Quad liefhebbers op het forum?

Started by N.L., April 24, 2009, 11:02:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

N.L.

Sinds kort ben ik in bezit van (mooie) Quad apparatuur en vroeg mij af of er veel Quad liefhebbers op het forum zitten?
Zoja, wat heb je staan en hoe bevalt het?

Toevallig iemand ervaring met de elektrostaten van Quad?

Zal zelf een voorzetje geven:

- Quad 99 CD-P
- Quad 909

Genieten zeg ik!  ;D
Naim - Neat - Chord

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

stone56

Vroeger heb ik een heel mooi setje gehad: elektrostaten van Audiostatic gecombineerd met 34/306 Quadjes. Was er heel tevreden mee.
It's only rock 'n roll (but I like it)

N.L.

Naim - Neat - Chord

JürgenW

Mijn oude installatie bestond uit de Quad 66 + 606 en B&W Matrix 3/2. Daarmee heb ik jarenlang van muziek genoten. Intussen is die installatie naar de kamer van mijn vrouw verhuisd.

Ben blij dat zij ervan kan genieten, want ik heb nog steeds een zwak voor Quad.

groet, Jürgen

westham

ik heb 2 quads 11L speakers staan.
heb trouwens nog een centerspeaker van quad te koop, dus wie helpt me daar van af.

Shorty

#6
Present!  :biggrin:

Sinds halverwege de jaren '70 tot 3 jaar geleden heb ik een Quad 33 gebruikt. De eerste 20 jaar als voorversterker in m'n voornaamste systeem; daarna in de keuken. Het ding was enigszins gemodificeerd: betere volumepotmeter; balansregeling overbrugd en wat betere c's, weerstanden en diodes. Het enige dat in dertig jaar gebruik stuk ging was het lampje achter de merknaam in het front, en een keer een soldering op een printplaat die voor een los contact zorgde.  :) Drie jaar geleden begon hij wat te haperen en heb ik 'm vervangen door een tweedehands 44.

De 33 - en vervolgens de 44 - werd sinds begin jaren '80 verbonden met een 405-2 waarvan enkele jaren geleden de voedingselco's wegens lekkage vervangen zijn. Het apparaat gaat alleen van de stroom af wanneer ik met vakantie ga. Die staat dus al een kwart eeuw aan....  :happy:  De aangesloten luidsprekers zijn 1-weg zelfbouwontwerpen van Audio & Techniek - een makkelijke belasting voor deze versterker die niet al te veel stroom kan leveren.

VrGr,

Bart J. 

edit: 30 jaar geleden had een vriend de ELS luidsprekers. In bepaalde opzichten heb ik sindsdien geen mooier geluid gehoord. Onvergelijkbaar, zoals de muziek als minieme balletjes energie je oren binnendanst.....   :inlove:

N.L.

De reacties beginnen binnen te druppelen :)

Mooi verhaal Bart J. Goed voorbeeld van de degelijkheid van Quad. 'Spul' kan echt een leven mee.
Ga toch maar eens een demo proberen te regelen van Quad elektrostaten...ben me benieuwd! ;D
Naim - Neat - Chord

K. Hillen

Tja, mijn eerste luidsprekers waren de Quad 21L2 en heb ik nog niet zo gek lang geleden weg gedaan. Op de Denon pma1500ae waren ze geweldig, maar nu ik een buizenversterker heb ontbrak het helaas toch aan voldoende laag. Toch nooit ontevreden geweest, het zijn zeer zuivere, heldere en mooie luidsprekers met een geweldige afwerking.
"Tempora mutantur, nos et mutamur in illis"

Erik van Voorst (in memoriam)

#9
Yep hiero.... ;D

Ik heb jaren een Quad 44 voorversterker gehad met een 405 eindbakkie...eindeloos mooi......(design prijs gewonnen)....en lekker klein..ook heerlijk dat ik mijn cartridge instelling kon kiezen achter een intrigerend bruin rookglazen dekseltje...evenals een prachtig doordachte toonregeling.....super WAF...trouwens nog voor de Palette had Walker al een modulaire voorversterker opbouw gedesigned....zodat ik al snel een losse cd-module erbij kon kopen als insteekkaart saampies met de voor mijn vrouw toen de mooiste speaker ter wereld de B&W 802 SF.. 8)

.........(wel een vriendelijk gekleurd geluid)........it does not get more english... :inlove:

Echt een sound om oud mee te kunnen worden hoor......maar ja....vlak voordat ik de tuner erbij wilde kopen de FM4 (ook top)  ...uhh.... kwam meer op mijn pad..... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

Quad is top
Ik heb de Quad II kt66 monoblokken met de regelversterker en de esl 57
de esl63 heb ik ook gehad maar de 57 vind ik de mooiere .
Als ik dit setje wel eens aansluit dan vraag ik me wel eens af wat er eigenlijk in die 40/50 jaar verbeterd is, ik weet zeker dat heel veel hedendaagse "high end" sets deze weergave niet bereiken.

sultankat

Een mooie quad promo uit de seventies:

"sommige mensen hebben al grote bedragen aan hun installaties uitgegeven, maar ze hebben nog steeds geen Quad"
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

gpp

In mijn stereo set gebruik ik Quad ESL 2905.
Op mijn Sony Lcd Tv heb ik een paar Quad 12LA actieve luidsprekers aangesloten.
Liefhebber, ja.

