De set van Koen

Started by Koen K, April 29, 2009, 22:09:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen K

Hier nog één voor de liefhebbers. En voordat iemand het zegt: ja, ik weet dat ik die Denon moet afstoffen  :biggrin:


Marvin....

afstoffen?

heb je een alergische reactie dan??  ;D

Koen K

Als student moet je altijd in het achterhoofd houden dat "normale" mensen weleens schoonmaken...  ::)

Vampire

Aaah, een IO'er!  ;D
Ben je wel eens in ID Kafee? Daar kom ik ook nog wel eens, zo nu en dan.

Maar, erg mooie set heb je daar staan zeg!

Leuk om te zien dat er nog meer Delftse studenten hun stufi verkwanselen aan hun stereoset  ;D
Maar volgens mij is het genieten zo, op je kamertje..  8)
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Koen K

Yep, IO'er  ::)  In ID Kafee kom ik niet regelmatig. Soms met een projectgroepje of zo, maar ik ben er geen stamgast. ;)

Dank trouwens. Geld uitgeven aan hifi is inderdaad mooi  :biggrin:

Genieten kan ik er zeker van. De Kefjes kosten me heel wat slaap!

roeleken

had de 'klik' nog nie gezien maar ziet d'r zéér goed uit
http://i43.tinypic.com/2qjwp6x.jpg
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Koen K

Dank je! Ik moet erbij vermelden dat het effect in het echt wat subtieler is dan het op de foto overkomt. ;)

Koen K

#32
Ze is terug... Helemaal uit Duitsland :)



Spijtig genoeg moet ik er nu vandoor, maar vanavond wordt het genieten van de Sony 730ES. Dit exemplaar is in praktisch even goede staat als degene die hier eerder heeft gestaan. Een klein butsje aan de bovenrand en een schrammetje op de speakerkeuzeknop. Ach, ze is er niet minder om :-*

Koen K

#33
Nou, er is weer het een en ander gebeurd. De Sony CDP-X33ES is weer terug in de plaats van de X202ES. Bovendien is de versterker ter modificatie weggeweest. Het ding is nu een weekje terug en in mijn ervaring is er een forse stap gemaakt. Sowieso is de headroom groter geworden doordat de spanningsbegrenzing is aangepast (met behoud van stabiliteit, het ding stuurt met gemak een 1Ω-load aan) en verder is er het een en ander gewijzigd aan de feedbacklus en ligt de ingangsimpedantie van de eindtrap nu hoger dan voorheen.

Dan de klankmatige aspecten. Naar mijn mening heeft de modificatie geleid tot een 'eerlijker' geluid. Elk beetje sprankeling in het hoog is er nog, maar niet meer het lichte getetter dat voorheen zijn intrede deed bij hard draaien. Verder lijkt de boel over het hele bereik fermer en krachtiger tevoorschijn te komen uit de kelen van de kefjes. Ook wanneer er zeer stevig gas gegeven wordt blijft het netjes overeind en klinkt het nog gebalanceerd.

Kortom, ik ben erg tevreden momenteel 8)

Kwabbernoot

Teehring, een Sony.   :-X

Wanneer ga je nu eens écht spul aanschaffen? Of moet dat wachten tot na de studie?

Groeten...

Koen K

;D

Sorry Kwabbert, van écht spul heb ik geen verstand ;)

Koen K

Zo, ook maar eens een panorama gemaakt:



Luidsprekers
KEF Reference 107

Versterking
Sony TA-F730ES (Wattsound mod)

Bronnen
Draaitafel: Technics SL-1200 mkII
Element: Dynavector 10x4
CD-speler: Sony CDP-X202ES
Tuner: Sony ST-S7 (Scenario)

Bekabeling
LS: Nordost Super Flatline
Interlinks: Zelfbouw met Prefer en Neutrik

ivo1986

Ziet er goed uit. Staat het alleen niet wel heel erg dicht bij de muur?

En klinkt dit nu veel beter dan de pmc's?

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Koen K

Quote from: ivo1986 on September  9, 2009, 12:44:30
Ziet er goed uit. Staat het alleen niet wel heel erg dicht bij de muur?

En klinkt dit nu veel beter dan de pmc's?

Dank je :)

De speakers staan inderdaad dicht bij de muur, maar dankzij de Kube is dat erg goed af te regelen. Het geeft zo zelfs een beter resultaat dan wanneer ze verder van de muur af staan. Ideaal zou het natuurlijk zijn als ze echt helemaal vrij staan, maar daar is simpelweg geen ruimte voor.

