Quad liefhebbers op het forum?

Started by N.L., April 24, 2009, 11:02:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dr.Bedlo

#275
Quote from: solitaire on October 14, 2018, 19:24:23
of Quad LS ?

bv. Z-1 (Quad heeft imo vaak een vrij vlak dynamisch karakter, deze Z ook enigszins, maar acceptabel imo en beter dan een S-serie, maar dan weer wel een mooi stemmen gebied)

Tot voor kort had ik de KEF ls 50 nog  aan de 303 hangen. In eerste instantie zeer fraai. Maar toch weer de bekende luistermoeheid. Maar missc hien moet ik ze nog eens proberen aan de 606. Wie weet.

Oerleliijk zijn ze wel.

De quad speakers zijn wel mooi. Maar ik ken deze speakers als een beetje mellow en ,to kind, en dat is icm met quad versterking denk ik niet zo een wijs idee. Mag wel een  beetje dynamisch.


Quad vintage.

solitaire

Quote from: fred19633 on October 14, 2018, 21:05:10
...

De quad speakers zijn wel mooi. Maar ik ken deze speakers als een beetje mellow en ,to kind, en dat is icm met quad versterking denk ik niet zo een wijs idee. Mag wel een  beetje dynamisch.

dat herken ik wel, en dan zijn ze waarschijnlijk niet jouw ding

denk nog eens aan de Piega Classic 3.0, die zijn waarschijnlijk meer jouw cup of thee
Hinterm Horizont geht's weiter.

Dr.Bedlo

Inmiddels ben ik al weer verder. De LS50 had ik in principe al verkocht. maar dacht dat ik dat nog wel even kon proberen op de 606. en ja..dat klinkt een stuk beter op de 606 die houd ik dan ook maar. Inmiddels wel weer een gereviseerde set 66 op de kop ggetikt en die komt er dus waarschijnlijk binnenkort aan.
Quad vintage.

solitaire

yep, het is lastig er niet aan toe te geven ... al die mooie spulletjes ...  ;)
Hinterm Horizont geht's weiter.

Dr.Bedlo

Weer wat mooie spulletjes erbij. De geheel gereviseerde QUAD 66 staat er nu ook. Op naar de volgende.
Quad vintage.

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Dr.Bedlo

#283
Quote from: solitaire on October 24, 2018, 17:56:14
oei, mooi

weer via QR ?

Ja...heb wel vertrouwen in armand en asociates. Hebben ook veel contacten in het Quad wereldje,
Quad vintage.

Dr.Bedlo

nu de speakers zijn aangesloten vraag ik mij af waar de fascinatie voor de 33/303 combi toch vandaan komt? dat is zo gammel alswat, geen grunt en dat gesodemieter met die insteekkaarten. geef mijn portie maar aan fikkie ofzo.
Quad vintage.

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Oud lid

De 33 heb ik ook zo mijn twijfels over. Dan liever een 44 of een 34.

Erwin B

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Sjettepet

33 begrijp ik ook niet. Maar de combinatie van de 303 met moderne, op 'detail' getunede voorversterkers en luidsprekers vind ik keer op keer een lekker recept.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

solitaire

Ook OK toch, verwenning voor de ogen ... Ik geniet ook meer tijd van mijn 'vintage' audio door er naar te kijken dan door er naar te luisteren ;)

Ja, hun uiterlijk maakt ze zeker bijzonder. Persoonlijk vond ik Walker's ideeen, zeker voor de periode, erg verfrissend. Ook de eerste producten waren, zeker voor die tijd, fraai, ook kwa SQ. Maar vanaf een zeker moment werd er veel gebouwd voor industriele toepassingen (fabriekshallen / perrons / restaurants / ed.) en werd betrouwbaarheid belangrijker dan SQ. Ze zijn altijd degelijke spullen blijven maken, met soms unieke kenmerken (bass/treble instelling, interaktieve AB, vormgeving !, ed.), maar SQ is na die eerste fase hun zwakke punt imo.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Dr.Bedlo

#290
Het is zeker zo dat kijken soms meer voldoening schenkt dan luisteren. Hoewel ik de  66 combi wel heel mooi vind klinken. QUAD heeft nu eenmaal iets magish. Nog een plaatje nu met de sprekertjes. Binenkort komt er een gereviseerde 306 bij.
Quad vintage.

Oud lid

Quote from: Sjettepet on November 11, 2018, 12:49:12
33 begrijp ik ook niet. Maar de combinatie van de 303 met moderne, op 'detail' getunede voorversterkers en luidsprekers vind ik keer op keer een lekker recept.

Vind ik ook.

Erwin B

Dr.Bedlo

Ja..nu ik goed heb kunnen luisteren snap ik het enthousiasme voor QUAD niet echt. Saai is mijn ervaring. Een doodsheid waar je gek en moe van wordt. K hou het wel maar puur om naar te kijken.beetje nostalgie.
Quad vintage.

KayaRahnee

Ik ben zoekende naar versterkers die veel stroom kunnen leveren.
Vraag me niet waarom, maar Quad blijft mijn aandacht trekken.
Quad 606 MKII of een 909 ... zijn dit goede voorbeelden in de categorie krachtig / stabiel?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: KayaRahnee on January 24, 2020, 16:24:17
Ik ben zoekende naar versterkers die veel stroom kunnen leveren.
Vraag me niet waarom, maar Quad blijft mijn aandacht trekken.
Quad 606 MKII of een 909 ... zijn dit goede voorbeelden in de categorie krachtig / stabiel?

Quad eigenaars / liefhebbers ... blijkbaar erg zeldzaam geworden.  :music:  ;)
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Marco66

Quote from: KayaRahnee on January 27, 2020, 14:41:11
Quad eigenaars / liefhebbers ... blijkbaar erg zeldzaam geworden.  :music:  ;)

Tijdje met Quad Elite Mono's gedraaid, veel vermogen en rete stabiel.
Ik vond ze erg goed in mijn setup toen.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

mijkie

Ik heb een hele tijd met een 520F gedraaid, veel vermogen en zeer stabiel


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Tommanu

Quote from: KayaRahnee on January 27, 2020, 14:41:11
Quad eigenaars / liefhebbers ... blijkbaar erg zeldzaam geworden.  :music:  ;)

Ik draai sinds een tijdje met een Quad 606/II aangesloten op een Marantz SR7007 en Elipson 1303. Genoeg vermogen en stabiel. Enorme stap vooruit t.o.v. de versterkers in de Marantz.

ejfrolich

Mijn Quad 303 kocht ik in 1988. Ik gebruikte de versterker voor het monitoren van opnamen die ik maakte voor de Concertzender. Samen met 2 zelfbouw CS1A speakers van KEF. Later kreeg ik er de 33 en FM3 bij van een familielid. De set is door Armand van Ommeren gereviseerd. De FM3 gebruik ik eigenlijk niet meer. De 33 en de 303 draaien dagelijks hun deuntjes samen met de CS1A speakers.

Ik heb er ook nog een set QUAD ESL 63 bij gehad. Die heb ik verkocht wegens ruimtegebrek na een verhuizing.

Peter Walker en Raimond Cook, ik ben fan!

Een jaar of 10 geleden kreeg ik een QUAD 44 EN 405 set. Ook deze zijn gereviseerd en opgewaardeerd naar 405-2. Deze set stuurt een paar QAcostics Concept 40 speakers. Ook een mooie set.

Inmiddels weer verhuisd en kleiner gasn wonen. De 33 - 303 -CS1A set is mee verhuisd en ik heb er een pasr LS50 bij gekocht. Gebruikt overgenomen in mat zwart. Wauw... Een mooie evenwichtige speaker en aan de QUAD 33 een prima huwelijk. De CS1A's, die blijven ook. Analitisch, muzikaal en heerlijk om naar te luisteren. Hoe "high end" moet het worden...

Oh ja, niet te vergeten mijn opgeknapte Garrard 401 met een SME 3012 arm. Ook prachtig...

Ernst-Jan

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 met Tapatalk


HifiHalle

Quote from: Frenkel on July 14, 2010, 22:16:21
Heb trouwens nog steeds niet mn zilveren encrust voor 'n 909 verkocht; liefhebbers hier?

Wat doet zo'n ding eigenlijk.
Ik snap daar niets van.

Ik ben mij momenteel aan het oriƫnteren op een mooie quadset, dwz voorversterker plus eindversterker. Maar dat is lastiger dan ik dacht. Normaalgesproken is bij een audiomerk elke nieuwere versterker beter. Bij Quad lijkt dat minder vanzelfsprekend.
Veel lieden die zweren bij een 405 II, of juist een 606, of etc etc.
Ik denk dat ik blij kan worden met een 909.
Maar dan komt dat rare zilveren om de hoek zeilen.

Eigenlijk nu 2 vragen: is de 909 een goede versterker, en dat zilveren geval

Frank