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

buizengek

ik heb ongeveer 10 jaar gespeeld met (zelf opgeknapte)esl 57 speakers en quad 2 buizeneindbakjes
heb nog 2 defekte esl's staan die tzt zullen opgeknapt worden
veel suc6 met quad
mvg
buizengek

N.L.

Quote from: sultankat on April 30, 2009, 10:52:22
Een mooie quad promo uit de seventies:

"sommige mensen hebben al grote bedragen aan hun installaties uitgegeven, maar ze hebben nog steeds geen Quad"

Mooie tekst!  ;)

Quote from: gpp on April 30, 2009, 13:07:40
In mijn stereo set gebruik ik Quad ESL 2905.

ESL 2905 :wub:
Naim - Neat - Chord

Shorty

Ik heb nog een QUAD-brochure van de 33 uit de vroege jaren '70. De laatste zin luidt: "Het apparaat is tropenbestendig".  :)

VrGr,

Bart J.

N.L.

Naim - Neat - Chord

harway

Ik draai in een high end stereo setting met Quad ESL 2905 elektrostaten. Heb 20 jaar ESL 63 gehad, 3 paar, ga nu een home theatre integreren. Heb een Primare 31.7 gekocht, maar moet nog een center en een Sub hebben. Quad liefde is iets wat moeilijk verdwijnt.
Quote from: N.L. on April 24, 2009, 11:02:53
Sinds kort ben ik in bezit van (mooie) Quad apparatuur en vroeg mij af of er veel Quad liefhebbers op het forum zitten?
Zoja, wat heb je staan en hoe bevalt het?

Toevallig iemand ervaring met de elektrostaten van Quad?

Zal zelf een voorzetje geven:

- Quad 99 CD-P
- Quad 909

Genieten zeg ik!  ;D

Shorty

Quote from: harway on May 16, 2009, 15:18:15
Ik draai in een high end stereo setting met Quad ESL 2905 elektrostaten. Heb 20 jaar ESL 63 gehad, 3 paar, ga nu een home theatre integreren. Heb een Primare 31.7 gekocht, maar moet nog een center en een Sub hebben. Quad liefde is iets wat moeilijk verdwijnt.

Hoe ga je dat doen, Har? 5 x 2905? Of 7 x?  :blink:

VrGr,

Bart J.

N.L.

Quote from: Shorty on May 18, 2009, 17:23:37
Hoe ga je dat doen, Har? 5 x 2905? Of 7 x?  :blink:

Ben ik ook wel benieuwd naar!
Naim - Neat - Chord

Roger Black

Ik heb vorige week mijn 21L2 speakers besteld. Ze worden as vrijdag verwacht  :D
Eens luisteren of het wat is op een Marantz 4001...

Groeten,
Roger

N.L.

Hi Roger,

Ik heb onlangs demo's 21L2 gekocht in piano zwart.
Ze spelen bij mij op een Quad 99 CDP en 909. Schijnen wel wat vermogen nodig hebben om ze te laten 'zingen'. Minimaal is 40 of 50 watt aanbevolen. Zit je geloof ik net aan met een 4001.

Welke kleur heb je ze gekocht? De afwerking is echt ongekend voor het geld. Mooie witte handschoentjes erbij  ::)

Veel plezier ervan!
Naim - Neat - Chord

Roger Black

Hey N.L.,

Ja ik heb ze ook besteld in het piano zwart, ik heb ze beluisterd op een Marantz 6001, iets meer vermogen maar de warme klank van Marantz doet de speakers goed vind ik. De versterker had ik al, ik hoop dat de 4001 voldoende controle heeft, over de klank heb ik geen twijfel. We'll see  :biggrin:

De afwerking idd, ik denk dat de baas ze ook wel leuk vindt  :angel:

Groeten,
Roger

N.L.

Quote from: Roger Black on May 20, 2009, 10:23:07
De afwerking idd, ik denk dat de baas ze ook wel leuk vindt  :angel:

De baas? Heb je ze op kantoor staan?  ;D
Naim - Neat - Chord