Quad liefhebbers op het forum?

Started by N.L., April 24, 2009, 11:02:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dr.Bedlo

Ware het niet dat ik nooit iets 2de hands koop als dat niet hoeft.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on November 29, 2015, 15:00:58
Ware het niet dat ik nooit iets 2de hands koop als dat niet hoeft.

vintage speakers zijn bijna altijd minder analytisch dus ook minder luistermoeheid.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

PuNkEnStEiN

Het is al een poos stil in dit topic, maar ik vraag me af of er forumleden zijn die de afgelopen jaren nog aan de Quad zijn gegaan. Misschien wel nieuwere modellen bijvoorbeeld?  :lookaround:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

advr

#228
Jazeker, inmiddels een opgeknapte 33/303/fm3 set voor op de slaapkamer en daarnaast ook nog een set II buizen amps opgeknapt met bijbehorende 22 pre-amp met eigen buizenvoeding.

Ze konden het best goed die mannekes van Quad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Sjettepet

En ik heb ontdekt dat een Luxman DA-250 DAC-pre prima matcht met een Quad 303 amp.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Huub-13

Quote from: PuNkEnStEiN on August 15, 2018, 16:50:13
Het is al een poos stil in dit topic, maar ik vraag me af of er forumleden zijn die de afgelopen jaren nog aan de Quad zijn gegaan. Misschien wel nieuwere modellen bijvoorbeeld?  :lookaround:

Al meer dan een jaar luister ik naar een paar Quad ESL 2905 elektrostaten.
Ze nemen wel behoorlijk wat plek in, maar dat is voor mij geen probleem.
Dit zijn voor mij de ideale luidsprekers.
Voorheen luisterde ik naar KEF (RR104.2), Dynaudio (Special 25), Magnepan (1.7 en 3.7), maar geen van deze kan (in mijn oren) met de Quads concurreren.
Ik doe ze nooit meer weg; hoogstens ruil ik ze ooit om tegen de 2912.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Oud lid

Ik heb een Quad 303 QR in gebruik.

Erwin B

solitaire

Lees goede verhalen over QuadRevisie, maar ben er nooit een tegen het lijf gelopen. Zit ergens tussen een ReCap en een totale herbouw in, maar is volgens mij wel met respect voor het origineel gedaan. En ziet er netjes uit !
Hinterm Horizont geht's weiter.

Oud lid

#234
Zover ik weet is de Quad 303 QR helemaal vernieuwd van binnen op de trafo na. Ook nieuwe plaat met aansluitingen. Ik ben er zeer tevreden over.



Foto van de site van Quad Revisie.

Erwin B

PuNkEnStEiN

Kan me voorstellen dat je er blij mee bent. Ik zit nog altijd uit jeugdsentiment likkebaardend naar die gereviseerde 33/303 setjes van Van Ommeren te kijken, maar ja, ik heb geen plek om een tweede Quad-set te plaatsen...  :wacko:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Oud lid

Ik heb hem ook bij Quad Revisie Bavel gekocht.

Erwin B

denoontje

Quote from: Erwin B on August 20, 2018, 19:32:28
Zover ik weet is de Quad 303 QR helemaal vernieuwd van binnen op de trafo na. Ook nieuwe plaat met aansluitingen. Ik ben er zeer tevreden over.



Foto van de site van Quad Revisie.

Erwin B

die quads stonden vroegen bij ons in de studenten sociëteit....
stuurde boses aan (die met die 2 plastic pijpen aan de voorzijde)

Dr.Bedlo

Was dat in groningen? Hadden bij Vindi hetzelfde staan. Begin jaren tachtig. Grappig.
Quad vintage.

denoontje

Quote from: fred19633 on August 30, 2018, 15:59:40
Was dat in groningen? Hadden bij Vindi hetzelfde staan. Begin jaren tachtig. Grappig.
Den bosch bij gremio unio


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dr.Bedlo

ondertussen wacht ik lijdzaam af of ze bij quadrevisie nog een 34 kunnen bemachtigen met oranje logo om die vervolgens geheel te  laten reviseren.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

#241
Gelukt.. 34 met print no.7  en oranje logo. word nu gereviseerd.
Quad vintage.

denoontje

Gister voor het eerst Quad speakers gehoord op xfi show.
Zitlocatie was niet heel top, maar klonk zeker niet verkeerd.

alleen qua look..... not my thing

twani

Quote from: denoontje on September 24, 2018, 13:10:55
Gister voor het eerst Quad speakers gehoord op xfi show.
Zitlocatie was niet heel top, maar klonk zeker niet verkeerd.

alleen qua look..... not my thing

Ach ja, tuurlijk klinkt dat goed. 

Ook een Quad versterker kan weinig anders dan het aangeboden signaal méér of mínder versterken....

Het enige waarin ze zich wel flink kunnen onderscheiden is het uiterlijk..

Laat ik dat nu meesterlijk mooi vinden.

solitaire

Quote from: fred19633 on September 24, 2018, 11:08:43
Gelukt.. 34 met print no.7  en oranje logo. word nu gereviseerd.

Mooie vormgeving heeft de 34 zeker ook imo. !

Hoe vergaand laat je de revisie gaan aangezien het een laatste-versie-uitvoering betreft ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

Dr.Bedlo

Daar het de laatste versie betreft in prima conditie heeft dat niet meer nodig dan de standaard revisie.
Quad vintage.

PuNkEnStEiN

Quote from: denoontje on September 24, 2018, 13:10:55
Gister voor het eerst Quad speakers gehoord op xfi show.
Zitlocatie was niet heel top, maar klonk zeker niet verkeerd.

alleen qua look..... not my thing
Welke speakers?
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Dr.Bedlo

Quad vintage.

solitaire

#248
Quote from: fred19633 on September 24, 2018, 18:50:00
Daar het de laatste versie betreft in prima conditie heeft dat niet meer nodig dan de standaard revisie.

Heb je een set waarin ze lekker kan spelen, of ga je genieten van haar esthetisch appeal :coffee:
Hinterm Horizont geht's weiter.

Dr.Bedlo

Niet echt. Ik zoek nog een stel passende speakers. Had een paar Kef vintage speakers aan de 303 hangen. Maar die speakers waren niet goed meer. Daar moet ik dus nog eens goed mee aan de gang. En ja de looks...daar ben ik helemaal weg van. Schitterend. Kun je uren naar kijken. Maak wel een foto als de 34 er staat.
Quad vintage.