de sponsors ...

Started by audiohaven, April 15, 2009, 20:30:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiohaven

Weet je wat ...

Ik begrijp jullie soms niet. De mensen achter dit forum.

Nauw was er onlangs een post over een nieuwe beurs in België. Ik weet van een dealer dat deze shows de organisatoren tienduizenden euro's oplevert. Ja het grote geld. Dus dacht ik, dit forum heeft sponsors, hoe komt het dan dat deze organisatoren niet in de lijst staan ?

Ja in deze lijst dus:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51907.0

Als dit soort firma's enorme reclame budgetten (duizenden euro's) spendeert voor elke show, waarom krijgt het forum dan geen enkele eurocent ? DIt is toch niet eerlijk voor de andere sponsors die wel mooi hun sponsorgeld betalen.

Nou lijkt het mij dat jullie dit liever in de doofpot steken, want de interne keuken van de hifi wereld is natuurlijk het grootste geheim. Of hebben jullie toch ballen aan je lijf en durven jullie de discussie openlijk aan te gaan waarom sommige niet-sponsors toch sluikreclame mogen posten.

WIj vinden het maar normaal dat de lezers recht hebben op deze informatie!


J.A.F._Doorhof

Ik denk dat je eerst maar eens jezelf moet verdiepen in dit forum voordat je gaat roepen of wij wel ballen hebben.
Want geloof me die hebben we.

Wat we alleen niet accepteren is dat iemand met naam en toenaam zwart gemaakt word op het forum, en daarom was je post verwijderd.
Nergens anders om.
Wij als forum zijn altijd blij met donaties of met sponsors begrijp me niet verkeerd, en we hebben ook een beleid dat commerciële posts niet getolereerd worden van niet sponsoren.

ECHTER een event aankondiging is een event aankondiging en dat mogen we onze bezoekers niet onthouden.

En aan jou, met 1 post hierbij een kleine tip.
Voordat je gaat schreeuwen helpt misschien een PM naar 1 van de mods die kunnen je alles uitleggen van hoe het hier gaat, onze community is namelijk denk ik een van de meest tolorante en leukste en dat willen we graag zou houden.
Dus probeer je aub netjes te gedragen, dan kunnen wij dat ook doen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Ik denk dat je te ver denkt. Het htforum is er om mensen te informeren en een show is hier zeer geschikt voor. Dat het 'groot geld' oplevert zal wel, maar deze aankondigingen zitten geen enkele htforum sponsor in de weg.

Met slechts 1 enkele post denk ik dat jij wat meer hebt uit te leggen over de achtergrond van deze plotselinge uitbarsting... ;D

garmtz

Was tegelijkertijd met jou met mijn post, maar had het niet beter kunnen zeggen Frank... :)

blue-eyes

Quote from: garmtz on April 15, 2009, 20:41:58
Ik denk dat je te ver denkt. Het htforum is er om mensen te informeren en een show is hier zeer geschikt voor. Dat het 'groot geld' oplevert zal wel, maar deze aankondigingen zitten geen enkele htforum sponsor in de weg.

Met slechts 1 enkele post denk ik dat jij wat meer hebt uit te leggen over de achtergrond van deze plotselinge uitbarsting... ;D

Eens een mod altijd een mod ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Dirc

#5
 :baaa:

DJ-Foxx

#6

Dirc

Sorry maar het is altijd heel irritant als mensen keer op keer een topic openen om even hun gal te spuwen zodat iedereen het lezen kan zonder eerst even een mod te benaderen of het op nette wijze aan te pakken.

Hanky Panky

Quote from: Dirc on April 15, 2009, 22:12:41
Sorry maar het is altijd heel irritant als mensen keer op keer een topic openen om even hun gal te spuwen zodat iedereen het lezen kan zonder eerst even een mod te benaderen of het op nette wijze aan te pakken.

en wat is er mis met een openlijke discussie ?

Ik begrijp niet precies waar de TS heen wil met zijn verhaal maar anderen kennelijk wel. Wat jij propageert is achterkamertjespolitiek. Zolang iemand zijn fatsoen houdt en zijn verhaal beargumenteert ben ik voor openheid.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Dirc

Prima,

Aangepast voordat het vuur op mij ligt ipv de TS.

ajbeefde

Quote from: Hanky Panky on April 15, 2009, 22:19:16
en wat is er mis met een openlijke discussie ?

Wat jij propageert is achterkamertjespolitiek. Zolang iemand zijn fatsoen houdt en zijn verhaal beargumenteert ben ik voor openheid.

Helemaal mee eens....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

J.A.F._Doorhof

de post waar hij naar verwijst bevatte prive gegevens en een rechstreekse aanval die ongegrond bleek te zijn vandaar dat die verwijderd was.
Openbare discussies ga ik nooit uit de weg indien nodig. 
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Typisch... die vent dient alleen zijn eigen belang.

Als je ooit in de veronderstelling komt te verkeren waarin je denkt: goh die vent heeft een punt dan zul je 3 postings verder zien dat het óf zijn eigen frustratie is omdat hij niet bereikt wat hij wil óf dat er voor hem een financieël belang op de achtergrond speelt.

