Welke CI module met KRP500

Started by boiler, April 27, 2009, 22:27:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

boiler

Goedenavond.

Sinds een week de Pioneer krp500 in bezit. Om digitaal t.v. te kijken ben ik aangewezen op de satelliet (canal digitaal).
Satelliet afstellen zou gemakkelijk zijn....... Nu heb ik een van de vier lnb's opgelijnd gekregen met Astra1 (19,2).
Vervolgens heb ik problemen met doorgifte van het signaal. Heb nu de recente CanalDigitaal smartcard (reeds geactiveerd) en de CI module van powercam (powercamPro). Volgens mij werkt deze combinatie niet zo goed met mijn krp500. Regelmatig, na enkele uren, enkele keren kanalen (ned 1,2,3 rtl, enz)  wisselen, wordt het signaal ineens niet meer doorgegeven! Zelfs BVN wordt dan niet meer doorgegeven. Als ik de module er in z'n geheel uittrek dan heb ik wel BVN! Als ik vervolgens de module er weer instop heb is er wel signaal!
Ligt dit aan de powercampro? Ben ik dan aangewezen op de CI module "mediaguard" van canal digitaal?
Wie heeft hier soortgelijke ervaring mee?

Boiler
Enjoy your music.....

Berend Botje

Hallo Boiler,

Ik ga dit even volgen, ben zelf ook bezig met de krp-500 en sateliet, zie topic

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=87089.msg1426033#msg1426033

Bert

boiler

Hallo allemaal,

Ondertussen zelf uitgevonden wat een oplossing voor het probleem is......... Na overleg met pioneer is besloten om de originele CI module van CanalDigitaal te gebruiken. Dit is de Mediaguard. Deze was natuurlijk niet voorradig bij mijn dealer. Op zijn advies dan maar een Aston SECA DUAL 1.07 meegenomen. Dit werkt nu een paar dagen zonder problemen. Signaalblokkering is dus de wereld uit (vooralsnog).
Nog geen ervaring met HD signalen (heb een standaard abbo, a 09,50 ). Nu nog de drie andere koppen uitlijnen, en ik kan onbezorgd tv kijken.

Groet,

Boiler
Enjoy your music.....

pwa

#3
Hallo allen,

Ik ben nieuw op dit forum met weinig satteliet kennis en volg deze discussie met veel belangstelling. Ik wil binnenkort een keuze maken voor de aanschaf van een satteliet opstelling (schotel & ontvanger) icm met plasma tv. Ik ben voornemens om de KRP500a te nemen gezien de goede berichten en het feit dat hier een inbouwde digitale HD tuner in zit. Aanvullend de LX01 als home cinema systeem. Ik heb geen speciale wensen, wil Canal Digital kijken met HD ontvangst. Uitgangspunt is top beeld en geluid, eenvoudig te bedienen met een integraal systeem tv/satteliet/home cinema van Pioneer. Opnemen en op ander kanaal tv kijken is niet echt nodig.

Alternatief voor de Pioneer tuner is een aparte satteliet ontvanger, echter dit heeft niet mijn voorkeur. Van een satteliet winkel kreeg ik het advies om een Homecast HS8100 PVR CI CD te nemen....

Vragen:

-wat zijn de ervaringen van de KRP500a satteliet tuner? Zijn er beperkingen of komt deze qua functionaliteit en kwaliteit min of meer overeen met een aparte satteliet ontvanger? Hoe is het gebruiksgemak?
-welke schotel (diameter, merk) en welke/hoeveel LNB's is aan te bevelen icm de KRP500a tuner? Ik heb de mogelijkheid om 4 kabels te trekken naar de schotel.
-welke CI module is nodig voor de KRP500a tuner?
-als ik voor een aparte satteliet tuner zou gaan, wat zijn de voordelen tov de KRP500a tuner en welke zou een goed alternatief zijn?

Alvast dank voor de reactie!


fox68

Hallo, ik heb een vraag.
Weet niet of ik in de goede topic zit.
Ik heb sinds 5 dagen de pioneer Krp500 in huis en nu wil ik digitale televisie nemen.
Ik wil digitene nemen, kan ik nu alleen de smartcard nemen en deze in mijn tuner steken of gaat dit niet werken en moet ik de losse tuner van digitene ernaast zetten?

alvast bedankt,

Herman

boiler

Nog steeds geen fatsoenlijke oplossing gevonden. Blijf trammelant houden met mijn nieuwe CI module. Regelmatig wordt er nog steeds geen signaal doorgegeven! Het ging goed totdat ik een nieuwe diseqc (MaxDigital 4/1) monteerde om het matige signaal te verbeteren. Dit betekent terug naar de oude (Edision) of een betere (Spaun).
Mijn vraag is nu of er meer forummembers continue trammelant hebben met de satelliet signalen van CanalDigitaal.
Wellicht moet ik mijn CAM (aston) vervangen door een originele van CanalDigitaal. Wie het weet mag het zeggen.

UPC komt binnenkort bij ons met een digitale TV. Niet mijn eerste keus maar zonder een pasklare oplossing nog de enige mogelijkheid om fatsoenlijk tv te kijken........

PWA:
De sat tuner van pioneer is goed. Als je fatsoenlijk signaal wilt heb je een 88cm schotel nodig. Vier lnb's moet geen probleem zijn. Nog even afwachten wat de beste CAM is......

Als je digitenne wilt, hoef je volgens mij alleen de antenne aan te sluiten en de smartcard (met module) erin te stoppen en je hebt beeld (kwalitatief de minste).
Enjoy your music.....

SpeedyAndré

Je kan ook bij sat4all op het forum kijken, tenzij je er na je 1e post weer af wordt gekickt  :hehe:
Wat wordt dat forum streng en kinderachtig gemodereerd zeg  :police:

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp