Alco's setje. (o.a. Rega + Diapason)

Started by Alco, April 19, 2009, 19:24:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maro

#150
Quote from: Kingpin on May  5, 2012, 21:38:39
Jammer dat er zo negatief over de Touch wordt gesproken, terwijl Garmt toch beter moet weten wanneer deze achter een hele goede voeding en dac beland.
Meetwaarden zijn het resultaat van deze combi (Touch, voeding en dac) die voor zo'n belachelijk lage prijs kan concurreren met de duurdere jongens.
Ik snap uit het oogpunt van zijn bedrijf dat dit niet te verantwoorden is en estetisch gezien natuurlijk ook niet verantwoord in verhouding tot de gerenomeerde merken, maar kwalitatief doet het niets onder.
Ik durf de uitdaging met mijn LiPo voeding/Touch en Metrum dac best aan.

:withstupid:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

dre73

als je het in prijs kwaliteit zou vergelijken........
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Dr.Bedlo

Quote from: dre73 on May  6, 2012, 12:11:37
als je het in prijs kwaliteit zou vergelijken........

Dan zou hoe duurder hoe beter moeten zijn. Wij weten allemaal dat dat niet zo is. Maar ja . Een Naim streamer of een Logitech knijpboxje het zou mij in al mijn botten zeer doen als je geen klankverschil zou horen. Lijkt mij haast onmogelijk. Maar de audiofoole wonderen zijn de wereld nog niet uit gelook ik.
Quad vintage.

Kingpin

Quote from: fred19633 on May  6, 2012, 12:13:55
Dan zou hoe duurder hoe beter moeten zijn. Wij weten allemaal dat dat niet zo is. Maar ja . Een Naim streamer of een Logitech knijpboxje het zou mij in al mijn botten zeer doen als je geen klankverschil zou horen. Lijkt mij haast onmogelijk. Maar de audiofoole wonderen zijn de wereld nog niet uit gelook ik.
Klankverschillen zullen er ongetwijfeld zijn (ervan uitgaan dat de Touch uitgevoerd is met een goede lineaire voeding en dac) maar niet zo erg zoals hier beweert wordt dat het in het niet valt Bij merken als Linn/T+A met 10 voudige prijskaartjes (ja ik heb dit thuis en elders getest).
Persoonlijk vind ik het dan meer smaakverschillen en matching dan echt verschillen tussen goed of slecht.
In dezelfde context kunnen we ook zeggen dat tussen Linn streamers en andere bv T+A ook verschillen zitten door domweg gebruik makend van andere componenten en uitgangs dacs, om nog een stapje verder te gaan, sommige dacs kun je een bepaalde curve meegeven (instelling) die het uiteindelijke geluidsbeeld bepaald.
Het is ook knap lullig dat je voor zo'n bedrag op een dergelijk niveau kunt spelen, kijk maar naar bv een Metrum dac, gaan we daar ook zo over spreken ... Nee ... Hier is ook bewezen dat voor een klein bedrag ook op een heel hoog niveau gespeeld wordt.
In de computerindustrie waar streaming al lang geen onbekend verschijnsel is en nu pas een beetje doordingt in de audiowereld slaan een hoop bedrijfjes hun slag alsof ze iets nieuws hebben uitgevonden met dito prijskaart.
Als je een beetje verstand heb van electronica dan krap je je letterlijk achter de oren waarom er streamers te koop zijn van 50k ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

dre73

Quote from: fred19633 on May  6, 2012, 12:13:55
Dan zou hoe duurder hoe beter moeten zijn. Wij weten allemaal dat dat niet zo is. Maar ja . Een Naim streamer of een Logitech knijpboxje het zou mij in al mijn botten zeer doen als je geen klankverschil zou horen. Lijkt mij haast onmogelijk. Maar de audiofoole wonderen zijn de wereld nog niet uit gelook ik.

dat zeg ik niet,ik denk dat het redelijk in de buurt komt maar op sommige vlakken die juist erg belangrijk zijn iets laat liggen.

en dat mag ook gezien het enorme verschil in prijs. ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kingpin

Quote from: dre73 on May  6, 2012, 12:11:37
als je het in prijs kwaliteit zou vergelijken........
Prijs hoeft helemaal niet gerelateerd te zijn aan kwaliteit, neem enkel maar eens een Metrum dac als voorbeeld.
En zo zijn er wel meer producten die laag qua prijs zijn en ver daar buiten presteren.
Persoonlijk vind ik matching een betere dan dat ik dure apparaten hoor die niet matchen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Quote from: dre73 on May  6, 2012, 12:33:37
dat zeg ik niet,ik denk dat het redelijk in de buurt komt maar op sommige vlakken die juist erg belangrijk zijn iets laat liggen.

en dat mag ook gezien het enorme verschil in prijs. ;)
Dat zou goed kunnen. Vergeet niet dat een goede voeding of zoals de LiPo voeding die ik heb gemaakt mt dac toch ook aardig in de papieren gaan lopen.
Dan spreek je niet meer over een streamertje van €250,- en dan zijn de verschillen wel heel klein zoniet 'anders'.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Dr.Bedlo

Aan de andere kant kun je natuurlijk bij je vrienden en collegas en andere bekende audiofoole kennisen moeilijk aan kom zetten met een simpel en lullig dingetje als een metrum of knijpbox
Quad vintage.

Kingpin

Quote from: fred19633 on May  6, 2012, 12:38:58
Aan de andere kant kun je natuurlijk bij je vrienden en collegas en andere bekende audiofoole kennisen moeilijk aan kom zetten met een simpel en lullig dingetje als een metrum of knijpbox
:D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack