Review Cambridge Audio Azur 751R A/V Reciever op hometheater.com

Started by Goos, July 6, 2013, 21:33:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Goos

Kwam deze review tegen, ik ga maar eens nadenken om mijn 650R te upgraden naar dit nieuwe exemplaar. Heeft toch wat handige nieuwe trucjes waar ik absoluut wat mee kan, bijv. Speciale mode voor s'avonds als de rest op het mandje ligt thuis.


http://www.hometheater.com/content/cambridge-audio-azur-751r-av-receiver

frank2

Ik heb deze reciever ook gehad, als ik die vergelijk met mijn huidige is dat een wereld van verschil, ook in geluid en beeld. maw. kijk eerst eens verder voordat je weer een CA koopt, er zijn betere recievers.

Voor dat geld krijg je de meest eenvoudige audyssee. Ik zou zeker andere merken vergelijken zoals marantz, denon, anthem.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

hdnoob

oh wauw wat is dat ding groot. Ik had die lagere verwacht die CA vaak heeft.

RonK.


Goos

Ik heb al verschillende denon en marantz modellen gehoord maar heb liever c.ambridge. Audysey heb ik niet nodig, gebruik voor inregelen een db meter. Die Anthem ben ik dan wel weer zeer benieuwd naar maar ik ben simpelweg tevreden met CA. Goede prijs/kwaliteit verhouding naar mijn mening.

M:iNdO

Quote from: Goos on July 11, 2013, 13:10:50
Ik heb al verschillende denon en marantz modellen gehoord maar heb liever c.ambridge. Audysey heb ik niet nodig, gebruik voor inregelen een db meter. Die Anthem ben ik dan wel weer zeer benieuwd naar maar ik ben simpelweg tevreden met CA. Goede prijs/kwaliteit verhouding naar mijn mening.

Je hoort zoveel goede dingen over Anthem. Het zal vast wel goed klinken en misschien ook wel beter dan eerdergenoemde merken maar het design/uiterlijk kan mij niet bekoren (veel te druk en straalt niet echt klasse uit), maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten. CA spreekt mij wel weer aan maar ik weet niet of je het beste waar voor je geld krijgt. Staar je niet blind op 1 merk/type, mijn gevoel zegt dat bv. NAD mooier klinkt/muzikaler is.

Ik zou gaan luisteren en diverse receivers gaan bekijken, misschien verander je wel van gedachten..... Heb je bijvoorbeeld wel eens naar Arcam gekeken en 1 van de receivers beluisterd? Denk sowieso dat het qua klank/muzikaliteit weer een stap boven CA zit.

Succes!
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Raphie

Ja ik vind Anthem er i.d.d. ook nogal "chinees" qua design uitzien, geen idee hoe het klinkt trouwens
JBL PRX Power!

THX-UltraII

Ronduit belachelijk dat je 3 ruggen neer mag tellen voor dit apparaat en er slechts 2EQ op zit.

Bert157


Goos

400 euro klinkt goed maar dat zal zijn omdat de nieuwe modellen eraan zitten te komen denk ik?

Arcam lijkt me ook zeker mooi maar dan heb je het wel over heel andere bedragen, daarnaast heb ik links en recht aardig wat dingen gelezen over problemen met de avr 600. Voor zo'n prijzig apparaat verwacht ik niets minder dat een 100% goed werkend geheel, ongeacht de geluidskwaliteit.
Misschien dat die nieuwe modellen straks wel interessant zijn, opvolger van de 400 of 500 bijvoorbeeld. Hoogste model vind ik wel heel prijzig..

M:iNdO

Quote from: Goos on July 12, 2013, 13:50:28
400 euro klinkt goed maar dat zal zijn omdat de nieuwe modellen eraan zitten te komen denk ik?

Arcam lijkt me ook zeker mooi maar dan heb je het wel over heel andere bedragen, daarnaast heb ik links en recht aardig wat dingen gelezen over problemen met de avr 600. Voor zo'n prijzig apparaat verwacht ik niets minder dat een 100% goed werkend geheel, ongeacht de geluidskwaliteit.
Misschien dat die nieuwe modellen straks wel interessant zijn, opvolger van de 400 of 500 bijvoorbeeld. Hoogste model vind ik wel heel prijzig..

Her en der heb ik ook inderdaad wat gelezen over problemen met het 3d board van de AVR600. Als ik me niet vergis was dat allemaal netjes onder garantie opgelost, de nieuwere batches hadden hier geen last meer van (omdat die geupdate zijn). De overige modellen hadden hier geen last van overigens.

Uiteraard praat je hier over andere bedragen maar de Cambridge Audio Azur 751R kost € 2.199,00. Denk wel dat je daar een leuke Arcam voor kunt kopen ;)
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610