Review nieuwe Samsung LED tv op avforums.com

Started by jasjenl, April 25, 2009, 14:21:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jasjenl

Op AVForums.com is een review verschenen van de nieuwe Samsung UE40B6000 edge LED LCD tv. Een review die naar mijn mening, als eigenaar van Samsung UE40B7020 (qua beeld techniek hetzelfde), goed weergeeft waar de sterktes en zwaktes van de nieuwe Samsung modellen liggen.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

riwi

Leuke review.
Ben jij niet tevreden met de TV dan? Ik vond hem er in de mediamarkt best OK uitzien, eigenlijk beter dan de andere LCD TVs. Ik vind de review een beetje te negatief voor wat het apparaat laat zien.

Mario D

Quote from: riwi on April 28, 2009, 16:13:43
Leuke review.
Ben jij niet tevreden met de TV dan? Ik vond hem er in de mediamarkt best OK uitzien, eigenlijk beter dan de andere LCD TVs. Ik vind de review een beetje te negatief voor wat het apparaat laat zien.

Hier ben ik het mee eens, voor een lcd zet deze een mooi plaatje neer en heeft een (zeer) goed zwart.
Enkel deed het wit gewoonweg pijn aan mijn ogen, net wat te fel.

jasjenl

#3
Ik ben er niet zo heel erg van onder de indruk, nee. In de winkel zal het beeld inderdaad wel goed overkomen, maar in een huiskamer omgeving valt de tv qua zwartwaarden toch duidelijk door de mand en is de altijd aanwezige auto-dimming functie af en toe storend zichtbaar, met name bij donkere scenes. Ik moet de tv nog laten calibreren (ben al aangemeld voor een tour bij Frank) dus wellicht verandert mijn oordeel nog, maar eerlijk gezegd betwijfel ik het. Verder is de kijkhoek naar mijn mening maar matig, iets wat je in de winkel ook minder zal opvallen omdat je daar vaak niet recht voor de tv staat. Ook dat valt je in een thuis omgeving veel meer op.

Ik hoor mensen opmerkingen maken dat deze tv net zo mooi zwart geeft als een Kuro maar dat is simpelweg onzin. Het is 'gewoon' een LCD, ook geen local dimming LED, dus zwart blijft gewoon relatief problematisch bij donkere beelden. Qua design vind ik 'm wel mooi en de tv geeft, mede door zijn lage stroomverbruik, weinig warmte af, wat in mijn opstelling (ik heb 'm vrij kort voor een projectiescherm staan) wel weer een voordeel is. Ik zeg dus niet dat het een slechte tv is, maar het is en blijft op een aantal punten toch duidelijk een LCD, met alle voor- en nadelen van dien.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

jasjenl

Op hdtvtest.co.uk is nu ook een review verschenen: zie hier. Basically hetzelfde verhaal als alle andere reviews: de auto backlight dimming is het grootste minpunt van deze tv's.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

paulk

Ik ben echt geen Samsung fan al eerder 2 dvd spelers gehad van dit merk die het gewoon niet goed deden.
Maar toch even vraagje kan die tegen de muur gehangen worden,wand daar kom ik niet echt uit in de review,Aangezien ik maar 10 cm overheb tussen de muur en me projecktie scherm is dit een uitkomst voor me.

groeten,
Paul.k
Klipsch Reference -Onkyo TX-RZ50-ADVANCE ACOUSTIC MAA 402-SAMSUNG BD-J7500-EPSON EH-TW9400-shield tv-philips oled 4k tv 55oled855

Mario D

Quote from: paulk on May  6, 2009, 00:54:09
Ik ben echt geen Samsung fan al eerder 2 dvd spelers gehad van dit merk die het gewoon niet goed deden.
Maar toch even vraagje kan die tegen de muur gehangen worden,wand daar kom ik niet echt uit in de review,Aangezien ik maar 10 cm overheb tussen de muur en me projecktie scherm is dit een uitkomst voor me.

groeten,
Paul.k


Deze kan inderdaad zeer dicht tegen de muur hangen dmv 2 schroeven met daartussen een stuk staaldraad.
Dus Moet je maar een gaatje in de muur maken.
Ik denk dat er bij de kit ook 2 afstand schroeven bij zitten voor onderaan het toestel zodat je hem mooi evenwijdig met de muur kan hangen.


paulk

Nou net even wezen kijken bij de MM maar nee ik vond het toch wat te vel.
Moet wel zeggen dat het plaatje wat die er uit toverd wel goed is,en echt plat zeg.

