Waar staat Myryad qua niveau en neutraliteit

Started by audiotechneut, April 28, 2009, 21:08:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiotechneut

Ik ben via een vriend op het Myryad pad gekomen. In combinatie met Scan Speak Event klonk dat bij hem erg mooi. Mijn NAD3200 verkocht en een Myryad MP100 voorversterker en MA220 eindversterker aangeschaft. Je krijgt een nieuw vertrekpunt. De NAD kende ik erg goed en dan wordt ineens alles anders. Qua speakers erg aan het zwerven gegaan. Floating 2, JBL XTi-80, Proac Studio 1 en Tablettes en nu Response 2.5.
Qua laag wat heftig en zo'n 3 db te weinig hoog. Ik hou van veel hoog, het maakt het spannend om naar te luisteren.
Met de Response 2.5 heb ik geen twijfel meer over de speakers. Ze hebben een goede reputatie. Toch is het nog niet optimaal wat me bij de vraag brengt:Doe ik het wel goed met Myryad. Wie kent Myryad en kan vertellen waar het in audioland voor staat?

(P.s. De ruimte:5x11m, houten vloer, behang, geen gordijnen, stoffen meubelen. Niet zo gedempt dus)
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

charisma

#1
.
No life without music

charisma

#2
.
No life without music

Rowdy

De MA220 bestaat niet. Het is of MA120 of MA240.

Dit is mijn Myryad-set:

Als luidspreker gebruik ik Opera 1.5. Daarvoor had ik de Tannoy D300. Met de Tannoy D300 had ik een haat-liefde verhouding. Het klonk bij goede opnames heel erg mooi (ook bij hoge volume), maar bij slechte opnames kan het scherp klinken. Als bekabeling gebruikte ik The First en CS122 van Van den Hul. Met de Opera 1.5 geniet ik meer van de muziek dan met de Tannoy D300. Later is de bekabeling vervangen door koper. Met The First interlinks kreeg ik een brom uit de luidsprekers als de netstekers niet in fase zijn aangesloten.

Naaktfoto's:
MA120

MP100

MC100

MT100

garmtz

Myriad klinkt behoorlijk pittig, met veel hoog. Goede dynamiek. Ik vind het altijd wat koud klinken, maar als je dat in je speakers opvangt (Opera is vrij warm), kan het best een goede combinatie zijn.

Rowdy

Ik vind de combinatie Myryad - Opera zeer goed.

garmtz

Quote from: Rowdy on May  2, 2009, 12:29:50
Ik vind de combinatie Myryad - Opera zeer goed.

Kan ik me voorstellen. Kan me ook voorstellen dat de combinatie met D300 te kil/hard is.

audiotechneut

De correctie is terecht. Het is inderdaad een MA240 eindbak. Dat koude ietwat felle is eigenlijk wat wel moet met ProAc samen. Die zijn van zichzelf nogal warm (Engels). Ik hoop nog meer meningen over Myryad te horen.
Opera heb ik nog nooit mogen beluisteren. Ik ken het alleen van recenties. Moet wel mooi zijn.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

jepe

Ik heb een Myriad dvd speler en deze klinkt ook mooi neutraal. Nadruk op het hoog merk ik niet zo direct, maar misschien geldt dat alleen voor de versterkers?

garmtz

Het geldt vooral voor de versterkers denk ik. Maarja, wat heb jij als vergelijkingsmateriaal? Wat is neutraal?

jepe

Quote from: garmtz on May  6, 2009, 14:57:53
Het geldt vooral voor de versterkers denk ik. Maarja, wat heb jij als vergelijkingsmateriaal? Wat is neutraal?
Ja dat is altijd moeilijk. Ik had eerst een Marantz dv 6001 en die klonk toch wat minder strak in het laag.