Wouter's HT systeem

Started by WouterNeyn, July 12, 2003, 16:16:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin_M

Mmm Avalon of 802's. Best wel verschillende speakers ::)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Quote from: WouterNeyn on August 20, 2004, 12:49:23
DrBoom, snap niet goed waarom je het afdoet als overkill. Het klinkt namelijk fantastisch en ik denk niet dat ik dat op een andere manier had kunnen bereiken. Zoals ik al in andere threads hebt gezegd ga ik over een half jaar voor Avalon's of 802's. Ook die in combinatie met de Bryston klinken geweldig dus het leek mij zeker wel een zinnige upgrade :) .

Omdat de amp meer potentie heeft dan je speakers kunnen weergeven!

Wel heb je in zoverre gelijk dat die Bryston het maximale uit je speakers haalt.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WouterNeyn

Quote from: Martin_M on August 20, 2004, 12:52:51
Mmm Avalon of 802's. Best wel verschillende speakers ::)

I know, vond ze beiden goed klinken. Avalon's beter dan de 802's.. maar ff kijken of tegen die tijd m'n budget het toe laat.
Rotel RSP-1068
Rotel RMB-1075 (EV: rears,center)
Bryston 3B-NRB (EV: fronts)
Pioneer DV575-A B&W 603 (Fronts) B&W 602.5 (Rears) LCR600 (Center) V/d hul, Monster Sanyo Z2  ProCinema Matwit 112x200 http://my.hifi.nl/?user=73

Robbo

Dat is een serieuze upgrade vanaf een B&W 6xx

Melvin

Beter meteen een serieuze upgrade, dan in kleine stapjes en toch op dezelfde plek uitkomen :)

WouterNeyn

Quote from: Robbo on August 20, 2004, 13:39:13
Dat is een serieuze upgrade vanaf een B&W 6xx

Ja, de planning is eerst ons nieuwe huis en daarna de Avalon's. Wellicht dat ik de 600 set die ik nu heb in een aparte HT kamer ga zetten en de Avalon's voor in de huiskamer als stereo set. Dat beteknt natuurlijk wel weer wat apparatuur extra, maar daar komen we wel weer overheen :)
Rotel RSP-1068
Rotel RMB-1075 (EV: rears,center)
Bryston 3B-NRB (EV: fronts)
Pioneer DV575-A B&W 603 (Fronts) B&W 602.5 (Rears) LCR600 (Center) V/d hul, Monster Sanyo Z2  ProCinema Matwit 112x200 http://my.hifi.nl/?user=73

DrBoom

Ik doe het af als overkill omdat het dat ook is, maar ik vind overkill juist goed :)
Een amp die "net genoeg" is voor een speaker zou ik ook nooit doen, ik wil ook altijd reserve hebben en ik weet ook uit ervaring dat speakers meestal beter presteren met amp die eigenlijk wat overdreven is voor de speaker.
Too much power is just enough :)
Je kan beter een Bryston op een 603 hangen, dan surround receiver op 802's.
De meeste mensen geven te veel uit aan speakers en te weinig aan versterking, dus je doet het net goed.

Over welke Avalon's heb je't trouwens ?
Wel een mooie upgrade dan inderdaad, 't is het eerste dat ik er van hoor, had het nog niet elders gelezen.

Wijx wondere wereld

Quote from: DrBoom on August 20, 2004, 12:26:14
De Bryston kost nieuw ook wel meer dan het dubbele van de Rotel, en dat voor nog niet de helft van de kanalen. (2 vs 5)
Ergens wel logisch dat die beter is hé ;)
Beetje overkill zo'n Bryston voor 603's, maar zo zou ik het ook doen, een lekker zware amp haalt het maximum uit je speakers.

nou je  het zegt. Ik dacht dat hij een 1095 had
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

WouterNeyn

Het hele argument overkill voor mijn set vind ik redelijke onzin :D
Het klinkt supergoed en ik heb echt niet het gevoel dat de Bryston te (overdreven) sterk is voor m'n 603's.
Maar goed, binnenkort dus hopelijk de Avalon Eclipse of 802's als fronts voor stereo (en de huidige set als HT set in een aparte HT ruimte).

Rotel RSP-1068
Rotel RMB-1075 (EV: rears,center)
Bryston 3B-NRB (EV: fronts)
Pioneer DV575-A B&W 603 (Fronts) B&W 602.5 (Rears) LCR600 (Center) V/d hul, Monster Sanyo Z2  ProCinema Matwit 112x200 http://my.hifi.nl/?user=73

FFF

Tja, zonde om weg te doen he zo'n bryston ;)

Ik had hem op mijn N 805's en nu heb ik dat rotel geval (ook de 1075) bryston klinkt echt wel beter.


Harry HT

Hoi Wouter,

Nog last van het update virus ?  :D

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

blue-eyes

Quote from: Harry HT on December 10, 2004, 14:31:30
Hoi Wouter,

Nog last van het update virus ?  :D

Gegroet,

Harry

Ja Wouter, daar ben ik ook wel benieuwd naar ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

Quote from: WouterNeyn on August 20, 2004, 19:00:07
Het hele argument overkill voor mijn set vind ik redelijke onzin :D
Het klinkt supergoed en ik heb echt niet het gevoel dat de Bryston te (overdreven) sterk is voor m'n 603's.

Een beetje headroom is altijd wel lekker. Ik vind Bryston een mooie keuze hoor.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)