Quad liefhebbers op het forum?

Started by N.L., April 24, 2009, 11:02:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

PuNkEnStEiN

Quote from: fred19633 on September 24, 2018, 19:36:40
Wat dacht je van Quad speakers :)
Ja, dat had ik al begrepen. Maar welke?  :P
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

denoontje

Quote from: PuNkEnStEiN on September 24, 2018, 20:52:15
Ja, dat had ik al begrepen. Maar welke?  :P

van die zwarte rechthoeken met een verlichtte quad letters :-)

Nee geintje..ik weet het niet, wellicht komt er nog een foto in het xfi topic die wat licht op de speaker werpt, of een kenner die er ook geweest is.

Dr.Bedlo

#253
Dit zijn ze dan /303/33/fm3. en 34/fm4. allen door quadrevisie gereviseerd. de  34 met print 7 en oranje logo. zoek er nog een PA bij maar welk type ben ik nog niet uit. een gereviseerde 303 (maar kwa SQ ben ik daar niet kapot van.) of een 306? 405 zou ook nog kunnen. iemand een idee?
Quad vintage.

solitaire

mooi om te zien, zo'n set bij elkaar !

klinkt ook goed ?

een setje 50 vond ik zelf altijd interessant; is zeker één van de, of misschien wel dé best klinkende Quad transistor versterker :coffee:
Hinterm Horizont geht's weiter.

Dr.Bedlo

#255
Geen idee. Heb er nog geen speakers bij. Tannoy of kef denk ik dat het wordt  Hoewel ik beide kwa sq niet ken. Engels dat is wel zeker. En ja mijn harbethjes waag ik er maar niet aan.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Heb weer gek gedaan. Heb er een 606 bijgenomen. Met oranje logo. Word nu in Delfzijl door Quad revisie onder handen genomen.
Quad vintage.

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

twani


Oud lid

Combinatie 34 (oranje logo) met 606 heb ik ook gehad.

Erwin B

Dr.Bedlo

Quote from: solitaire on October  1, 2018, 19:12:03
nu haak ik af ... ;)

Na...net nu mijn likes met sprongen omhoog gaan.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: Erwin B on October  1, 2018, 19:53:25
Combinatie 34 (oranje logo) met 606 heb ik ook gehad.

Erwin B

En...was het wat?
Quad vintage.

solitaire

Quote from: fred19633 on October  1, 2018, 20:07:42
Na...net nu mijn likes met sprongen omhoog gaan.


LOL


sorry, met de 606 heb ik niets (de ESL-63 als luidspreker / 405-2 kwa electronica waren de laatste Quad's waar ik ... bewondering ... voor heb)
Hinterm Horizont geht's weiter.

Oud lid

Quote from: fred19633 on October  1, 2018, 20:09:03
En...was het wat?

Ik vond het wel een prettige combinatie waarmee je goed muziek kunt beluisteren.

Erwin B

Dr.Bedlo

Zoek nog een paar speakers  bij de combi 34/606. Denkmrond de 1000 euro per paar. Zelf denk ik aan de Kef r300 of de monitor Audio silver. Maar iemand nog een ander idee?
Quad vintage.

solitaire

als je gaat voor '(bijna) periode correct' ... een aantal voorbeelden:

Acoustic Energy AE1, eerste versie
QLN Model One     
ProAc Tablette     
Linn Kan       
Celestion SL600 of SL6 
KEF Reference Series Model 101   
BBC  LS3/5A          
Sequerra Model Met 7 Mk1 
Yamaha NS-10 of ~ Studio    
Hans Baan Impact 1
Snell Type K      
Art & Acoustique Appliquée 300 V1  (het hedendaagse Reference 3A)
Acoustic Research AR-7
B&W DM-10  of  D-5    
Hinterm Horizont geht's weiter.

Dr.Bedlo

Dat is een mooie collectie. er zit serieus mooi spul bij. jammer genoeg heb ik met vintage speakers nooit geen geluk. houd het dan maar op moderne speakers. Thx anyway.
Quad vintage.

solitaire

Rond de €1k is de keuze reuze. Hoorde laatste de Piega Classic 3.0: een strak maar verder onopvallend laag maar een mid/hoog dat soms bijna tastbaar is ... erg mooi imo. Probeer hem eens ergens als je in de gelegenheid bent.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Dr.Bedlo

Zo..de 606 staat er. Met de laatste print no 3 dus perfect. helemaal door de complete revisie gegaan in Delfzijl. (Quad revisie) . Op naar de volgende serie. (306/44)
Quad vintage.

solitaire

ziet er wel super netjes uit !

ook nog geen speakers voor ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

Dr.Bedlo

Quote from: solitaire on October 13, 2018, 12:51:04
ziet er wel super netjes uit !

ook nog geen speakers voor ?

Nee nog niet. moet ik nog maar eens goed rechercheren. Wel Engels. Iets in de LS3 geest denk ik.
Quad vintage.

mvo

Quote from: fred19633 on October 13, 2018, 12:52:30
Nee nog niet. moet ik nog maar eens goed rechercheren. Wel Engels. Iets in de LS3 geest denk ik.

Kan dan ook interessant zijn:

https://www.linn.amsterdam/graham-audio/
Linn LP12 | Lejonklou Gaio phonostage | Linn LK1 + LK2 pre/power | Linn Sara speakers
Nakamichi DR2 Tapedeck

Dr.Bedlo

Quote from: mvo on October 13, 2018, 15:44:12
Kan dan ook interessant zijn:

https://www.linn.amsterdam/graham-audio/

Drommels...precies wat ik zoek. Behoorlijk boven budget. Maar daar kan ik mij wel als het mooi klinkt. overheen zetten. Bedankt Mvo.
Quad vintage.

PuNkEnStEiN


Dit heeft natuurlijk geen ene flikker meer met Quad te maken, maar die combinatie zou zomaar heel mooi kunnen klinken.  ::)
Ik ben benieuwd...
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

solitaire

of Quad LS ?

bv. Z-1 (Quad heeft imo vaak een vrij vlak dynamisch karakter, deze Z ook enigszins, maar acceptabel imo en beter dan een S-serie, maar dan weer wel een mooi stemmen gebied)
Hinterm Horizont geht's weiter.