Alco's setje. (o.a. Rega + Diapason)

Started by Alco, April 19, 2009, 19:24:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alco

#50
Dank je Gianno en Roger, voor jullie compliment.  :smile:

Het grappige is dat ik 't zelf eigenlijk helemaal niet zo bijzonder vind lijken.
Ik baal bijvoorbeeld flink van de schouw tussen m'n speakers. Dat gooit zowel klankmatig als visueel roet in 't eten.

Graag zou ik een lange muur hebben waar ik m'n set voor kan plaatsen. (kwestie van geduld :sigh: )

Van de Diapason's heb ik nog niet zoveel plezier op dit moment, vanwege de akoestiek problemen.
Visueel vind ik ze erg mooi en het midden/hoog is ook helemaal naar wens.... nu 't laag nog. :sigh:
Ze zullen ongetwijfeld beter klinken als ik eenmaal verhuisd ben, maar dat wist ik van te voren, dus...
"effe" wachten nog. :sleepy:   (M'n woning staat nu zo'n 6 maanden te koop...schiet niet echt op)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Roger Black

Hoe wil je het laag gaan oplossen?

Alco

#52
QuoteHoe wil je het laag gaan oplossen ?

Aangezien ik toch al verhuisplannen heb, neem ik het laag-probleem nog een poosje op de koop toe.
ik denk dat verhuizen het probleem wel zal oplossen. (erger dan 't nu is kan 't toch haast niet worden ::) )

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Guester

Des te meer kan je er straks van genieten! Kleine juweeltjes zijn het  :)
Sonos - Spotify

Roger Black

Quote from: Alco on February 10, 2010, 15:59:11
Aangezien ik toch al verhuisplannen heb, neem ik het laag-probleem nog een poosje op de koop toe.
ik denk dat verhuizen het probleem wel zal oplossen. (erger dan 't nu is kan 't toch haast niet worden ::) )


Oké, dus geen sub o.i.d.?

Alco

#55
QuoteOké, dus geen sub o.i.d.?
Nee hoor, geen sub erbij.  Ben niet zo'n liefhebber van sub's (ook vanwege nog een kast erbij en nog meer kabels)

Ook denk ik dat een sub het probleem niet oplost, maar eerder benadrukt. Ik heb namelijk geen gebrek aan laag, maar teveel.   
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Guester

Sonos - Spotify

Alco

#57
QuoteIk zeg basstrap

In theorie zou een basstrap inderdaad een oplossing kunnen zijn, maar basstraps dienen in de hoek te staan en van de 4 hoeken heb ik bij 3 daarvan geen plek voor een basstrap.
In 2 van de hoeken zitten namelijk deuren (naar gang en slaapkamer), die dan dus niet meer open zouden kunnen en in de 3e hoek staat de TV (die door die schouw ook niet op een andere plek kan staan)

Afgezien daarvan gaat 't wel om m'n woonkamer (als 't een dedicated luisterkamer was, zou me dat niet zoveel uitmaken) en echt een aanwinst voor 't interieur zou ik basstraps niet willen noemen...  :sigh: ;)

Dus,...helaas, basstraps zijn geen optie.

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Guester

Duidelijk!

Persoonlijk zou ik ook niet graag van die "dingen" in m'n woonkamer willen hebben.
Ach, nog een tijdje... :)
Sonos - Spotify

Alco

#59
QuoteAch, nog een tijdje...  :)

precies, ...nog effe geduld hebben.

Heel toevallig kreeg ik gisteravond een telefoontje van m'n makelaar, met de mededeling dat een ouder echtpaar, dat in september vorig jaar mijn woning had bezichtigd, nog steeds belangstelling hebben!
Enige probleem was dat ook zij hun woning nog niet hebben verkocht. Zodra dat eenmaal een feit is willen ze waarschijnlijk een bod uitbrengen.
Nou kan dat op zich ook nog maaanden duren, maarja... 'always look on the bright side of life'  8) :satisfied:

Dus... er is dus weer/nog hoop. ;D
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Guester

Inderdaad, 'always look on the bright side of life'  8)

Succes ermee, en dan op zoek naar een beter akoestiek  :)
Sonos - Spotify

Alco

#61
Zo, nadat m'n vorige woning bijna een jaar te koop heeft gestaan, ben ik na bijna 13 jaar uiteindelijk verhuisd. :smile:

In m'n nieuwe stekkie ben ik inmiddels al aardig gesetteld en ook m'n HiFi-setje staat alweer vrolijk te spelen. 
(alleen nog even wachten op de gordijnen, aangezien 't nu nog wat hol/echo-ig klinkt)

Dus,....hierbij maar effe 'n systempics update.  ;D 8)






Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

JeKa

Blijft toch mooi, een set zonder TV.... Je stoel vind ik trouwens ook erg mooi!

