fotosoep na te bootsen.

s0000884

#49
Quote from: Jimmy Conway on May  9, 2009, 09:23:40
Je vergeet de mooiste.... de Leica M6 chrome Gold Dragon Edition  ;D ;D ;D
{niet-ironisch bedoeld}
Wat maakt deze camera's (in het licht van de uitstekende SLR-camera's van nu) zo bijzonder?

Hopelijk moeten ze het bijzondere niet van dat kistje hebben.