3DRealms failliet, geen Duke Nukem forever meer?

Started by DaMan, May 7, 2009, 12:18:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DaMan

Het zat eraan te komen, na 12 jaar wachten op Duke Nukem forever, blijkt 3DRealms failliet te zijn.

3D Realms shut down, no Duke Nukem Forever anymore?

Loki999

Nou ja zeg, wat een sukkels, die verdienen het om failliet te gaan.
Eerst ons tig jaar lekker maken met het vooruitzicht op een vette (next-gen) Duke

Ik heb echt veel plezier gehad met den Duke, coole one-liners en bruut geweld, my kind of game.
Onkyo 706, kef Q7, kef Q5, IQ6, Xbox360 Elite, ps3, wii
Sony 46W4500, Sony 40v2000, HUMAX 5000c

Raphie

JBL PRX Power!

the witchking

Het is jammer voor de ontwikkelaar, maar is er nou werkelijk iemand die er nog serieus in geloofde dat DN forever uitzou komen.

sr7000

Damn! Toch wel jammer eigenlijk. Ze hebben wel leuke spellen gemaakt in elk geval.

Erik

Quote from: the witchking on May  7, 2009, 20:56:22
Het is jammer voor de ontwikkelaar, maar is er nou werkelijk iemand die er nog serieus in geloofde dat DN forever uitzou komen.
yep :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Sonic Circle

Het is maar goed ook, het had nooit meer wat geworden.
Er zijn te veel voorbeelden van games die uiteindelijk wel ooit hun release hebben gehaald, maar nooit uit hadden mogen komen.

Dat Duke Nukem 3D een vet spel was in zijn tijd, staat buiten kijf.
Dit project echter, was al veel te lang gedoemd te mislukken. Dit was de enige juiste beslissing.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

QuoteUitgever Take-Two Interactive sleept de ontwikkelaar van Duke Nukem Forever voor de rechter. De ontwikkeling van DNF werd vorige week stilgelegd. De uitgever wil een schadevergoeding omdat het 12 miljoen dollar in de game heeft geïnvesteerd.

Uitgever Take-Two Interactive heeft besloten een rechtszaak aan te spannen tegen Apogee Software, het moederbedrijf van Duke Nukem Forever-ontwikkelaar 3D Realms. Take-Two stelt dat Apogee contractbreuk heeft gepleegd door de ontwikkeling van het schietspel te staken. De uitgever eist daarom een schadevergoeding van Apogee. Take-Two zou 12 miljoen dollar in de ontwikkeling van het spel hebben geïnvesteerd.

De twee partijen sloten in 2001 een overeenkomst die Take-Two het recht gaf de pc-versie van Duke Nukem Forever uit te geven. Volgens de aanklacht heeft 3D Realms de afgelopen jaren steeds de verzekering aan Take-Two gegeven dat het er 'hard wordt gewerkt om het spel af te krijgen.' Een week geleden werd echter bekend dat Apogee het personeel van 3D Realms naar huis gestuurd heeft en de ontwikkeling van het spel gestaakt heeft. Apogee zou geen geld meer voor de ontwikkeling van het spel hebben.

3D Realms heeft twaalf jaar aan het spel gewerkt. Oud-medewerkers van de studio gaven de afgelopen week niet eerder gepubliceerde beelden van het spel vrij, die duidelijk maken hoe ver de ontwikkeling van het spel was gevorderd. Tegelijkertijd doken er geruchten op dat Apogee in een eerder stadium heeft geprobeerd om de rechten op de naam Duke Nukem te verkopen. Het bedrijf zou daarbij een bod van 30 miljoen dollar hebben afgeslagen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Major_Ton

Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Stadium III

Over 2 maanden komt ie uit als het goed is  ;D
Weet nog niet als ik de ps3 of de xbox360 ervoor moet halen !

Hail to the king baby !
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ronin79

Oh jawel  8)

The Duke ... pure jeugd sentiment.
Duke Nukem 3D (met de officiele release) helemaal kapot gespeeld.

Maar is de nieuwe Duke ook al het wachten waard geweest.

Wat mij nu ineens te binnen schiet; zou het niet leuk wezen, als ze Redneck Rampage ook nieuw leven inbliezen.
Heerlijke shooter (al zullen de jonkies hier, die waarschijnlijk niet kennen  ;) )

Stadium III

The Duke is idd jeugd segment !

Heb alles gespeeld wat uitgekomen is van hem op de PC en de Nintendo 64  ;D
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Marsh

Filmpje staat nog steeds op YouTube, ongetwijfeld dat de nieuwe versie er beter uit gaat zien. Vind het uberhaupt niet slecht, ik zal hem absoluut spelen.

http://www.youtube.com/watch?v=VRnv_tFKStQ
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Ronin79

Dat is idd. een oud filmpje.

Wat ik van de nieuwe Duke gezien en gelezen heb, word het best een geinige game.
Geruchten gaan over een Single player van zeker 8 uur. Dat kunnen de meeste single player games (excl. RPG's)
tegenwoordig niet echt zeggen.

Dit is de treiler van de officiële site:

http://www.dukenukemforever.com/full/nl#/media


Ben benieuwd  ;)

Marsh

Quote from: SillentWolf on March 13, 2011, 10:55:37
Dat is idd. een oud filmpje.

Wat ik van de nieuwe Duke gezien en gelezen heb, word het best een geinige game.
Geruchten gaan over een Single player van zeker 8 uur. Dat kunnen de meeste single player games (excl. RPG's)
tegenwoordig niet echt zeggen.

Dit is de treiler van de officiële site:

http://www.dukenukemforever.com/full/nl#/media


Ben benieuwd  ;)



Vind het intro filmpje niet heel spektaculair eigenlijk.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Ronin79

Ik heb ze idd. ook wel eens beter gezien. Maar toch krijg ik er een aardig goed gevoel bij.

De jongere spelers zullen wellicht denken; WTF is dit ?
Maar die wachten er ook niet zolang op als wij. Ik wil hem eigenlijk hoe dan ook gaan spelen.
Laten we hopen, dat het lange wachten niet voor niets is geweest.

Verder gaan er naast Forever nog veel meer Duke games uitkomen. Hopelijk wel voor dat ik 40 of 50 word.
Anders moeten we ze gaan spelen op de Xbox 1080  ;)

Marsh

Quote from: SillentWolf on March 13, 2011, 11:11:32
Ik heb ze idd. ook wel eens beter gezien. Maar toch krijg ik er een aardig goed gevoel bij.

De jongere spelers zullen wellicht denken; WTF is dit ?
Maar die wachten er ook niet zolang op als wij. Ik wil hem eigenlijk hoe dan ook gaan spelen.
Laten we hopen, dat het lange wachten niet voor niets is geweest.

Verder gaan er naast Forever nog veel meer Duke games uitkomen. Hopelijk wel voor dat ik 40 of 50 word.
Anders moeten we ze gaan spelen op de Xbox 1080  ;)

Klopt, ze zijn nooit erg hoogwaardig geweest in de looks, maar daarin tegen heb ik, behalve COD, nog nooit een game met zoveel plezier gespeeld als Duke.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Ronin79

Dat is waar.

Een paar post terug had ik ook een andere FPS aangehaald .. nl. Redneck Rampage.
Ook zo'n heerlijke foute shooter. Toen een van mijn jongere broers vroeger de eerste MMX PC kocht, hebben we deze
game (samen met Duke Nukem 3D) heel veel gespeeld. Heerlijk man  8)


Redneck Rampage:

http://www.youtube.com/watch?v=caOPx-VRbFU

Je schijnt er meerdere games van te hebben .. dus ik weet zo even niet welke wij vroeger hebben gespeeld.

Erik

Shadow Warrior, Heretic ook veel leuke herinneringen, Hexen ging wel, en natuurlijk de eerste echte of een van de eerste 3d game Descent 1, wat een zenuwen spel als je 60 sec had om de uitgang te bereiken wanneer het alarm afging.
Er was er nog eentje die was ook erg leuk, een soort descent kloon, iets met "into the Void" oid maar nooit meer kunnen vinden
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ronin79

Shadow Warrior en Descent waren idd. best leuk. De laatste was niet zo heel makkelijk.

Het zou bijvoorbeeld ook best leuk zijn als men een remake gaat maken van bijvoorbeeld een; Double Dragon.
Dit was wel geen 3D game zoals ze later gemaakt werden, maar een 2D site scrolling / fighting game voor de NES.
Deze hebben we (mijn broertjes en ik) ook aardig wat gespeeld.

Erik

Quote from: SillentWolf on March 13, 2011, 18:29:07
Shadow Warrior en Descent waren idd. best leuk. De laatste was niet zo heel makkelijk.
Ik had een thrustmaster joystick met als eerste zo'n mini joystickje aan de bovenkant van je joystick en 4 vuurknoppen, daar was Descent kinderspel mee, koste wat maar je had ook wat.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ronin79

Wij moesten het met een toetsenbord doen  ;)

Ik heb ooit wel eens een flightstick voor de pc gekocht, om er vervolgens niet mee te spelen.
Kon niet aan de besturing wennen. Was nog best een dure. Later met mijn slaapkamer oprui,em (toen ik nog thuis woonde)
heb ik hem weggedaan.