probleem met TV vlaanderen

Started by blackball147, May 4, 2009, 18:46:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blackball147

hallo,

ik ben al sinds lange tijd gebruiker van TV vlaanderen tot algemene tevredenheid.

echter sinds dit weekend is er noch klank of beeld te bespeuren.

wat opspeurwerk heeft me geleerd dat er eerder vorige week problemen zijn geweest ivm een stroompanne bij scarlet welke zij gebruiken om hun signaal door te sturen naar de satteliet. deze problemen zouden al lang opgelost moeten zijn.

nu, ik krijg een signaal door ( signaalsterkte is ruim voldoende ). ik kan zappen en zien op welke zender ik sta en zelfs info opvragen, maar het beeld blijft zwart. ik heb de laatste software proberen inladen, maar daar krijg ik steeds een error. ik heb alle zenders opnieuw eens ingeladen, en dat ging zonder problemen, maar nog steeds geen beeld.

ik heb verschillende keren gebeld met de klantendienst en technische dienst maar blijf steeds hangen op een vervelend muziekje ( al 3 keer een kwartier  >:( ), en krijg niemand aan de lijn.

heb uiteindelijk ook een mail gestuurd waar zogezegd binnen de 5 dagen een antwoord zou moeten volgen, maar daar heb ik ook mijn twijfels over.

ik heb alle verbindingen eens nagekeken, maar alles lijkt me correct. zou het kunnen dat de scartkabel op 1 of andere manier de geest gedeeltelijk heeft gegeven en geen beeld meer doorgeeft, terwijl ik toch nog de info kan zien?

heeft er iemand anders gelijkaardige problemen of dit reeds meegemaakt?


celerontje

Allee allee, daar bent ge mooi klaar mee!
Heb je wel beeld op ongecodeerde zenders, zoals BVN en de Duitsers?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

DVDGuy

Ik heb een soort gelijk probleem met Canal Digitaal; op 30 april nog ongestoord kunnen kijken naar de rapportages over Koninginnedag en sinds gisteren -toen ik Eredivisie Live wilde kijken- alleen nog maar zwart beeld (en geen geluid).

BVN en de "Duitsers" doen het nog prima, maar die zijn dan ook Free to Air  :devil:
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

blackball147

wel, ik had niks van zenders maar wel de 'interactiviteit' zoals hierboven beschreven.

nu, het probleem is opgelost!  ik heb de scartkabel van de dvdspeler in de decoder gestopt en opeens terug beeld. de scart van de decoder in de dvdspeler en die geeft ook beeld weer ???

ik begrijp niet wat er mis is gegaan, er was niks veranderd vooraleer ik het beeld ben kwijtgeraakt. zou het kunnen dat er ergens een pinnetje in de scart aansluiting is afgebroken waardoor het beeld is weggevallen? wat nog niet verklaart waarom dezelfde kabel wel beeld geeft bij de dvdspeler.

in ieder geval iets heel raar........