dvd - of dvd +

Started by jeroenskie, July 12, 2003, 23:53:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroenskie

Hallo mensen ,kunnen jullie mij vertellen of een + schijfje beter of mindere kwaliteit geeft dan een - schijfje??

Tevens ben ik benieuwd wat nu de "beste"dvd burner is die op dit moment te kopen is ?

vr ghr jeroenskie

J.A.F._Doorhof

Hi,

Persoonlijk kies ik ALTIJD voor -R's deze worden zonder problemen gelezen in 90% van de DVD spelers, X-boxen etc.

De +R's heb ik meer problemen mee.

De beste brander ?
Voor mij de Pioneers, maar er zijn meer leuke units zoals de NEC, Panasonic's etc.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Scarp

Ik kies altijd voor +R en heb daar nooit problemen mee. Hooguit dat +RW niet altijd gepakt wordt (een 3 jaar oude panasonic pakt ze niet, maar +R wel).

De nieuwe NEC branders zijn +RW branders (gewoon philips binnenwerk dacht ik).

Zelf heb ik een philips 228 (2.4 speed) gekocht in januari dit jaar. Nooit problemen mee.

jeroenskie

dank,ik ga me nog even verdiepen deze week en dan maar eentje voor mezelf aanschaffen ,moet nu nog bij mijn vader branden,kan het dan eindelijk thuis
laat jullie weten wat het is geworden.

vfr gr jeroenskie

Point7

Quote from: jeroenskie on July 12, 2003, 23:53:16
Hallo mensen ,kunnen jullie mij  vertellen of een + schijfje beter of mindere kwaliteit geeft dan een - schijfje??
Tevens ben ik benieuwd wat nu de "beste"dvd burner is die op dit moment te kopen is ?
vr ghr jeroenskie

Kwalitatief is er geen verschil tussen -R en +R. De verschillen zitten in de compatibiliteit op DVD spelers (sommige pakken -R, sommige +RW, sommige alles), kostprijs (-R is meestal goedkoper) en schrijfsnelheid.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

jeroenskie

Dank je wel ,ik koop dan maar gewoon  - .

vr gr jeroen

Tuur

Hi,

Weet wel dat sinds 1 juli er extra heffingen zijn gekomen op dvd's. Met daarbij het achterlijke verschil dat -R's 1 euro heffing kennen en +R's 'maar' 50 eurocent.

vr.gr.

Arthur
Epson TW100H, Onkyo TX-DS595, Marantz DV4300

jeroenskie

oke ,bedankt ,dan koop de + wel!

Point7

Quote from: jeroenskie on July 18, 2003, 11:14:16
oke ,bedankt ,dan koop de + wel!

LOL  ;D Wat is het nu ?

Koop misschien een "alles burner". Dus eentje die beide media kan schrijven.
Dan ben je altijd veilig als je een andere DVD-speler koopt.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

Scarp

Compatibility test

Quote
Compatibility results: DVD-R=96.74% DVD+R=87.32%
Wat opvalt is dat met name Pioneer spelers erg veel moeite hebben met het afspelen van het + formaat, terwijl de meeste Philips spelers met het - formaat niet zoveel moeite hebben. Ook zitten er veel meer Pioneer spelers in de test zitten van Philips spelers.

Zegt die test iets? Volgens mij vrij weinig.