De set van Koen

Started by Koen K, April 29, 2009, 22:09:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen K

Haha, destijds boven de pizzabakker had ik een Airport Express met een Audio Alchemy DAC, denk ik  :smile:

Helaas, geen BMW's momenteel. We rijden in een Mini Cooper SD (leasebak) en een Saab 9-5 Aero Estate  ;)

HuubF

Quote from: Koen K on January 18, 2021, 10:38:23
... Mijn huidige setje is simpel: de geweldige JBL LSR305, een Meridian 501 en een Chromecast Audio (Huub's gelaatsuitdrukking terwijl hij dit leest:  :crazy: )...

Nee hoor, als kennissen en familie een goed en goedkoop setje willen hebben raad ik ze precies die JBL's aan met een Chromecast Audio. Goedkoper kan bijna niet. De bijna net zo goedkope actieve Adams mogen ook.

In het personal training centrum van zoon Paul (sinds kort in Spoorpark Tilburg) hangen 2 JBL LSR305's die een relatief reusachtige ruimte van opzwepende muziek voorzien. Met Chromecast en draadje voor de playlists op de telefoons.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Koen K

Het is ongelooflijk wat die dingen kunnen, helemaal voor het geld. Je wordt er haast gek van om te bedenken dat je iets van vier keer zoveel moet uitgeven voordat het significant beter wordt. Maar ja, da's de hobby hè.

Kwabbernoot

Hij heeft de ChromeCast Audio ook niet opgenomen in zijn handtekening...  ;)

@Koen: de CC Audio heeft toch ook optisch digitaal uit? Een leuke Topping DAC (bv. Topping D50s  8)) erachter en je bent klaar.

Groeten...

Koen K

Bij dezen... Voor zover ik nog enige audiofiele credits had zijn die nu door de plee gespoeld   ;)

John Wx

Quote from: Koen K on January 18, 2021, 13:04:48
Bij dezen... Voor zover ik nog enige audiofiele credits had zijn die nu door de plee gespoeld   ;)

Sorry  8)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

kermy

Ik ga volgen.


Met vriendelijke groet,

Kermy

vanzomereng

#957
Quote from: kermy on January 18, 2021, 15:05:05
Ik ga volgen.
Als je het niet erg vindt, dan ga ik jouw volgen, kom ik automatisch bij KOEN K terecht  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Kwabbernoot

#958
Quote from: VANZOMERENG on January 18, 2021, 16:10:18
Als je het niet erg vindt, dan ga ik jouw volgen, kom ik automatisch bij KOEK K terecht  :D

KOEK K?  :laugh: :laugh:

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Koen K

Na een klein beetje solderen hebben we weer geluid uit beide kanalen van de platenspeler :smile:

Koen K

#961
Vandaag krijg ik (moge 's Heeren zegen op de posterijen dalen) mijn nieuwe voorversterker binnen, de Yamaha WXC-50.

Enerzijds omwille van het gemak—in combinatie met de automatische standby van de Hypex-modules in mijn nieuwe speakers heb ik straks alleen de Spotify-app nog nodig om mijn set te bedienen. Anderzijds is het ook een prettige gedachte dat het signaal straks volledig digitaal van de bron tot de DSP in de speaker gaat.

Wat ik met de Meridian 501 ga doen weet ik nog niet zo goed.

Kwabbernoot

Leuk ding. Maar je Chromecast dan?  :nopompom:

Groeten...

Koen K

Ja, heel sneu voor de Chromecast, maar die gaat dus het veld ruimen.  :smile:

DofN

Quote from: Koen K on February 12, 2021, 09:18:35
Anderzijds is het ook een prettige gedachte dat het signaal straks volledig digitaal van de bron tot de DSP in de speaker gaat.


8) Herkenbaar audiofiel streven.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Mooi apparaat trouwens.

Er zit een suboutput op, kan je dan ook crossovers instellen?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Koen K

Nee, daar komt gewoon een fullrange mono gemixt signaal uit.

DofN

Dat is dan weer jammer, want dan moet je er een DSP tussenzetten mocht je (ooit) subs willen inzetten. Niet dat dit je plan is, maar toch.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

i2Paq

Quote from: Koen K on February 12, 2021, 09:18:35
Vandaag krijg ik (moge 's Heeren zegen op de posterijen dalen) mijn nieuwe voorversterker binnen, de Yamaha WXC-50.

Interessant!

Well een beperkt aantal Digitale ingangen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Koen K

Quote from: doorofnight on February 12, 2021, 11:19:37
Dat is dan weer jammer, want dan moet je er een DSP tussenzetten mocht je (ooit) subs willen inzetten. Niet dat dit je plan is, maar toch.

Inderdaad, het zou best kunnen dat ik dat plan ooit nog ga opvatten. Maar als ik er nog een sub (of meerdere) bij zou zetten, dan kan ik me niet voorstellen dat die géén DSP zou hebben.

Quote from: i2Paq on February 12, 2021, 11:33:17
Interessant!

Well een beperkt aantal Digitale ingangen.

Klopt, sterker nog: het beperktst mogelijke aantal  :P  Ik heb er gelukkig ook maar eentje nodig, voor de TV. En dan nog een analoge ingang voor de platenspeler.

Martijn M

Quote from: Koen K on February 12, 2021, 11:39:33
Inderdaad, het zou best kunnen dat ik dat plan ooit nog ga opvatten. Maar als ik er nog een sub (of meerdere) bij zou zetten, dan kan ik me niet voorstellen dat die géén DSP zou hebben.

Klopt, sterker nog: het beperktst mogelijke aantal  :P  Ik heb er gelukkig ook maar eentje nodig, voor de TV. En dan nog een analoge ingang voor de platenspeler.

Als je er subs bij gaat zetten, realiseer je dan wel dat dat er niet meer en niet minder dan vijf moeten zijn.
Dutch & Dutch

Koen K

#971
Waarom niet meer? Voor een Double Bass Array wil je er toch graag een stuk of 8 hebben...

EDIT: Fibonacci natuurlijk  :smile:

JoWa

Mooie keuze voor een hele mooie prijs.

Deze kende ik nog niet.
Zat vorig jaar te kijken naar een vv die digitaal uit doet en naast een streamer ook analoge ingangen heeft.
Ik ben toen uitgekomen op een Akurate Exakt DSM. Nadeel van deze is dat er geen volume regeling op zit via de SPDIF uitgang.
Gelukkig zit deze wel op de luidsprekers.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Koen K

Inderdaad, er zijn niet heel veel opties die de juiste combinatie van features hebben. Heel veel apparaten hebben óf een eindtrap die ik wel ging betalen maar niet gebruiken, óf alleen volumeregeling op een ongebalanceerde analoge uitgang (bah!), óf geen analoge ingang, of ze waren ruimschoots buiten budget (zoals ook alles waar Linn op staat).

Kwabbernoot

Quote from: Martijn M on February 12, 2021, 13:55:47
Als je er subs bij gaat zetten, realiseer je dan wel dat dat er niet meer en niet minder dan vijf moeten zijn.
Per kanaal dan nog wel.