Ik moet zeggen dat de KEFjes inderdaad stukken beter klinken dan de PMC's. Vooral in het laag is er zoveel meer detail, doortekening en toch ook kracht. Autoriteit en gemak zijn misschien goede termen om het karakter van de KEFjes te omschrijven. Een speaker waarvan je hoort dat niks wat je hem voert ook maar enige moeite kost om weer te geven. Alles komt er krachtig, upfront maar toch met de nodige rust en souplesse uit, zeker sinds de versterker gemodificeerd is.

Kortom, ik ben zeer tevreden met mijn set. Toekomstige upgrades zouden misschien aan de kant van de versterking kunnen liggen (ik zit dan aan een UcD-achtige oplossing te denken of wellicht een dikke Bryston) en natuurlijk de kamer, hoewel die eigenlijk verrassend goed samenwerkt met de speakers dankzij de instelmogelijkheden van de Kube.

Quote from: Valkyrie on September  9, 2009, 12:46:13
Mooie pano! ;)

Thanks 8)

Koen K

Nog een panoramapoging, maar dan bij daglicht en met een iets grotere hoek:



Leuk effect, ik denk dat ik dit vaker zal gaan gebruiken. Binnenkort maar weer eens er op uit met de camera 8)

S@m

Mooi hoor...enne...waar gaat dat trapje naar toe  8)

Koen K

Dank je! Het trapje gaat naar mijn zolderverdiepinkje, waar mijn bed staat  :smile:

S@m

Quote from: Koen K on September  9, 2009, 16:42:47
Dank je! Het trapje gaat naar mijn zolderverdiepinkje, waar mijn bed staat  :smile:

Aha, dus rechts staat een lekkere bank...ziet er goed uit!

Koen K

Ja, de luisterpositie is als het ware de linkerhelft van de bank ;D

roeleken

en lang leve IKEA zie ik  ;D
Heb ook zo'n rood kastje en die schragen voor het bureau heb ik ook ooit eens daar gekocht
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Koen K

Haha, ja! IKEA is hier net zo aanwezig als in de kamer van iedere student tegenwoordig... Lekker goedkoop en je kunt er leuke dingen mee. Eigenlijk zou ik de bank wel willen vervangen door een wat strakker exemplaar, maar daar heb ik niet genoeg geld voor over ;D

De vloerbedekking en de kleur van de deur, raamkozijnen en trap staan me eigenlijk ook niet aan, maar dat is helaas niet aan mij om over te beslissen :(

ivo1986

Quote from: Koen K on September  9, 2009, 13:30:05
Dank je :)

De speakers staan inderdaad dicht bij de muur, maar dankzij de Kube is dat erg goed af te regelen. Het geeft zo zelfs een beter resultaat dan wanneer ze verder van de muur af staan. Ideaal zou het natuurlijk zijn als ze echt helemaal vrij staan, maar daar is simpelweg geen ruimte voor.

Ik moet zeggen dat de KEFjes inderdaad stukken beter klinken dan de PMC's. Vooral in het laag is er zoveel meer detail, doortekening en toch ook kracht. Autoriteit en gemak zijn misschien goede termen om het karakter van de KEFjes te omschrijven. Een speaker waarvan je hoort dat niks wat je hem voert ook maar enige moeite kost om weer te geven. Alles komt er krachtig, upfront maar toch met de nodige rust en souplesse uit, zeker sinds de versterker gemodificeerd is.

Kortom, ik ben zeer tevreden met mijn set. Toekomstige upgrades zouden misschien aan de kant van de versterking kunnen liggen (ik zit dan aan een UcD-achtige oplossing te denken of wellicht een dikke Bryston) en natuurlijk de kamer, hoewel die eigenlijk verrassend goed samenwerkt met de speakers dankzij de instelmogelijkheden van de Kube.


Mooi dat het zo goed uitpakt in jouw kamer.
En andere versterking? Elke klinkt toch hetzelfde volgens jou? Of verwar ik je dan met iemand anders?

Koen K

Sommigen denken dat ik dat zeg, maar waar het op neer komt is dat ik alleen in verschillen geloof als ze ook meetbaar zijn. Da's alles :P

Qua versterking wil ik vooral meer vermogen, met het geluid van de Sony ben ik tevreden :)

dre73

he koen,dan moet je m`n vincent maar eens proberen.
50w klasse a 200w/8 ohm
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.