Review nieuwe Samsung LED tv op avforums.com

Started by jasjenl, April 25, 2009, 14:21:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jasjenl

Quote from: joby on June 23, 2009, 22:07:43
Hallo Beste mensen ik zou graag jullie advies willen over mijn nieuwe tv.Ik ben sinds een paar dagen de trotse bezitter van een samsung ue46b8000 led tv,maar er zijn toch een paar dingetjes die ik niet helemaal vertrouw en mischien weten jullie er iets meer van dan ik en kunnen jullie mij helpen.De televisie straalt aan de bovenkant van het scherm kleine lichtstralen uit als het beeld zwart is,het is dus net of er om de 2cm een lampje naar beneden straalt.Tevens als ik naar een andere bron(source) schakel zie je dat de rechterkant van het beeld meer oplicht dan de linkerkant,het beeld is dus niet over het hele vlak gelijk belicht.Vraagje zijn dit normale verschijnselen van een LED televisie of is het toch verstandig om nu het nog kan de tv om te ruilen voor een nieuw exemplaar.Ik ben namelijk bang dat als dit een normaal verschijnsel is en de tv omruil,ik mischien een tv krijg die deze verschijnselen nog erger heeft.Graag zou ik jullie mening willen horen over deze kwestie.

Alvast Bedankt
De door jou beschreven verschijnselen zijn niet ongebruikelijk bij deze schermen (zeker bij de grotere formaten), alhoewel er exemplarisch verschillen tussen kunnen zitten. Maar backlightbleeding en clouding, waar jij volgens mij hier last van hebt, komen wel voor, ja en zullen tot op zekere hoogte geaccepteerd moeten worden. Als je denkt dat het bij jouw exemplaar te erg is, zou je een monteur kunnen laten langskomen, maar ik zou eerste vergelijken met een exemplaar in de winkel waar je 'm gekocht hebt.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

joby

Bedankt voor je reactie Jasjenl !!Ik ben met mijn klacht terug gegaan naar de winkel waar ik hem gekocht heb.Ik had foto's gemaakt van alle verschijnselen op de tv en deze heeft hij de volgende dag laten zien aan de mensen van samsung.Samsung stuurt nu binnen een paar dagen iemand langs om naar het probleem te kijken,dit schijnt geen monteur te zijn die hem komt repareren want mijn tv wordt omgeruild voor een nieuw exemplaar.Helaas is de tv niet op voorraad en zal ik nog twee weken moeten wachten op mijn nieuwe exemplaar.Ik hoop dat dit nieuwe exemplaar deze verschijnselen niet heeft of in een dusdanige mate dat ik het kan accepteren.Anders zit ik er aan te denken om dan maar de nieuwe 8000 serie plasma van samsung te nemen i.p.v de LED,deze schijnen veel minder last te hebben van backlight bleeding of clouding maar moet eerlijk zeggen dat ik niet zoveel verstand heb van plasma televisies en hun techniek.Ik hoop dan ook dat deze net zo scherp en gedetaileerd zijn als de LED uitvoering,want anders weet ik niet wat ik als vervanger zou moeten nemen.
Iemand nog tips of advies?? Ik hoor het graag..

Alvast bedankt.

Michel1973

Ik vind Samsung's led tv achteraf gezien niet echt bijzonder   :-\
Het lijkt niet mogelijk om plezierige zwartwaarde te krijgen zonder dat je details verliest.
Wil je details, dan moet je de brightness opschroeven en worden de balken redelijk grijs.
Inderdaad niet beter dan conventionele lcds.
Wel is Samsung's nieuwe de-interlacer/scaler erg goed en kun je de wazigheid en trillingen appart regelen van 0-10.

Nu ie op mijn dressoir staat, vind ik hem te dun en krijg ik de kabels aan de zijkant niet mooi weg gewerkt.
Deze tv is gemaakt om op te hangen en dan moeten de kabels wel via de zijkant lopen.

Sinds mei/juni 2009 is een nieuwe firmware uitgekomen.
Deze is geinstalleerd op mijn UE32B6000, maar met een eerste indruk zie ik geen verschil.
Uiteraard zijn de instellingen default geworden en is auto backlight weer aan.

Ik kan nog geen calibratie ervaringen lezen op de forums   :(
Zal het gunstig zijn om de auto backlight voor de calibratie uit te zetten?
Misschien na de calibratie weer aan en beeld beoordelen?

jasjenl

Zie hier voor wat korte calibratie ervaringen van mijn kant.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

joby

 :mad: :mad: :mad:Hallo allemaal,ik wilde jullie toch nog even vertellen hoe het afgelopen is,met mijn UE46b8000 LED tv van samsung.Een week geleden is er eindelijk een monteur geweest van samsung om mijn tv op de backlight bleeding en clouding te beoordelen.Zijn bevindingen waren dat dit eigenlijk niet zou mogen hoewel hij nog geen UE46b8000 had gezien of gerepareerd.Hij zei dat er een nieuw scherm ingezet zou moeten worden of het toestel zou moeten worden vervangen.Dus vandaag 17 july was de tv eindelijk weer leverbaar en werd het slechte exemplaar omgeruild voor een nieuw exemplaar.Nadat de tv zijn tv zenders had ingesteld zag ik meteen alweer gelazer in het beeld,jawel hoor opnieuw ernstige backlight bleeding en clouding op alle sources van tv tot blu-ray en ditmaal nog erger dan mijn vorige model.Even een tip van mij dus voor iedereen die interesse heeft in deze tv,hou er serieus rekening mee dat deze televisie door de edge led techniek heel veel last kan hebben van zowel clouding als backlight bleeding.Kan je hiermee leven prima,koop deze tv dan want de beeldkwaliteit is verder super.Maar als je echt van films kijken houdt of een echte videofiel bent,denk dan nog even een paar keer na want de verschijnselen zijn zeer nadrukkelijk aanwezig en zijn soms zeer storend!!!!
Zelf kon ik niet leven met de tekortkomingen van de nieuwe Led televisie,en heb besloten hoewel ik hier niet zoveel ervaring mee heb om toch maar voor een 50 inch Plasma te gaan waarvan ik hoop dat deze verschijnselen in ieder geval niet meer voorkomen.hier som ik nog even de voors en tegens op van de UE46B8000

Positief:-Mooi Design
           -Ultra Plat
           -Energiezuinig
           -Uitstekende beeldkwaliteit(vooral de beeldscherpte)
           -leuke extra's (widgets,youtube,usb 2.0 enz)

Negatief:-Edge LED techniek (betere optie is denk ik LED Backlight met local dimming bv.UE 46b9000 of UE46B8500)
            -Autodimming (het gehele beeld wordt in een keer lichter of donkerder waardoor soms bij donkere beelden alle details verloren gaan)
            -Lichte of ernstige mate van Backlight bleeding,Clouding of flashlight effect,mogelijk veroorzaakt door de edge led techniek.
            -zwartlevels zijn niet geweldig(mede door de backlight bleed en clouding is het zwart meer grijs dan zwart)
            -Toch nog behoorlijk prijzig voor een tv die nog aardig wat negatieve puntjes heeft
            -Slechte "out of the box" instellingen (de tv moet echt gecalibreerd worden voor een betere beeldkwaliteit)

Slotconclusie:Voor de meeste mensen op dit Forum denk ik,dat de gebreken van deze tv met edge LED echt onacceptabel zijn!!Het concept van Samsung om een ultra platte zuinige tv te maken is denk ik erg leuk,maar gaat helaas wel ten koste van de beeldkwaliteit.Dus wil je toch de nieuwe LED techniek wacht dan nog even op de 9000 serie of de 8500 serie(waarschijnlijk leverbaar rond november/december) want deze zullen de LEDS niet aan de randen van het scherm hebben maar in zones achter het scherm waardoor je waarschijnlijk geen backlight bleeding of clouding hebt en die door de local dimming een hoger contrast zullen halen.Kan je niet zolang wachten(zoals ik) ga dan voor een plasma zou ik zeggen.

Succes met jullie eventuele keuze!!!!

jasjenl

Ik kan me wel vinden in jouw ervaringen. Nadeel, voor mij althans, van de aankomende 8500/9000 serie van Samsung is dat ie niet in 40 inch leverbaar zal zijn. Sharp heeft wel een nieuwe serie localdimming LED modellen aangekondigd in dat formaat en volgens mij heeft ook Philips kleinere local dimming modellen. Wat mij betreft een gemiste kans van Samsung...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

riwi

Quote from: jasjenl on July 18, 2009, 13:21:13
Ik kan me wel vinden in jouw ervaringen. Nadeel, voor mij althans, van de aankomende 8500/9000 serie van Samsung is dat ie niet in 40 inch leverbaar zal zijn. Sharp heeft wel een nieuwe serie localdimming LED modellen aangekondigd in dat formaat en volgens mij heeft ook Philips kleinere local dimming modellen. Wat mij betreft een gemiste kans van Samsung...

Yep, ik vind 46 inch ook te groot. Ik zoek een mooi 40 inch model.
Aan de andere kant zal ik serieus film kijken toch op mijn projector doen en zal de TV alleen voor kabel TV gebruikt worden. Daarvoor is de Samsung LED misschien wel OK. Echter als ik de opmerking lees : "waardoor soms bij donkere beelden alle details verloren gaan" dan ben ik daar wel allergisch voor.

Ik kijk wel even verder :)

gastje13

Iemand al ervaringen met de nieuwe sharp full-led tv's ?

quyen

De 9000 heeft edge LED   de 8700 heeft het aan de achter kant  dus de best~!  de 9000 is erg duur de 55inch tussen 4500 en 6000 euro beetje te veel niet. de 8700 55 inch 3400 euro

OMD

Quote from: quyen on May  6, 2010, 19:08:11
De 9000 heeft edge LED   de 8700 heeft het aan de achter kant  dus de best~!  de 9000 is erg duur de 55inch tussen 4500 en 6000 euro beetje te veel niet. de 8700 55 inch 3400 euro

Bijna...  :-X

9000 serie komt in een zeer gelimiteerde oplage, toestel van 0.8cm diep. Techniek zit in de voet van het toestel.

