IMAX dvd's!

Started by Profisound, January 13, 2002, 09:49:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Profisound

Heej Guys!
Even een paar vraagjes over IMAX dvd's!

Wie heeft er ervaring met IMAX dvd's?
En hoe is de beeldkwaliteit van de dvd's?
En tot hoever maak je het "effect" mee op een 200 of 250 cm breed scherm?

Lijkt me wel kikke om zulke dvd's in je eigen ht te draaien op je 250 cm brede scherm!


J.A.F._Doorhof

#1
Beeldkwaliteit wisselt van ZEER goed tot matig.

Echte aanraders zijn:
Dolphins
Egypt
Super Speedway (zeer cool)
T-REX

Verder leuke titels zijn:
Rides of fun (rollercoasters, ben even de titel kwijt)
Search for the Great sharks

Ik weet niet hoe de ervaring is op 2.oo mtr breedt, maar op mijn scherm (4:3 2.85mtr breed) is de ervaring intens. Lees helemaal te gek.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

#2
Hoi,

Ik vraag me ook het volgende nog af.
Er zijn 3D IMAX films o.a bij ezy dvd AUS waarbij een 3D bril gekocht kan worden.

Heeft iemand hier ervaring mee waarbij het accent op de beeldkwaliteit ligt.
Hoe ligt het vergelijk tussen de t.v/scherm uitgaande van 3D?

                            m.v.g Searcher



J.A.F._Doorhof

#3
Als je die rollercoaster films bedoelt, dan heb ik wel antwoord voor je. Maar dat zijn volgens mij geen IMAX films.

Die films zijn ook te kijken zonder bril, met bril krijg je inderdaad een wat meer 3D effect, maar echt spectaculair is het niet.

De IMAX films zelf, zijn soms wel ZEER spectaculair. Vooral Egypt en Superspeedway zijn echt fantastisch.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

#4
Ik heb alleen super speedway op DVD, en die is echt geweldig. Verder heb ik nog wat IMAX titels op LD en die zijn ook super. Zowel beeld als geluid is dik in orde.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Profisound

#5
Mmmmm...ga ik er toch eens een paar bestellen! ;D

J.A.F._Doorhof

Je zult niet teleurgesteld zijn.

Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen

#7
Frank bedoel je mysteries of egypt?  Die heb ik gehad en was echt een waardeloze transfer, extreem soft en kleuren klopte geen bal van, veel te rood alles.  Ook veel mpeg fouten bij snelle pans.

J.A.F._Doorhof

#8
Ik heb een regio 1 versie.
Volgens mij zag die er wel goed uit  ???, zal dat vanmiddag nog eens bekijken. Het is een harde doos, doorzichtig plastic.

In iedergeval is de docu zelf helemaal te gek.

MvrGr.
Frank

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen

#9
Ik had ook de r1 en die malle doos.  Geloof me hij ziet er niet uit.

shit_happens1

#10
Wat is IMAX precies, het enige wat ik ervan (denk te) weten. Is dat het op hele grote schermen word geprojecteerd. Maar dat doe je thuis niet...Tenminste sommige misschien wel :)

Groetjes,

Sylvester

shit_happens1

#11
Ach, meteen Super Speedway maar besteld, ben gek op Formule 1.... Ben erg nieuwsgierig :)

J.A.F._Doorhof

#12
IMAX is HET formaat.

IMAX is een 70mm print, en wordt ook op 70MM geschoten, dit is het grootste formaat dat beschikbaar is, normaal wordt er op 35mm geschoten.

IMAX opnames zijn buiten REUSACHTIG scherp ook opvallend kleurecht, en kunnen zonder probleem GIGANTISCH opgeblazen worden.

Ik ben nog nooit echt onder de indruk geweest van de bioscoop sinds ik een HT bezit, maar toen ik een demo kreeg in een IMAX theater was ik een HELE lange tijd heel erg stil. Helemaal als je ziet wat voor techniek en camera's er achter zitten, WAUW.

MvrGr.
Frank

Kijk eens op http://www.imax.com/index2.shtml voor meer informatie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shit_happens1

#13
OIC,

Vandaar dat het op zo'n groot scherm geprojecteerd kan worden.

Superspeedway klinkt erg cool, met grote zware camera's gemonteerd op F1 300+ gaan rijden 8)

Profisound

#14

QuoteIk heb een regio 1 versie.
Volgens mij zag die er wel goed uit  ???, zal dat vanmiddag nog eens bekijken. Het is een harde doos, doorzichtig plastic.

In iedergeval is de docu zelf helemaal te gek.

MvrGr.
Frank

Heb je al gekeken Frank? Want ik sta op het punt om hem te kopen!

eduard

#15
Inderdaad de Imax dvd's zijn zeer mooi. Ik heb er zelf 5 (africa serengeti, grand canyon, the magic of flight, the living sea en super speedway) De laaste 2 titels zijn in mijn ogen een must have.
Voor meer info over een imax theater zie
http://www.imax.nl/techniek/index.html

J.A.F._Doorhof

#16
Zal vanmiddag even een blik werpen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shit_happens1

#17
Living Sea klink ook interessant .....  :D

searcher

#18

QuoteAls je die rollercoaster films bedoelt, dan heb ik wel antwoord voor je. Maar dat zijn volgens mij geen IMAX films.

Die films zijn ook te kijken zonder bril, met bril krijg je inderdaad een wat meer 3D effect, maar echt spectaculair is het niet.

De IMAX films zelf, zijn soms wel ZEER spectaculair. Vooral Egypt en Superspeedway zijn echt fantastisch.

MvrGr.
Frank

Hier staan IMAX 3D dvd's tussen of zijn dit zoals jij zegt rollercoasters.
http://www.ezydvd.com.au/mech/search.zml/ca=DVD:IMAX/ps=1

Is dan het volgende inderdaad een must het lijkt me wel.
http://www.i-glasses.com/Store/3dpcinternet.php3

                        m.v.g searcher





J.A.F._Doorhof

#19
Thrill rides, heet de IMAX DVD die ik bedoel.

Maar die is niet 3D, gewoon 2D.
De docu gaat over het ontwerpen van achtbanen en de samenwerking met digitale technieken.

Echt zeer leuk en intressant.

MvrGr.
Frank

Ps.
Moet nog steeds even naar Egypt kijken  :-[, realiseer me dit nu pas, sorry. Volgt Maandag.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#20
Eindelijk even tijd gehad om naar Egypt te kijken.

Kleuren zijn in orde.
Op sommige plekken wat vreemd gefilterd, maar dat is denk ik express gedaan om een sfeer te creëren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"