Kalimero,bedank voor je andwoord heb hem jamergenoeg niet zien hangen bij de MM.
Klipsch Reference -Onkyo TX-RZ50-ADVANCE ACOUSTIC MAA 402-SAMSUNG BD-J7500-EPSON EH-TW9400-shield tv-philips oled 4k tv 55oled855

jasjenl

Quote from: paulk on May  6, 2009, 18:03:45
Nou net even wezen kijken bij de MM maar nee ik vond het toch wat te vel.
Te fel neem ik aan? Kan me voorstellen, standaard staat de backlight veel te hoog, wat je bij zo'n mediamarkt dus zult hebben. Ik heb de backlight nu op 1 staan (setting loopt van 0 tot 10) en dat is meer dan fel genoeg.
Quote
Moet wel zeggen dat het plaatje wat die er uit toverd wel goed is,en echt plat zeg.

Kalimero,bedank voor je andwoord heb hem jamergenoeg niet zien hangen bij de MM.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

paulk

Ja sorry te fel bedoelden ik.
Maar dat is dan te vergelijking met de rest die van de tv de er hangen,denk als je hem thuis heb er zeker een mooi plaatje uit komt.
Zit nu te twijfelen tussen deze led tv en een Philips lcd ga maar even hier in hilversum kijken bij de raf.
gr,
Paul
Klipsch Reference -Onkyo TX-RZ50-ADVANCE ACOUSTIC MAA 402-SAMSUNG BD-J7500-EPSON EH-TW9400-shield tv-philips oled 4k tv 55oled855

christa

ik heb zelf nu de 55 inc 7020 maar ben er heeeel erg tevreden over
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Michel1973

#11
oepsie.. foutje..

Michel1973

De reviews vertellen ons dat het automatische backlight systeem niet uitgezet kan worden en dat dit schommelende grayscale en gamma geeft.  :(
Jammer dat ze geen perfecte calibratie konden doen.

Forum vrienden hebben iets ontdekt;  :notify:
Via GAME modus, die via het setup menu oproepbaar is, schijnt het uit te kunnen.
De tv wordt gelockt in modus STANDARD.
Het dynamische contrast moet dan uit worden gezet.
Beeldverbeteraars kun je niet meer gebruiken.

Voor de modus STANDARD en/of MOVIE, schijnt het uitgezet te kunnen worden via het service menu.
Dit is de mooiste oplossing.
Beeldverbeteraars kun je nu wel gebruiken.

Vanaf pagina 75: www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1128726&page=75
Vanaf pagina 5: www.avforums.com/forums/lcd-televisions/973087-samsung-ue-b7020-owners-thread-5.html

Rond week 22 komt mijn UE32B6000 binnen en zal controleren of onze forum vrienden gelijk hebben.  ;)

MaTr1x

Quote from: Michel1973 on May  8, 2009, 21:49:16
De reviews vertellen ons dat het automatische backlight systeem niet uitgezet kan worden en dat dit schommelde grayscale en gamma geeft.  :(
Jammer dat ze geen perfecte calibratie konden doen.

Forum vrienden hebben iets ontdekt;  :notify:
Bij GAME modus, die via het setup menu oproepbaar is, schijnt het uit te staan.
Voor de modus STANDARD en/of MOVIE, schijnt het volledig uitgezet te kunnen worden via het service menu.

Vanaf pagina 75: www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1128726&page=75
Vanaf pagina 5: www.avforums.com/forums/lcd-televisions/973087-samsung-ue-b7020-owners-thread-5.html

Rond week 22 komt mijn UE32B6000 binnen en zal controleren of onze forum vrienden gelijk hebben.  ;)



Yup dit werkt, ik heb dit vandaag (gisteren nu alweer ;) ) uitgezet op mijn UE46B7000.

Quote from: paulk on May  6, 2009, 00:54:09
Ik ben echt geen Samsung fan al eerder 2 dvd spelers gehad van dit merk die het gewoon niet goed deden.
Maar toch even vraagje kan die tegen de muur gehangen worden,wand daar kom ik niet echt uit in de review,Aangezien ik maar 10 cm overheb tussen de muur en me projecktie scherm is dit een uitkomst voor me.

groeten,
Paul.k

Op Tweakers heeft iemand wat foto's gepost van zijn nieuwe Samsung scherm opgehangen met de Samsung Ultra Slim Wall Mount: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31914198#31914198

jasjenl

Quote from: MaTr1x on May  9, 2009, 02:55:42
Yup dit werkt, ik heb dit vandaag (gisteren nu alweer ;) ) uitgezet op mijn UE46B7000.
Als ik, niet via het service menu, de backlight dimming via de game modus 'truuk' uitzet, zie ik wel degelijk dat het absolute blacklevel slechter wordt. Hoe zit dat als je dit, via het service menu, voor movie mode uit zet? Ik zit namelijk bij voorkeur niet zelf in dat soort menus te 'klooien'
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

MaTr1x

In de game modus zie ik inderdaad dat het absolute blacklevel minder is als ik op mijn Xbox360 speel. Maar als ik nu films kijk in de movie modus dan is het zwart altijd nog donkerder dan het zwart in de game modus.