8700 serie heeft EDGE LED precision dimming.

7700 serie heeft gewoon EDGE LED.


jasjenl

Quote from: OMD on May 12, 2010, 20:59:23
8700 serie heeft EDGE LED precision dimming.
Wat van wat ik gelezen heb niet echt te vergelijken is met 'echte' local dimming, aangezien die edge led precision dimming met nog veel grotere/grovere vlakken qua dimming werkt dan traditionele local dimming (waarbij de leds achter het scherm zitten). Dus heb echt mijn grote twijfels over hoe goed die edge led dimming werkt, maar ik zou het eerst zelf in de praktijk moeten zien.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

OMD

i know.

Ik heb vandaag de 55'' 8700 binnengekregen, zal hem morgen of overmorgen is aan een beeldtestje onderwerpen.

H. Mielke

#37
Quote from: joby on July 18, 2009, 01:52:42
:mad: :mad: :mad:Hallo allemaal,ik wilde jullie toch nog even vertellen hoe het afgelopen is,met mijn UE46b8000 LED tv van samsung.Een week geleden is er eindelijk een monteur geweest van samsung om mijn tv op de backlight bleeding en clouding te beoordelen.Zijn bevindingen waren dat dit eigenlijk niet zou mogen hoewel hij nog geen UE46b8000 had gezien of gerepareerd.Hij zei dat er een nieuw scherm ingezet zou moeten worden of het toestel zou moeten worden vervangen.Dus vandaag 17 july was de tv eindelijk weer leverbaar en werd het slechte exemplaar omgeruild voor een nieuw exemplaar.Nadat de tv zijn tv zenders had ingesteld zag ik meteen alweer gelazer in het beeld,jawel hoor opnieuw ernstige backlight bleeding en clouding op alle sources van tv tot blu-ray en ditmaal nog erger dan mijn vorige model.Even een tip van mij dus voor iedereen die interesse heeft in deze tv,hou er serieus rekening mee dat deze televisie door de edge led techniek heel veel last kan hebben van zowel clouding als backlight bleeding.Kan je hiermee leven prima,koop deze tv dan want de beeldkwaliteit is verder super.Maar als je echt van films kijken houdt of een echte videofiel bent,denk dan nog even een paar keer na want de verschijnselen zijn zeer nadrukkelijk aanwezig en zijn soms zeer storend!!!!
Zelf kon ik niet leven met de tekortkomingen van de nieuwe Led televisie,en heb besloten hoewel ik hier niet zoveel ervaring mee heb om toch maar voor een 50 inch Plasma te gaan waarvan ik hoop dat deze verschijnselen in ieder geval niet meer voorkomen.hier som ik nog even de voors en tegens op van de UE46B8000

Positief:-Mooi Design
           -Ultra Plat
           -Energiezuinig
           -Uitstekende beeldkwaliteit(vooral de beeldscherpte)
           -leuke extra's (widgets,youtube,usb 2.0 enz)

Negatief:-Edge LED techniek (betere optie is denk ik LED Backlight met local dimming bv.UE 46b9000 of UE46B8500)
            -Autodimming (het gehele beeld wordt in een keer lichter of donkerder waardoor soms bij donkere beelden alle details verloren gaan)
            -Lichte of ernstige mate van Backlight bleeding,Clouding of Led flashlight effect,mogelijk veroorzaakt door de edge led techniek.
            -zwartlevels zijn niet geweldig(mede door de backlight bleed en clouding is het zwart meer grijs dan zwart)
            -Toch nog behoorlijk prijzig voor een tv die nog aardig wat negatieve puntjes heeft
            -Slechte "out of the box" instellingen (de tv moet echt gecalibreerd worden voor een betere beeldkwaliteit)

Slotconclusie:Voor de meeste mensen op dit Forum denk ik,dat de gebreken van deze tv met edge LED echt onacceptabel zijn!!Het concept van Samsung om een ultra platte zuinige tv te maken is denk ik erg leuk,maar gaat helaas wel ten koste van de beeldkwaliteit.Dus wil je toch de nieuwe LED techniek wacht dan nog even op de 9000 serie of de 8500 serie(waarschijnlijk leverbaar rond november/december) want deze zullen de LEDS niet aan de randen van het scherm hebben maar in zones achter het scherm waardoor je waarschijnlijk geen backlight bleeding of clouding hebt en die door de local dimming een hoger contrast zullen halen.Kan je niet zolang wachten(zoals ik) ga dan voor een plasma zou ik zeggen.

Succes met jullie eventuele keuze!!!!


Ik hou niet van Samsung als een merk van LED-tv. het is goed voor mobiele .. hehe

paaj

Ondertussen zijn ze anders echt wel meer dan prima hoor... ;)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2