Musical Fidelity kw250s vragen.

Started by Jackol, April 19, 2009, 19:44:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jackol

Ik ben sinds kort in het bezit van een Musical Fidelity kw250s all-in-one set.
Mooie upgrade en het geluid is weer duidelijk verbetert.




De rest van mijn set is als volgt:
Speakers zijn de Focal 1027BE, luidsprekerkabel is de Cardas cross.
Muziek luister ik via mijn squeezebox, digitaal aangesloten op de KW250S op aux1.
Voor de digitale verbinding heb ik een Cardas Highspeed data interlink.
Mijn dac van cambridge audio (de dacmagic) analoog aangesloten op de KW250S op aux2.
Op de dac heb ik mijn HTPC (usb), een playstation 3(optisch) en mijn dvd-speler(coax) op aangeloten.

Ik kan de dac van cambridge audio ook nog digitaal aansluiten op de KW250S, zal dit binnenkort gaan doen.
Waarschijnlijk zal dit iets verbetering geven, aangezien ik dan de dac gebruik in de MF KW250S i.pv. de Dacmagic, maar is niet zo belangrijk aangezien het alleen voor film kijken is.
Het is dan wel zonde aangezien ik dan DAC van de Dacmagic dan niet gebruik en hem dan alleen als "schakelkastje" gebruik.

Heb ook nog even de cd-speler vergeleken met de squeezebox en kon niet veel verschil tussen de bronnen horen.
Helaas heb ik wel wat ruis als ik radio luister via FM aangesloten op de kabel.
Zal de kabels nog even nakijken en hopelijk dat ik dan de ruis wat kan verminderen.
Misschien dat ik een DAB-antenne aanschaf om te kijken of het dan verbetert, maar weet niet of ik wel zenders digitaal kan ontvangen.

Heeft iemand hier ervaring met DAB en gaat het werken met zo'n binnenantenne?

Voor de rest nog wat vragen over de buizen in het voorversterkergedeelte:

Is het schadelijk voor de buizen als de versterker regelmatig aan en uit gezet wordt of kan ik hem beter continu aan laten staan?

Weet iemand hoelang de buizen ongeveer meegaan en wordt dan de geluidskwaliteit ineens minder of zal het heel geleidelijk gaan?

Ik had gelezen dat er gebruik wordt gemaakt van conventionele buizen type 6922, is er een grote verbetering te behalen om ze te vervangen door betere buizen? En welke buizen zijn dan eventueel aan te bevelen?

disinfector

domme vraag, waarom luister je geen radio via de squeezebox  :withstupid:
Focal Chorus 816V, Aria cc900, Dôme Flax 2x SVS SB1000, Marantz MM7055 en AV7703
Beyerdynamic T1, Shiit Lyr, Beresford TC-7510, squeezebox classic

peterrr

Over de buisjes hoef je je geen zorgen te maken, die starten langzaam op. Zet dus gewoon aan en uit wanneer je gaat spelen is ook beter voor de "wereld"  ;D
Gemiddeld gaan voorversterker buisjes zo`n 8.000 tot 10.000 uur mee.
Er is wel wat te "winnen" met andere buizen maar welke buis in welk pre-amp het beste scoort kunnen we een hoop topics vullen.
Ik geloof dat MF  electro harmonix gebruikt, dat zijn al hele goede.
Gewoon proberen dus, en als het een verbetering geeft prima (maar verwacht geen mega verschil ).




groet peterr


Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Jackol

Dat doe ik nu ook, stoor me aan de ruis die ik hoor via FM.

Maar vind het wel makkelijker om de interne radio te gebruiken en ga daarvoor binnenkort een DAB-antenne kopen.
Hoop dat ik dan wel wat kan ontvangen en anders heb ik inderdaad nog altijd de squeezebox.
DAB-antennes zijn gelukkig niet zo duur, dus het proberen waard.


Quote from: disinfector on April 20, 2009, 18:43:11
domme vraag, waarom luister je geen radio via de squeezebox  :withstupid:

Jackol

Oke Peter, bedankt voor je antwoord.
Het is mooi dat ik me voorlopig geen zorgen hoef te maken over de levensduur en hij gaat gewoon uit als ik niet luister.
Voorlopig ook geen behoefte aan andere buizen, vind het nu al prima klinken.
Ik zal me er tzt wel in gaan verdiepen als het zover is.

Quote from: peterrr on April 20, 2009, 20:19:09
Over de buisjes hoef je je geen zorgen te maken, die starten langzaam op. Zet dus gewoon aan en uit wanneer je gaat spelen is ook beter voor de "wereld"  ;D
Gemiddeld gaan voorversterker buisjes zo`n 8.000 tot 10.000 uur mee.
Er is wel wat te "winnen" met andere buizen maar welke buis in welk pre-amp het beste scoort kunnen we een hoop topics vullen.
Ik geloof dat MF  electro harmonix gebruikt, dat zijn al hele goede.
Gewoon proberen dus, en als het een verbetering geeft prima (maar verwacht geen mega verschil ).




groet peterr




contour3.0

wel een beetje off topic:
ik vind de opstelling van je speakers verre van ideaal, zonde van die fraaie speakers om ze zo op te stellen, natobene tegen dat audio kastje aan :crazy:

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

garmtz

Quote from: contour3.0 on April 20, 2009, 20:36:00
wel een beetje off topic:
ik vind de opstelling van je speakers verre van ideaal, zonde van die fraaie speakers om ze zo op te stellen, natobene tegen dat audio kastje aan :crazy:

Rob

Inderdaad los zetten van het kastje. Op het moment dat ze de kast niet meer raken, zal het al mooier klinken. Gegarandeerd! Heb je een overzichtsfoto van de complete setup?

Jackol

Ze staan inderdaad niet ideaal, heb weinig andere keus of ik moet de woonkamer drastisch verbouwen, wat in de nabije toekomst ook wel gaat gebeuren, maar voorlopig nog niet.
De luidsprekers staan net niet tegen het kastje aan, ik heb niet veel ruimte over. :(

Ben aan het denken voor een ander audio-meubel, zodat ik de speakers iets meer ruimte kan geven en wat meer kan schuiven met ze.

Al klinken ze nu zoals ze staan ook al best goed, wel iets teveel bassweergave, maar het valt me allemaal nog hardstikke mee.
Zal even kijken voor een overzichtsfoto..




garmtz

Nouja, als je weinig ruimte hebt om te schuiven, hebben onze goedbedoelde adviezen ook weinig zin... ;)  Gewoon genieten dan maar... :)

Jackol

Quote from: garmtz on April 20, 2009, 22:22:20
Nouja, als je weinig ruimte hebt om te schuiven, hebben onze goedbedoelde adviezen ook weinig zin... ;)  Gewoon genieten dan maar... :)

Zo is het. ;D

Hier een overzichtsfoto:



En het vooraanzicht.


contour3.0

 :confused: :confused:ja............dat is nog eens een volle huiskamer. :(

als je ooit meer ruimte rondom de luidsprekers kunt realiseren gaat er waarschijnlijk een (hifi) wereld voor je open ;D

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

garmtz

Mwah, kan nog veel erger had ik juist... :)

Jackol

Quote from: contour3.0 on April 20, 2009, 22:40:01
:confused: :confused:ja............dat is nog eens een volle huiskamer. :(

als je ooit meer ruimte rondom de luidsprekers kunt realiseren gaat er waarschijnlijk een (hifi) wereld voor je open ;D

Rob

Valt nog wel mee hoor, misschien dat op de foto erger lijkt dan in werkelijkheid, dit is het zitgedeelte.
Heb de speakers ook weleens in de lengterichting in de ruimte gezet en het geluid werd inderdaad ruimtelijker en vooral meer diepte en het teveel aan bass was weg, eigenlijk nu weer te weinig vond ik.

Maarja ben gelukkig (voorlopig) tevreden en geniet er van.

garmtz

Dat teveel aan laag kan ik begrijpen, met zowel de speakers als de luisteraar bij de muur... Ik denk dat in de andere situatie de bas veel correcter was, maar te weinig naar jouw smaak. Dat moet je wel een gewenningsperiode gunnen van een paar weken, anders is het vooral 'anders'. Jouw speakers hebben volgens de kenners al veel laag, dus ik denk dat je gewoon een enorme bas-freak bent... ;D

Jackol

Ik denk het ook, ben het al vanaf het begin gewend. ;D
Al moet ik zeggen dat de bas nu wel lekeer strak is, maar soms ook naar mijn smaak iets te hard, vooral bij wat hogere volumes.

