een HT voor niet-technischi

Started by TomVD, July 9, 2003, 15:04:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik adviseer ook meestal de klant om van het "domme" werk zoveel mogelijk zelf te doen, projector ophangen, scherm ophangen etc. kosten allemaal veel tijd en geld maar kan heel makkelijk zelf gedaan worden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Scarp

Is het juist niet de lol van deze hobby om zoveel mogelijk (met behulp van de mensen van dit forum bijvoorbeeld) zelf te doen? Dus apparatuur uitzoeken en proberen te matchen, goede PJ zoeken, kamer verbouwen, etc etc ...
Gewoon een afspraak maken met een bedrijf en de hele zooi in een weekje erin laten zetten is wel handig, maar dan mis je alle dingen en de voldoening als het klaar is. Tuurlijk kan je een aantal dingen laten doen door derden, zoals complexe verbouwing, PJ calibratie etc ...

Anyway ... je kan het zo goedkoop en ze duur maken als je zelf wilt. Ik heb ook wel gelezen van een bedrijf in Duitsland wat HT's maakt voor 50.000 euro... er zullen er nog wel duurdere zijn.

tan1415

Ik dacht dat hij een thuis bioscoop wil maken zoals in de VS.(Wie kijk wel eens naar MTV cribs?)

Ik dacht dat hij echt alles wil gaan verbouwen en een speciale thuisbioscoop wil bouwen.(valse plafond?!?) luxe stoelen, speakers weggewerkt etc.
Dan is het denk ik jammer dat je niet high end gaat.
(Ps voor mij is Hi End al Rotel en de Onkyo 989)

Scarp


HJ

LAAT eens een dakkapel zetten,en daar zit niet eens apparatuur bij!!!
ik neem aan dat als je een leuk ht LAAT bouwen dat je daar niet een all-in-one setje in zet.
als ik bij mij thuis kijk,en dat is echt niet high end en je moet dan nog eens een ht LATEN bouwen......
dat kan misschien wel voor 15000,- maar ik denk persoonlijk dat het gewoon wat meer gaat kosten.

The Foundation

met 15.000 euro en gezond verstand kan je een zeer mooi HT zetten.

ff vlug reken
stel je koopt alles nieuw en goed matriaal.

fronts 1000
rear 1000
center+ sub 1000
amp + alle kabels 3000
tv (of pj) + dvd 3000
+ __________________
subtot 9000 euro

en voor 3000 euro kan je al een nieuw tapijtje leggen en de muren wat opdoen enzoverder...(als je alles zelf doet)

komt op 12.000 euro ,

Als je 2ehands koopt hou je nog meer geld 'over'






J.A.F._Doorhof

€ 3000,00 voor projector en DVD is wel wat aan de lage kant.
Een leuke projector moet ook een scherm hebben.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

The Foundation

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 12, 2003, 20:12:41
€ 3000,00 voor projector en DVD is wel wat aan de lage kant.
Een leuke projector moet ook een scherm hebben.

MvrGr.
Frank

ik wist dat ik wat vergeten was.

Thommydoek !!

stel : 2500 euro voor een TV of lcd pj en 500 euro voor de dvd .

Het projectiedoek moet maar van het budget komen van de Ht inrichting . ;)

Zo kom je er toch wel hoor. En zal je al een mooi Ht hebben !


HJ

je hebt gelijk,maar laat het nu gog even indele en aanleggen...
maart het zal best wel lukken hoor.

TomVD

Ik denk dat ik de moraal van het verhaal wel begrepen heb.
Veel zelf doen in je HT is niet alleen een prettige bezigheid, maar ook nog es kostenbesparend, zodat je voor goed materiaal kan gaan in het budget.