Oordoppen

Started by PM, July 10, 2003, 11:21:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

PM

Ik bezoek nog wel eens een festival of concertje.. en soms heb ik de hele dag daarna nog last van piepende oren.. dat kan niet goed zijn...
dus daarom:

Waar kan je goede oordoppen kopen? Waar moet je op letten? etc.
Groeten, Peter

Scarp

Volgens mij hebben apothekers of etos en dergelijk wel van die oordoppies die je op moet rollen en in je oor stopt. Ik heb er zelf een paar van het werk meegenomen. Werkt wel goed, alleen de hele dag dragen is oncomfortabel.

PM

Quote from: Scarp on July 10, 2003, 11:30:56
Volgens mij hebben apothekers of etos en dergelijk wel van die oordoppies die je op moet rollen en in je oor stopt. Ik heb er zelf een paar van het werk meegenomen. Werkt wel goed, alleen de hele dag dragen is oncomfortabel.
Die heb ik inderdaad al wel eens geprobeerd (3FM deelde ze eens uit op pinkpop). Werkte op zich goed.. zijn er nog betere (maar nog wel een klein beetje betaalbaare  :) oplossingen?
Groeten, Peter

J.A.F._Doorhof

Ik heb ze ooit aan laten meten omdat ik bijna dagelijks met muziek opnames of optredens bezig was en dus me goed wou beschermen, kosten zijn ongeveer € 150,00 maar een nieuw gehoor is stukken duurder.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Roland

QuoteIk heb ze ooit aan laten meten omdat ik bijna dagelijks met muziek opnames of optredens bezig was en dus me goed wou beschermen, kosten zijn ongeveer € 150,00 maar een nieuw gehoor is stukken duurder.
Maar waar kan zoiets? :)

J.A.F._Doorhof

Een winkel voor gehoortoestellen.
LET WEL, ze werken maar een jaar of 2, daarna is je oor veranderd of vergroeid en dan moet je het dus laten checken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Roland

Hmm .... ok, maar eens rondkijken ... alleen 150 euro is een hoop geld, dus misschien toch maar 'basic dopjes' kopen of afdingen/korting bedingen  ;) ;D

SiR-ROUND

Sneldrogende kauwgom...

;D

Kneedgum?

;D

MrPink

Alabastine? ;D

Groetjes,
Oscar

Robert

Siliconenkit? ;D


MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

Serieus, die gele oordopjes van de drogist ofzo zijn prima, ook bij de bouwmarkten te krijgen...

suyver

#11
Hansaplast verkoopt (hier in Zwitserland, dus vast ook bij jullie) oordopjes voor concerten. Ze zijn -33 dB en hebben een behoorlijk vlakke frequentiekarakteristiek. Ze kosten ongeveer 3 euro per paar, maar je kan ze maar een paar keer dragen omdat ze vervormd  moeten worden voordat je ze in je oor kan stoppen. Ze bevallen mij erg goed.

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

MrPink

Wat zeg je?

Groetjes,
Oscar

MrPink

Peterselie schijnt ook te werken. ;D

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

Nix meer mee kunnen doen...

:'(

suyver

Quote from: MrPink on July 10, 2003, 13:03:58
Wat zeg je?

[size=8]DAT JE ER OOK KAARSVET IN KAN DRUIPEN![/size] ;D

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

SiR-ROUND

[size=15]Kinky![/size]

MrPink

LOL! :)

Groetjes,
Oscar

HJ

ik gebruik al een jaar of 10 van die aangemeten oordoppen en die zijn echt perfect!ik gebruik ze dus echt iedere dag meer dan 4/5 uur.
het nadeel is dus de prijs.
het grote voordeel is dat je ze dag in dag uit in je oren kunt houden zonder dat ze echt gaan irriteren.die gele doppen(en ook de andere)gaan na een tijd irritant worden maar als het alleen voor af en toe een concert is dan zou ik gewoon die gele nemen,die zijn lekker goedkoop en wasbaar dus meerdere keren te gebruiken.

HJ

oh ja,wat frank zegt hoeft dus niet pese zo te zijn.
mij eerste set paste na een paar jaar niet goed meer,een kant ging een beetje los zitten en dan gaan ze lekken.
maar ik heb nu een setje en die heb ik alweer een jaar of 6 en die zijn gewoon nog perfect.je moet dus een beetje geluk hebben dat je oren niet teveel veranderen.


J.A.F._Doorhof

Ik was 16 toen ik ze aanmat.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Er bestaat nog een tussenvorm tussen de goedkope gele of OROPLAST en dat zijn "one-size-fits-all" muzikantendempers, te koop bij de muziekzaak iets van 30 Euro. Dempen goed lineair.

Roland

Ik kan me ook niet iets herinneren van 'allo 'allo ... iets met kaas in oren ofzo  ;D ;D

Maar goed, binnenkort eens even shoppen ... al die concerten zijn ook niet bevorderend voor je gehoor  :-\

AE

ik moet er echt ook een paar hebben en voor Lowlands graag...dus binnenkort een keer de stad in. Ik zal eens in de muziekzaken gaan kijken...

The Foundation






zoiets is ook goed