Dirk

Quote from: JeKa on August 15, 2010, 19:27:02
Blijft toch mooi, een set zonder TV.... Je stoel vind ik trouwens ook erg mooi!
strakke stoel idd...en fijn grote voetbank  :D
maar je minimalistische stijl bevalt me wel, super 8)
heb je geen tv staan, of staat die netjes links in de ruimte ?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Guester

Quote from: Alco on August 15, 2010, 19:04:54
Zo, nadat m'n vorige woning bijna een jaar te koop heeft gestaan, ben ik na bijna 13 jaar uiteindelijk verhuisd. :smile:

In m'n nieuwe stekkie ben ik inmiddels al aardig gesetteld en ook m'n HiFi-setje staat alweer vrolijk te spelen. 
(alleen nog even wachten op de gordijnen, aangezien 't nu nog wat hol/echo-ig klinkt)

Dus,....hierbij maar effe 'n systempics update.  ;D 8)







Nice, is het toch allemaal doorgegaan  :)
Ziet er goed uit! Mooie ruimte,lekker licht. enne...geen basprobleem meer?
Lekker vloerkleed, zal de akoestiek ten goede komen schat ik zo.
Tv aan de andere kant?
Sonos - Spotify

koosnaampje-audiofiel

Diapason set vind ik erg mooi een echt classiek uiterlijk gemaakt van "echt" hout.

Hoe omschrijf je het geluid dat deze jongens voortbrengen.

Ik ben zelf erg gecharmeerd van DIAPASON Karis en DIAPASON Adamantes III
Klipsch, Denon.

Alco

Quoteheb je geen tv staan, of staat die netjes links in de ruimte ?
Klopt...die staat links in de ruimte.  Tussen de speakers vind ik persoonlijk visueel minder mooi, plus dat je dan nog meer kabelspaghetti op 1 plek hebt.
(voordeel van TV i.c.m de HiFi-set op 1 plek, is dat je een wand over houd, voor evt andere dingen)

QuoteZiet er goed uit! Mooie ruimte,lekker licht. enne...geen basprobleem meer ?
Dank je B110, klopt... einnndelijk, na zoveel jaren geen basproblemen meer.

Het vloerkleed komt de akoestiek ook zondermeer ten goede, maar vind ik 't zelf visueel ook mooier om een kleed tussen bank en TV/set te hebben. (anders lijkt 't wat kaal vind ik)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#67
QuoteDiapason set vind ik erg mooi een echt classiek uiterlijk gemaakt van "echt" hout.

Hoe omschrijf je het geluid dat deze jongens voortbrengen.

Ik ben zelf erg gecharmeerd van DIAPASON Karis en DIAPASON Adamantes III

Ik vind de meeste Diapason speakers ook erg mooi qua looks en afwerking. Echt kenmerkend Italiaans. :wub:
De klank van de Micra's zou ik omschrijven als open, ruimtelijk, eerlijk (genadeloos, maar niet te analytisch) en gedetailleerd.

De Diapason Karis en Adamantes III vind ik ook erg fraai. (om te zien vind ik de goedkopere Karis 't mooist)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Roger Black

Erg fraai, heeft deze andere ruimte de verwachte akoestieke voordelen opgeleverd?

Alco

Quoteheeft deze andere ruimte de verwachte akoestieke voordelen opgeleverd ?
Yep, gelukkig wel Roger. :) 
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Douma

Quote from: JeKa on August 15, 2010, 19:27:02
Blijft toch mooi, een set zonder TV....
Inderdaad, als ik oude foto's van mijn set bekijk, in de tijd dat ik alleen een projector had... Misschien maar eens een schilderij voor mijn plasma hangen. :P

Goed om te horen dat de akoestiek beter is in je nieuwe woning, Alco. Dit Micra's blijven toch steeds naar me lonken.:) Als ik niet zo'n house en overige elektronische muziek liefhebber zou zijn, dan zou er bij mij ook een paartje komen te staan.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Guester

Hé Alco, heb je de nieuwe Naim Unitiqute al gezien/ gehoord? Schijnt nu leverbaar te zijn?

Zou niet misstaan in je mooie minimalistische set!

De 5i blijft natuurlijk nog steeds een prachtversterker  8)
Sonos - Spotify

Alco

#72
Ik heb 'm wel gezien op internet, maar nog niet gehoord.

Op zich zou 't inderdaad niet misstaan denk ik, en scheelt een boel kabelspaghetti. Ook 't compacte 'shoe-box' formaat spreekt me wel aan. (doet me denken aan m'n good old Nait-2)  :wub:

Er staat een veelbelovende test van de Qute op pagina 93 van Tone Audio: http://www.tonepublications.com/MAGPDF/TA_029.pdf

Enige maar is....weer zo'n display wat op een paar meter afstand waarschijnlijk al niet meer leesbaar is.

Het display lijkt groot wanneer 't uitstaat, maar 't werkelijke display is vrij klein. :unhappy:

Wellicht dat ik de Qute 'n keer bekijk/beluister bij de Naim dealer, maar ben nog dik tevreden met m'n Nait-5i. :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Guester

Had het display ook liever groter gezien, de omlijsting mee zeg maar. Hetzelfde heb ik hier met de SB Touch.
Maar Qute is ie wel  8).  Een all in one heeft toch wel iets.
Sonos - Spotify

Alco

#74
QuoteHad het display ook liever groter gezien, de omlijsting mee zeg maar
Precies,.. ik ging er eerst ook vanuit dat de 'omlijsting' ook deel van het display was, maar helaas.
Qute is ie idd wel. :)

Voor een SB Touch zou je evt nog een Controller AB kunnen gebruiken.

(al kost dat dan wel weer € 200,- )  :-\
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)