Er valt nog veel te verbeteren, het volgende is de stroomvoorziening, een goed meubel voor de apparatuur en misschien de speakers ontkoppelen op granieten stenen o.i.d. i.v.m. het doordreunen via de houten vloer.

Zo blijf je bezig. ;D

Quote from: garmtz on April 20, 2009, 22:55:09
Dat teveel aan laag kan ik begrijpen, met zowel de speakers als de luisteraar bij de muur... Ik denk dat in de andere situatie de bas veel correcter was, maar te weinig naar jouw smaak. Dat moet je wel een gewenningsperiode gunnen van een paar weken, anders is het vooral 'anders'. Jouw speakers hebben volgens de kenners al veel laag, dus ik denk dat je gewoon een enorme bas-freak bent... ;D

garmtz

Ik denk dat al die tweaks wel wat uitmaken, maar op het grote geheel is het een druppel op een gloeiende plaat... De akoestiek en vooral de plaatsing van de speakers en luisteraar zijn veel belangrijker.

BWzes03

Een collega van mij heeft de KW 500 geintegreerde versterker, die volgens mij in de voortrap dezelfde buizen gebruikt, maar daar zitten ze vast gesoldeerd op de print van de voorversterker.  Grote kans dat dat hier ook het geval is, dus "tube-rolling" is niet eenvoudig...

En de ruis, dat had m'n collega ook, omdat het signaal juist te "sterk" was, hij heeft er een verzwakker tussen gezet, ruis weg en ontvangst helemaal top....
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

Jackol

Bedankt voor de tip, volgens mij heb ik er zelfs nog een antenne-versterker tussen zitten.
Zal het morgen eens uitzoeken, goede kans dat ik daardoor ook ruis heb.

Dat van buizen wisselen is voorlopig gelukkig niet aan de orde, weet niet of ze vast gesoldeerd zitten, maar dat zie ik dan wel.


Quote from: BWzes03 on April 20, 2009, 23:04:17
Een collega van mij heeft de KW 500 geintegreerde versterker, die volgens mij in de voortrap dezelfde buizen gebruikt, maar daar zitten ze vast gesoldeerd op de print van de voorversterker.  Grote kans dat dat hier ook het geval is, dus "tube-rolling" is niet eenvoudig...

En de ruis, dat had m'n collega ook, omdat het signaal juist te "sterk" was, hij heeft er een verzwakker tussen gezet, ruis weg en ontvangst helemaal top....

garmtz

#18
Antenne versterkers versterken het complete signaal, INCLUSIEF ruis... Zorg ervoor dat het signaal al goed is als het je huis binnenkomt en vanaf daar niet teveel splitten en goede kabels en connectoren gebruiken (Hirschmann).

Jackol

Heb alle kabels en connectoren al van Hirschmann, heb ook een versterker/switch van Hirschmann, die het signaal weer in vieren verdeelt.
Haal morgen de versterker er wel even tussen uit.

garmtz

Hmmm... Dat zou dan goed moeten zijn ja. Misschien inderdaad iets TE veel versterking... ;D

S@m

@Jackol, je hebt toch gebruik gemaakt van een Cambridge 640T. Heb je toen geen last gehad van ruis? En ervaring met DAB zal je dan toch ook wel hebben?

Jackol

Met de Cambridge 640T nooit last gehad van ruis.
Ervaring met DAB heb ik niet, aangezien ik er nog geen geschikte antenne voor heb.

Heb zojuist de versterker er tussenuit gehaald en de ruis is nu bijna weg.
De TV lijkt nu ook wel beter geworden :happy:, raar eigenlijk nooit een versterker nodig gehad. :wacko:
Misschien dat met een coax-verzwakker de ruis wel helemaal weg is, zal er eens één bestellen.
Zag ze van 6dB en 12dB, denk dat ik ze allebei bestel en dan maar luisteren welke het gewenste effect heeft.


Quote from: S@m on April 21, 2009, 09:19:13
@Jackol, je hebt toch gebruik gemaakt van een Cambridge 640T. Heb je toen geen last gehad van ruis? En ervaring met DAB zal je dan toch ook wel hebben?

S@m

Voor mijn MF A5 tuner gebruik ik een zgn FM-rond antenne. Deze hangt binnenshuis op zolder, coax is Hirschmann (maakt echt verschil), FM + DAB prima ontvangst... ;)