"Tuned for UK"

Started by Beertender, May 4, 2009, 13:55:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertender

Af en toe staat er bij een product op internet "Tuned for UK".
Wat wordt hiermee bedoeld?
Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Speedy

Ik ben het ook tegengekomen ja.

Misschien dat de spullen in de UK duurder zijn dan elders?  ;D

Op een forum zag ik dat de apparatuur dan in de UK is "getuned" en dat er UK mensen aan gewerkt hebben. Ook word er gezegd dat er betere componenten gebruikt zouden worden "in ruil" voor minder functionaliteit.  :confused:
Denon AVR-3808A, Denon DVD1930, B&W CDM-9NT, B&W HTM-62, B&W 684, B&W 686, Pioneer PDP-436XDE, Sony RDR-HX1010, Sony RDR-HX1070, Sony Playstation3, WII

garmtz

Het begrip komt een beetje voort uit de produkten in de jaren '80-'90 van Pioneer (o.a. de versterkers A-400 en A-400X), die de sound van hun produkten meer richting de UK smaak wilden laten gaan. John Bamford (meen ik) heeft toen de versterkers onder handen genomen en ze ge'tuned' naar de Engelse smaak (dus meer nadruk op middengebied, goede timing, transparantie, afname van scherpte). Het zijn dus Japanse fabrikanten die de sound van de UK fabrikanten hiermee proberen na te bootsen. Vaak worden hiervoor premium componenten ingezet inderdaad.

ThomasBelgium

Off topic:

John Bamford kwam ik onlangs nog tegen bij Meridian. Vroeger was hij audiojournalist, 'but now i've got a real job' zij hij al schertsend. De deugniet! :bigsmile:

garmtz

Klopt, werkt nu bij Meridian... :)