XBOX PAL progressive

Started by Krafty, July 13, 2003, 02:39:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Krafty

aangezien de PAL xbox alleen 480i , 702P en 180i ondersteund kan iemand (j.a.f bijv.) ff testen hoe het eruit ziet met een ext. deinterlacer zoals je die in de PJ's tegenkomt en vertellen wat ie daarvan vind .

ik noem voornamelijk j.a.f. doorhof omdat die zeker het verschil kan zien en goed kan interpreteren.

anderen natuurlijk ook maar daar kan ik even geen namen van noemen .

ik wil namelijk graag weten of ik met de tijd beter een NTSC xbox kan aanschaffen hiervoor of niet want ik gebruik namelijk ook LIVE en al dat gedoe met de modchip daar heb ik dan niet zo'n zin in .

J.A.F._Doorhof

Hi,

Zonder twijfel de NTSC versie.
480i door de H3D heen sturen geeft een zeer soft en dood beeld in vergelijk met het echt van het beeld spattende 480P.

Logisch op zich er is bij de X-box niet alleen sprake van een lijn verdubbeling maar ook echt van wezenlijk meer resolutie.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Krafty

Jammer nu gaat mn project nog meer geld kosten :)

maar kan de H3D geen 575P produceren dan ?

ik neem aan dat een DcDI het ook niet beter zou dan in dit geval .

jeroen_B

De xbox gaat intern op een hogere resolutie draaien als je progressive scan op de uitgang uitstuurt. Dat is wat anders als het signaal extern progressive te maken.


jeroen

Krafty

weet je ook wat deze resolutie is ?

J.A.F._Doorhof

720x480 Progressive.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Krafty

Thanks !

wel vaag trouwens .

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Krafty

nou dat ie in progressive ook een hogere resolutie aanneemt .

ik zou denken dat de resolutie hetzelfde zou blijven .

J.A.F._Doorhof

Tuurlijk niet.
Interlaced is 2x een half field bij progressive is het 2x een heel field.
Bij DVD wordt er dan mischien herhaald bij de X-box is er voor zover ik weet sprake van een soort PC uitgang dus GEEN herhaling maar gewoon echt meer resolutie.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Krafty

ja precies daar ging ik dus vanuit . 1x oneven 1x even progressed = is 1 full frame .voor zover ik wist is progressive progressive en betekend dat niet automatisch een hogere res. tenzij je over 720P of hoger spreekt.   dat dat bij de xbox enn hogere reso werd wist ik niet . ik zie de logica er ook nog niet in .

jeroen_B

Ik denk dan Frank bedoelt dat progressieve uitsturen een hogere resolutie is dan interlaced uitsturen.


jeroen

J.A.F._Doorhof

Niet helemaal ik zal het uitleggen.

Bij DVD playback heb je een progressive interlaced signaal.
MAW op de DVD staat 1 beeld van 720x480 (bij NTSC) in 2 delen opgeslagen bij het deinterlacen wordt dit in elkaar gezet en 1x herhaald.

Bij de X-box en PC games praat je over 2x een volledig beeld van 720x480.

Voordelen is :
1.
Meer licht
2.
Soepelere bewegingen
3.
Rustiger beeld

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Krafty

hmmm wat je eigenlijk zegt is dus dat de pc/xbox beelden al progressief zijn ipv gemaakt moeten worden en dvd's bijna altijd interlaced Zijn en progresief gemaakt moeten worden en dat dat het verschil maakt .

want bij beide in je voorbeeld wordt dezelfde resolutie gebruikt .

J.A.F._Doorhof

Hi,

Een DVD werkt met 24 frames source materiaal dat via een 3/2 pulldown 59.94x per seconde wordt gemaakt, die 24 frames zijn STANDAARD progressive materiaal dat interlaced staat opgeslagen, de deïnterlacer kan er dus redelijk makkelijk weer het origineel van maken (iets wat met videomateriaal NIET kan).

De X-box en PC's werken totaal anders, die spugen gewoon 59,94x per seconde een volledig progressive scan beeld eruit dat in elk frame anders is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Melvin

Ik denk dat jullie een verschillende definitie van resolutie gebruiken :)

Krafty bedoelt er de hoogte x breedte mee, zoals je resoluties op pc's aanduidt. En die blijft dus hetzelfde (720x480), maar het ene is dus interlaced en het andere progressive. Dus een veel stabieler beeld (mag ik het vergelijken met 50Hz vs 100Hz TV's ?)