De set van Koen

Started by Koen K, April 29, 2009, 22:09:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen K

Da's inderdaad aardig wat(t) 8)

Lijkt me een strak plan!

dre73

het nadeel is dat ik met de amp mee kom :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Koen K


Kwabbernoot

Quote from: Koen K on September 10, 2009, 15:47:35
Sommigen denken dat ik dat zeg, maar waar het op neer komt is dat ik alleen in verschillen geloof als ze ook meetbaar zijn. Da's alles :P

Dat heeft dan toch verrekte weinig met geloven te maken, tenzij je nog grotere vraagtekens plaatst bij alle natuurwetten dan de "believers" doen.  :laugh:  8)

Groeten...

S@m

Quote from: Kwabbernoot on September 11, 2009, 08:57:58
Dat heeft dan toch verrekte weinig met geloven te maken, tenzij je nog grotere vraagtekens plaatst bij alle natuurwetten dan de "believers" doen.  :laugh:  8)

Groeten...

Ik denk dat Koen langzamerhand (nog stiekem) begint te beseffen dat er toch eigenlijk wel verschillen zijn... :smile:

Koen K

Quote from: Kwabbernoot on September 11, 2009, 08:57:58
Dat heeft dan toch verrekte weinig met geloven te maken, tenzij je nog grotere vraagtekens plaatst bij alle natuurwetten dan de "believers" doen.  :laugh:  8)

Vraagtekens zijn altijd op hun plaats... Ook bij metingen. Maar het standpunt met de meeste onderbouwing zal ik eerder aannemen  ;)

Quote from: S@m on September 11, 2009, 09:18:46
Ik denk dat Koen langzamerhand (nog stiekem) begint te beseffen dat er toch eigenlijk wel verschillen zijn... :smile:

Natuurlijk zijn er verschillen... Mensen ervaren ze immers. Daar ging de discussie volgens mij ook nooit over. Wel over hoe universeel die verschillen zijn ;)

Koen K

Andere manieren om een versterker te gebruiken, les 1:

Brood ontdooien



:laugh:

advr

zeer mooie speakers!!

geweldig laag ook, zeker met zo'n cube 8) 8)

(wordt de Sony zo warm..... :thumbs-up:)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Koen K

Thanks! En inderdaad, het laag is geweldig mooi.

De Sony wordt niet zo vreselijk warm, maar wel genoeg om de bammetjes een beetje bij te warmen ;D

roeleken

Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

reMC

Ha Koen, je wilde toch nog eens komen luisteren? Doen we dat speciaal voor jou met versterkers van 3 - 20 watt ;)

Koen K

Quote from: roeleken on September 15, 2009, 10:42:55
hifibarbaar ;D

Dat zal ik als een compliment zien 8) ;D

Quote from: reMC on September 15, 2009, 10:55:08
Ha Koen, je wilde toch nog eens komen luisteren? Doen we dat speciaal voor jou met versterkers van 3 - 20 watt ;)

Hartstikke leuk en ja, laten we daar snel een afspraak voor maken. Zee wilde trouwens ook graag mee. Zou je me misschien wat kunnen PM'en over wanneer het jullie zou passen?

Koen K

Overigens, dat kleine versterkers tot grote dingen in staat zijn weet ik! Ik heb hier nog een SE-triodebakkie staan dat met monitorspeakertjes erg goed klinkt en ook de Cyrus One heeft altijd waardering kunnen oogsten... Maar ze komen nu eenmaal een keer in ademnood  ???

reMC

Voor SET is het over het algemeen van belang dat je ze wat makkelijker aan te sturen luidsprekers geeft (zo'n >94db). Dan is juist het gemak, het relaxte 'ademen' van de muziek het opvallenste, en geen ademnood dus ;)

Kwabbernoot

Quote from: Koen K on September 15, 2009, 11:36:04
Dat zal ik als een compliment zien 8) ;D

Hartstikke leuk en ja, laten we daar snel een afspraak voor maken. Zee wilde trouwens ook graag mee. Zou je me misschien wat kunnen PM'en over wanneer het jullie zou passen?
Ik ook, ik ook, ik ook!  :laugh: Indien het mag, kan en ik op die dag tijd heb.

Groeten...

Koen K

Quote from: reMC on September 15, 2009, 11:39:24
Voor SET is het over het algemeen van belang dat je ze wat makkelijker aan te sturen luidsprekers geeft (zo'n >94db). Dan is juist het gemak, het relaxte 'ademen' van de muziek het opvallenste, en geen ademnood dus ;)

Klopt, ze moeten een beetje los kunnen komen. Maar dan nog is 5 Watt veel te weinig, behalve als je luidsprekers een rendement van veel meer dan 100 dB/W/m hebben.

Quote from: Kwabbernoot on September 15, 2009, 11:42:32
Ik ook, ik ook, ik ook!  :laugh: Indien het mag, kan en ik op die dag tijd heb.

Van mij mag het :laugh:

reMC

Quote from: Koen K on September 15, 2009, 11:50:26
Klopt, ze moeten een beetje los kunnen komen. Maar dan nog is 5 Watt veel te weinig, behalve als je luidsprekers een rendement van veel meer dan 100 dB/W/m hebben.

Nee hoor :) 3w op 94dB gaat zeer goed, op 98dB is het walhalla voor veel mensen. Een goede voeding is veel belangrijker voor een krachtig, dynamisch geluid dan wattage... Mijn 120w per kanaal Onkyo surround versterker zakte als een pudding in elkaar op een Von Scheikerkt VR-2, vergeleken met een 20w op-amp versterker ;)

Quote from: Koen K on September 15, 2009, 11:50:26
Van mij mag het :laugh:

Van mij ook ;)

Koen K

#67
Quote from: reMC on September 15, 2009, 11:57:13
Nee hoor :) 3w op 94dB gaat zeer goed, op 98dB is het walhalla voor veel mensen. Een goede voeding is veel belangrijker voor een krachtig, dynamisch geluid dan wattage... Mijn 120w per kanaal Onkyo surround versterker zakte als een pudding in elkaar op een Von Scheikerkt VR-2, vergeleken met een 20w op-amp versterker ;)

Da's dus wel afhankelijk van smaak... Een krachtig, dynamisch geluid is belangrijk en mooi, maar als het niet harder gaat dan 90 dB RMS kom je toch echt keiharde Watts tekort ;) Ik denk dus dat jouw en mijn idee bij een "stevig geluidsniveau" een beetje verschillen... Bovendien hebben mijn speakers een rendement van 'slechts' 92 dB/W/m en vormen ze een constante 4Ω-belasting.

Quote
Van mij ook ;)

Da's mooi! ;)

reMC

Ik zal je laten horen wat ik bedoel :)

Koen K


dre73

we zijn allemaal benieuwd!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Koen K

Het setje KEF 102 staat wederom op het bureau. Toch fijn :)





En ja, ik wéét dat die plank boven het bureau scheef hangt ::) ;D

jk-123

Wanneer hang je hem recht dan? Jij als student hebt daar toch tijd genoeg voor   :tongue2:  ;D ;D

Groet, John

Koen K

Tijd zat inderdaad, maar te weinig zin en prioriteit ;D

S@m

Quote from: Koen K on September 18, 2009, 00:31:27
Tijd zat inderdaad, maar te weinig zin en prioriteit ;D
...en hij meet recht  :smile: