Windows XP voor tweede keer installeren op mijn iMac

Started by fireman, April 21, 2009, 11:04:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fireman

Ik heb momenteel een PC waar een legale versie op staat van windows XP. Nu heb ik ook een imac en daar wil ik ook windows op installeren. Nu staat me bij dat Windows maar op 1 computer geïnstalleerd mocht worden. Is dat nog steeds zo of kan ik 'm netjes installeren zonder problemen omdat het aan het IP-adres gekoppeld is?

Wie heeft er ervaring hiermee?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

NielsLu

Quote from: Fireman on April 21, 2009, 11:04:16
Ik heb momenteel een PC waar een legale versie op staat van windows XP. Nu heb ik ook een imac en daar wil ik ook windows op installeren. Nu staat me bij dat Windows maar op 1 computer geïnstalleerd mocht worden. Is dat nog steeds zo of kan ik 'm netjes installeren zonder problemen omdat het aan het IP-adres gekoppeld is?

Wie heeft er ervaring hiermee?

Officieel mag het niet  ;), het zal echter wel goed gaan (mits je je Windows niet ook recentelijk op je pc hebt geïnstalleerd.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

fireman

Quote from: NielsLu on April 21, 2009, 11:08:13
Officieel mag het niet  ;), het zal echter wel goed gaan (mits je je Windows niet ook recentelijk op je pc hebt geïnstalleerd.


Hmmm... of het mag of niet is een tweede. Of het kan? Niet dat ik zometeen bezig ben en ik krijg de melding dat het uiteindelijk niet mogelijk is. Overigens is het al meer dan een jaar dat Windows op die PC geïnstalleerd is. Wel de updates recentelijk toegevoegd.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

wh-vanderpost

Ik ben er 98% zeker van dat je geen problemen gaat ondervinden. Ik heb hier ook een legale XP op 2 pc's in huis geïnstalleerd, zonder problemen kunnen activeren...
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Nahpets

Quote from: wh-vanderpost on April 21, 2009, 11:20:02
een legale XP op 2 pc's in huis geïnstalleerd

Dan is minstens 1 van de 2 niet conform de richtlijnen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

fireman

Quote from: Enno on April 21, 2009, 11:39:45
Dan is minstens 1 van de 2 niet conform de richtlijnen.

Welk resultaat kan dat in jou ogen hebben? Niet kunnen updaten?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

wh-vanderpost

Quote from: Enno on April 21, 2009, 11:39:45
Dan is minstens 1 van de 2 niet conform de richtlijnen.
Ach, de ene pc (een HP) werd met een licentie geleverd (sticker op de kast)... alleen vond ik de restore image die op de schijf staat niet echt super. Zit te veel meuk in waardoor het ding out of the box de helft langzamer is dan wat hij daadwerkelijk kan. Dus licentie technisch zijn er geen problemen.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Nahpets

Quote from: Fireman on April 21, 2009, 11:46:11
Welk resultaat kan dat in jou ogen hebben? Niet kunnen updaten?

Technisch zal dat geen probleem opleveren. Licenties zijn alleen niet in orde. Oppassen voor Brein dus.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

donaldk

Die moet dan wel een platte pet meenemen, anders komen ze je prive domein toch echt niet in.

Erik

Geen probleem ik heb het ook op 3 pc's staan, alles werkt prima.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill