Alco's setje. (o.a. Rega + Diapason)

Started by Alco, April 19, 2009, 19:24:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alco

#25
QuoteMaakt die voeding van CI veel verschil ?
Yep, vind ik wel.  (Ik heb die van mij online via AV123.nl/Roderick besteld)
Met de CI Audio voeding aan de SB3 klinkt 't geheel opener en krijgt 't geluidsbeeld meer diepte. Ook krijgt 't iets meer sprankeling in 't hoog, wat mij vooral opviel bij bijv. akoestisch gitaar. (zoals Nils Lofgren - Acoustic Life,e.d.)
Met de standaard voeding klinkt 't iets platter en meer gesluierd.

QuoteAls je de analoge uitgang van de Squeezebox gebruikt is dat inderdaad een zinvolle investering
Dat is mijn ervaring dus ook, maar denk je dat 't verschil nog steeds de moeite waard is, wanneer een SB3 op een externe DAC wordt aangesloten ? 
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Guester

Oké, persoonlijk denk ik dat je dan beter de voeding van de externe dac kan aanpakken zoals bv. bij de dacmagic met stekkernetvoeding?
Sonos - Spotify

garmtz

Quote from: willem_tdi on May 18, 2009, 17:49:49
Oké, persoonlijk denk ik dat je dan beter de voeding van de externe dac kan aanpakken zoals bv. bij de dacmagic met stekkernetvoeding?

Als je de SB3 digitaal aansluit denk ik dat je inderdaad beter de keten erna kunt optimaliseren.

hifi | Roderick

Quote from: Alco on May 18, 2009, 17:45:42
Yep, vind ik wel.  (Ik heb die van mij online via AV123.nl/Roderick besteld)
Met de CI Audio voeding aan de SB3 klinkt 't geheel opener en krijgt 't geluidsbeeld meer diepte. Ook krijgt 't iets meer sprankeling in 't hoog, wat mij vooral opviel bij bijv. akoestisch gitaar. (zoals Nils Lofgren - Acoustic Life,e.d.)
Met de standaard voeding klinkt 't iets platter en meer gesluierd.
Dat is mijn ervaring dus ook, maar denk je dat 't verschil nog steeds de moeite waard is, wanneer een SB3 op een externe DAC wordt aangesloten ? 

Ik denk dat het effect minimaal is, dus én de voeding én externe dac zou ik niet doen.

garmtz

Quote from: AV123.nl | Roderick on May 18, 2009, 18:12:36
Ik denk dat het effect minimaal is, dus én de voeding én externe dac zou ik niet doen.

Wow, ik zou toch echt nooit naar een 'kale' (analoog uit) SB3 willen luisteren. Wat een doffe, ondynamische, platte ellende!

Alco

#30
QuoteWow, ik zou toch echt nooit naar een 'kale' (analoog uit) SB3 willen luisteren. Wat een doffe, ondynamische, platte ellende!
Dof, ondynamisch en plat is inderdaad precies de omschrijving van de standaard SB3.
Daarom kocht ik die betere voeding voor de SB3. Hij hoeft zich nu absoluut niet te schamen naast de Naim CD5i die ik heb. :smile:
Alleen is de voeding inmiddels duurder dan de SB3 zelf is, aangezien de SB3 behoorlijk in prijs is gezakt.
(ik heb 'm nog voor € 279,- gekocht, maar inmiddels is ie circa € 179,- )
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

garmtz

Quote from: Alco on May 18, 2009, 19:43:06
Dof, ondynamisch en plat is inderdaad precies de omschrijving van de standaard SB3.
Daarom kocht ik die betere voeding voor de SB3. Hij hoeft zich nu absoluut niet te schamen naast de Naim CD5i die ik heb. :smile:
Alleen is de voeding inmiddels duurder dan de SB3 zelf is, aangezien de SB3 behoorlijk in prijs is gezakt.
(ik heb 'm nog voor € 279,- gekocht, maar inmiddels is ie circa € 179,- )

Ach, het gaat om het eindresultaat... :)  Als je niet zelf een voeding wilt/kunt bouwen is de CI toch nog steeds redelijk geprijsd?

Alco

#32
QuoteAch, het gaat om het eindresultaat... :)  Als je niet zelf een voeding wilt/kunt bouwen is de CI toch nog steeds redelijk geprijsd ?
Daar heb je gelijk in. De voeding is € 259,- en het verschil dat ie teweegbracht is in orde van grootte te vergelijken met bijvoorbeeld een Naim CD5x met/zonder FC2x voeding. 
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

hifi | Roderick

Quote from: AV123.nl | Roderick on May 18, 2009, 18:12:36
Ik denk dat het effect minimaal is, dus én de voeding én externe dac zou ik niet doen.

Quote from: garmtz on May 18, 2009, 19:20:07
Wow, ik zou toch echt nooit naar een 'kale' (analoog uit) SB3 willen luisteren. Wat een doffe, ondynamische, platte ellende!

Zonder voeding en zonder DAC en dan analoog uit is inderdaad niet heel erg goed, maar voor het geld dat hij kost kun je het toch ook niet slecht noemen.

Ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen, en/of ik was niet duidelijk genoeg,

wat ik bedoel is dat het minder zin heeft om de voeding te gebruiken als je de DAC gebruikt, dus beide tegelijk heeft m.i. niet veel nut - dus

óf de voeding + analoog uit (dan klinkt hij best goed en zeker tov andere gelijkgeprijsde of duurdere 'hifi' CD speler)
óf 'kale' SB + externe DAC (en dan is het helemaal super)

Alco

Ik dacht effe een systempics update, aangezien er wel wat veranderd is:
(alleen de versterker en de ls-kabels zijn hetzelfde ::))



(Naim Nait-5i versterker, Squeezebox Classic, Cambridge Audio DACmagic, Diapason Micra mkIII)

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

advr


zeer mooi geworden!! :xmas: :xmas:

mis alleen de platenspeler :unsure:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Alco

#36
Quotezeer mooi geworden!! :xmas: :xmas:

Dank je, advr. :)

Quotemis alleen de platenspeler :unsure:

Ik begrijp wat je bedoeld... wel LP's, maar geen platenspeler ?  :huh2:

Nou,...toen ik 2 weken geleden die winkel binnen liep, waar ik uiteindelijk de Diapasons tegen 't lijft liep, toen kwam ik daar eigenlijk voor.... een draaitafel!  :happy: 8)
De nieuwe Clearaudio Concept leek me wel wat, maar na een gesprek met verkoper/draaitafel kenner Bert Oling (bekend van draaitafel recensies in o.a. HVT) heb ik er toch maar van af gezien. :confused: :mellow:
Over de basis van de Concept (loopwerk) was ie wel te spreken, maar over 't pakket als geheel wat minder.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

JeKa

Wat is het toch mooi voor een set om geen tv er tussen te hebben.

Alco

#38
QuoteWat is het toch mooi voor een set om geen tv er tussen te hebben
Dat is ook altijd mijn voornemen geweest, om de TV niet tussen de speakers te plaatsen.
Wel jammer dat die schouw er nog tussen staat, maarja...  :mellow:

(toen ik deze woning kocht waren bouwvakkers nog bezig met de renovatie en werd me nog gevraagd of de schouw er uit moest, of dat ie mocht blijven. Toen zei ik (sukkel!):"Laat er maar in... vind 't wel wat hebben". :wacko:  ::)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

JeKa

Quote from: Alco on December  6, 2009, 18:32:29
Dat is ook altijd mijn voornemen geweest, om de TV niet tussen de speakers te plaatsen.
Wel jammer dat die schouw er nog tussen staat, maarja...  :mellow:

(toen ik deze woning kocht waren bouwvakkers nog bezig met de renovatie en werd me nog gevraagd of de schouw er uit moest, of dat ie mocht blijven. Toen zei ik (sukkel!):"Laat er maar in... vind 't wel wat hebben". :wacko:  ::)

Ik vind 't wel wat hebben hoor, alleen een beetje zonde van de ruimte die het in beslag neemt. Je kan er altijd nog een inbouwkast voor je apparatuur van maken.  ;)

Alco

QuoteIk vind 't wel wat hebben hoor, alleen een beetje zonde van de ruimte die het in beslag neemt
Precies... Als HiFi niet m'n voornaamste hobby was, had ik er waarschijnlijk zo'n electrische nephaard en ombouw voor gezet. Dat vind ik wel iets hebben. (en zou ik waarschijnlijk ook niet gaan verhuizen)

QuoteJe kan er altijd nog een inbouwkast voor je apparatuur van maken.  ;)
Haha, ja... zou kunnen, maar als ik dan toch dat gat er voor uit zou moeten hakken, zou ik net zo goed effe door kunnen gaan... tot ie er helemaal uit is. ;D
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Guester

Mooie set Alco.

Hoe staat het nu met je akoestiek? Of komt de verhuizing al in zicht... :)

Diapason (analogue audio) heeft inderdaad de prijzen fors verhoogd  ???
Sonos - Spotify

Douma

QuoteDiapason (analogue audio) heeft inderdaad de prijzen fors verhoogd  ???

Ik zag 1,5 week geleden bij de Saturn hier in Groningen de Diapason Micra III voor 338 euro per stuk staan. :omg: Zal wel een demomodel zijn, maar toch.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Guester

 :o dat is echt een koopje. Saturn die Diapason verkoopt, leuk voor de 19% btw actie  ;D.
Sonos - Spotify

Alex Groningen

Quote from: Douma on February  4, 2010, 11:14:29
Ik zag 1,5 week geleden bij de Saturn hier in Groningen de Diapason Micra III voor 338 euro per stuk staan. :omg: Zal wel een demomodel zijn, maar toch.


Toevallig heb ik deze luidsprekers een paar week geleden ook nog gezien en eventjes beluisterd bij Saturn. Eigenlijk te kort om er echt over te oordelen, maar de eerste indrukken waren erg positief. Vond de luidsprekers zeer prettig klinken voor hun formaat.

Alco

#45
QuoteMooie set Alco.

Hoe staat het nu met je akoestiek? Of komt de verhuizing al in zicht

Dank je B110,

Met de akoestiek staat 't nog steeds beroerd. De verhuizing is helaas ook nog niet in zicht.
Heb 4 kijkers gehad tot nu. Ik gok er op dat 't in de lente wel weer 'n beetje aantrekt.  

QuoteIk zag 1,5 week geleden bij de Saturn hier in Groningen de Diapason Micra III voor 338 euro per stuk staan.  Zal wel een demomodel zijn, maar toch.

Zohee, da's wel een heeel mooi prijsje zeg! :) Dat moet dan idd wel een demo-model zijn geweest.
De laatste keer dat ik ze daar zag staan waren ze nog € 1350,- p.p.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Douma

QuoteToevallig heb ik deze luidsprekers een paar week geleden ook nog gezien en eventjes beluisterd bij Saturn. Eigenlijk te kort om er echt over te oordelen, maar de eerste indrukken waren erg positief. Vond de luidsprekers zeer prettig klinken voor hun formaat.

Van de kleine monitoren die ik de afgelopen jaren heb mogen beluisteren zijn de Micra's altijd blijven hangen. wie weet als ik ooit niet meer de neiging heb soms op oorlogsniveau te draaien...
Quote
Zohee, da's wel een heeel mooi prijsje zeg!  :) Dat moet dan idd wel een demo-model zijn geweest.
De laatste keer dat ik ze daar zag staan waren ze nog € 1350,- p.p.

Ze gingen inderdaad voor de helft van de prijs weg.

Mocht er een liefhebber zijn dan wil ik best even kijken of ze er nog staan. ;)
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Alex Groningen

Quote from: Douma on February  5, 2010, 10:42:52
Van de kleine monitoren die ik de afgelopen jaren heb mogen beluisteren zijn de Micra's altijd blijven hangen. wie weet als ik ooit niet meer de neiging heb soms op oorlogsniveau te draaien...


Zijn bij mij ook blijven hangen. Ben zelf geen liefhebber van monitor luidsprekers, maar moet zeggen dat ik ze lekker vond klinken. Daarnaast stonden iets grotere luidsprekers, En was dus ook verbaasd dat het deze kleinere luidsprekers waren die aanstonden.

Roger Black

Het staat er erg mooi bij Alco!!!

Gianno

Zo sober opgesteld luistert het vast superlekker. Ik heb zelf ook een soortgelijk opstelling:

Ik heb alleen 't verschil dat de DAC reeds in de versterker zit.

Ziet er in ieder geval strak en aangenaam uit Alco, lijkt me dat je er veeeeeel plezier van zal hebben. Ik heb weinig van Diapason mogen horen vooralsnog. Maar hetgeen wat ik heb gehoord klonk mij bijzonder aangenaam in de oren.

Rock on,

J