jasjenl

Quote from: MaTr1x on May  9, 2009, 22:39:40
In de game modus zie ik inderdaad dat het absolute blacklevel minder is als ik op mijn Xbox360 speel. Maar als ik nu films kijk in de movie modus dan is het zwart altijd nog donkerder dan het zwart in de game modus.
Maar heb je dan de verdere settings (backlight, helderheid e.d.) in game modus wel zoveel mogelijk gelijk gesteld aan wat je in movie modus hebt?
Waar ik trouwens gisteren ook achter ben gekomen is dat als je een 100% zwart beeld toont de tv de backlight (en feitelijk dus het hele beeld) volledig uitschakelt. Dat is natuurlijk ook een manier om een absoluut blacklevel te genereren.. Zodra er echter iets in beeld komt, gaat het wel weer aan, uiteraard.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

riwi

Zou de TV in game modus niet gewoon PC-level signalen verwachten (RGB 0-255) en video levels (RGB 16-235) in de andere modi?
Dat heeft ook direct invloed op je blacklevel natuurlijk. Ik weet niet of dit gebeurt in de Samsung TV.

jasjenl

Quote from: riwi on May 10, 2009, 14:11:19
Zou de TV in game modus niet gewoon PC-level signalen verwachten (RGB 0-255) en video levels (RGB 16-235) in de andere modi?
Dat heeft ook direct invloed op je blacklevel natuurlijk. Ik weet niet of dit gebeurt in de Samsung TV.
Nee, daar heb je weer andere settings voor: je kunt het hdmi blacklevel instellen en dan krijg je nog veel bleker zwart (als je die verkeerd instelt).
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Michel1973

Zijn er al mensen met een gecalibreerd toestel?
Is ie dan gecalibreerd met auto backlight aan of uit en waarom?


jasjenl

Quote from: Michel1973 on May 10, 2009, 17:40:11
Zijn er al mensen met een gecalibreerd toestel?
Is ie dan gecalibreerd met auto backlight aan of uit en waarom?
Begin juni wordt de mijne gecalibreerd. Ik heb Frank ook gevraagd of ie de auto functie dan aan of uit gaat zetten, maar dat kon hij nog niet zeggen, dat gaan we testen tijden de calibratie.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

advr


mijn tv heeft de geest gegeven en heb wel oren naar een 32'' led tv... de 7020 al weet ik niet wat het verschil is met de 7000 :P
ik lees dat de meningen verdeeld zijn :o

toch maar een keer zelf kijken. :xmas:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

jasjenl

Quote from: advr on June  3, 2009, 15:59:05
mijn tv heeft de geest gegeven en heb wel oren naar een 32'' led tv... de 7020 al weet ik niet wat het verschil is met de 7000 :P
ik lees dat de meningen verdeeld zijn :o

toch maar een keer zelf kijken. :xmas:
Verschil is de kleur: de 7020 is zwart/grijs de 7000 is zwart/rood. Ik zou zeker zelf gaan kijken, maar in een winkel zijn de minpunten van deze tv vaak niet goed te beoordelen. Die merk je pas in een thuis omgeving.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

advr

Quote from: jasjenl on June  3, 2009, 16:13:00
Verschil is de kleur: de 7020 is zwart/grijs de 7000 is zwart/rood. Ik zou zeker zelf gaan kijken, maar in een winkel zijn de minpunten van deze tv vaak niet goed te beoordelen. Die merk je pas in een thuis omgeving.

zal ik eens kijken of ik bij mijn vaste dealer deze een week te leen kan krijgen. vooral die dynamische contrast regeling schijnt niet goed te werken. ben bang dat mijn tv op het verkeerde moment kapot is gegaan...

kun je de 7020 ook in je netwerk hangen en dan films vanaf een NAS afspelen?
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

joby

Hallo Beste mensen ik zou graag jullie advies willen over mijn nieuwe tv.Ik ben sinds een paar dagen de trotse bezitter van een samsung ue46b8000 led tv,maar er zijn toch een paar dingetjes die ik niet helemaal vertrouw en mischien weten jullie er iets meer van dan ik en kunnen jullie mij helpen.De televisie straalt aan de bovenkant van het scherm kleine lichtstralen uit als het beeld zwart is,het is dus net of er om de 2cm een lampje naar beneden straalt.Tevens als ik naar een andere bron(source) schakel zie je dat de rechterkant van het beeld meer oplicht dan de linkerkant,het beeld is dus niet over het hele vlak gelijk belicht.Vraagje zijn dit normale verschijnselen van een LED televisie of is het toch verstandig om nu het nog kan de tv om te ruilen voor een nieuw exemplaar.Ik ben namelijk bang dat als dit een normaal verschijnsel is en de tv omruil,ik mischien een tv krijg die deze verschijnselen nog erger heeft.Graag zou ik jullie mening willen horen over deze kwestie.

Alvast Bedankt