Zoooo jammer.....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

DJ-Foxx


Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

DJ-Foxx

#15
volgens mij heeft Jack gelijk en is audiohaven met de noorderzon vertrokken ;)

kinderachtig zeg! ook geen ballen zeker ? :P :devil:

blue-eyes

Laten we de discussie inhoudelijk voeren en geen flauwe opmerkingen maken ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

audiohaven

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 15, 2009, 22:44:01
de post waar hij naar verwijst bevatte prive gegevens en een rechstreekse aanval die ongegrond bleek te zijn vandaar dat die verwijderd was.
Openbare discussies ga ik nooit uit de weg indien nodig. 

Beste Frank,

Oprichtingsaktes & oa jaarrekeningen worden gepubliceerd in een boekje van de staat 'het staatsblad' genaamd. Het Belgische staatsblad is gewoon een open boek, de gegevens zijn dus niet privé. Iedereen mag deze publiek raadplegen. Het boekje is zelfs te koop.

Stel nu jij importeert merk X. Je bent tegelijkertijd organisator van een dealershow voor o.a. merk X via je eigen dealers, maar je laat ook alle andere dealers van de concurrentie toe (bvb naast Epson ook JVC, Barco, BenQ, SIM2, ....). Dat vinden wij een erg vreemde situatie en vrij ongezien.

Of je hebt een nieuwssite. Merken van de importeur staan gratis (hij is immers 50% aandeelhouder) en worden bvb dikker in de verf gezet. Alle andere dealers en merken van de concurrentie betalen wel. Ook dat vinden wij een zeer vreemde situatie.

Als er nu een firma wordt opgericht die dit soort zaken mogelijk fasciliteert (ook dat staat letterlijk in de PDF's), dan vinden wij dit geen aanval, maar wel publieke informatie waarop de lezer en sponsor recht heeft. Want dat valt wel op, zulke alleenvliegers in audio/videoland.

Groet,

AH

KHunt-er

Quote from: Jack van Dijk on April 15, 2009, 23:06:38
Ok, openheid dan maar. Wel heel toevallig dat die post over de beurs eerst een soortgelijke reactie als hier in de eerste post opleverde via de report-to-mod maar dan door ons aller ub4b, klinkt beter, shellbeach (of hoe die deze week ook moge heten). Als wij vervolgens de informatie laten staan, registreert zich opeen een nieuw lid die opeens exact dezelfde bezwaren heeft... Ik kan helaas nog geen conclusie trekken dat shellbeach == audiohaven omdat voorlopig het enige aanknopingspunt is dat audiohaven een ip van Ripe gebruikt en de enige persoon op dit forum die ooit die organisatie heeft genoemd UB4B is...

Ik ken er ook maar 1 op het forum hier die in de "wij"-vorm post.... :-X
Pioneer VSX-919AH-K | Denon DVD-1920 | Pioneer DVR-530H-S |  Mission M53 | Mission M5C | Mission M51 op Mission Stance | Tannoy TS8 Sub | Sony KDL-40W4500 | Apple iPad2 16Gb Wifi | Playstation 3 Slim 160GB| Popbox V8 | Amino M540 HD Settopbox | Epson TW-10 | Onkyo DX-C390S| Apogee | Oehlbach | Harmony One

garmtz

Meerdere keren gelezen, maar ik snap het geloof ik nog niet. Ik vind het niet zo helder waarom dit allemaal een probleem zou zijn?

J.A.F._Doorhof

#20
WIJ vinden dat niet vreemd.
Ten eerste als je een show organiseert dan is het verstandig om ook andere merken uit te nodigen, anders komen er weinig mensen naar de show.
Het is NORMAAL dat andere merken betalen voor de show, er zijn geen shows die ik ken waar je gratis je spullen mag aanprijzen, heb je enig idee wat het kost om een show te hosten ? Informeer voor de grap maar eens wat een zalencomplex per dag kost aan personeel, zaal huur en elektriciteit en standbouw (vaak verplicht via de zaal).

Daarnaast is het ook normaal dat als je een newssite runt je je eigen producten IETS meer in het zonnetje zet, als andere daarvoor moeten betalen is dat wederom normaal, immers ze willen op die site, dus blijkbaar levert het wat op.
Wij hebben ook sponsoren op het forum, die mensen betalen om 2 redenen.
1. ze dragen het forum een warm hart toe.
2. ze verdienen het sponsor bedrag ook terug door goodwill te kweken en rechtstreeks klanten te trekken.

Ik kan je met zekerheid zeggen dat 90% van de sponsoren het doet voor reden 2.

Ik denk dat je/jullie er verstandig aan doen om wakker te worden en je te realiseren dat we allemaal geld willen verdienen.
GEEN ENKELE leverancier betaald voor een nieuwssite als het hem/haar niets oplevert.
MAW zo zielig zijn die andere merken niet.
GEEN ENKELE leverancier gaat naar een show en betaald daar voor als het hem/haar niets oplevert.
MAW ze betalen niet onder druk maar ze willen zelf graag op de show aanwezig zijn.

Het is een wereld waar simpelweg betaald moet worden voor bepaalde diensten, net zoals hier op het forum.
Als je commercieel wilt posten MOET je sponsor worden, als je een banner wilt MOET je sponsor worden.
We verplichten echter niemand, en we zetten niemand het mes op de keel.

Iedereen is hier vrijwillig.
En ze kunnen altijd nee zeggen.

Daarbij komt dat wat mij betreft het de particulier niets aangaat wat er achter de schermen gebeurt.
Ook al zou Epson 3x meer geld moeten betalen dan JVC om op "mijn" show aanwezig te zijn dan is dat een zaak tussen Epson en mij en niet eens tussen Epson en JVC laat staan tussen de bezoekers en al helemaal niet op een onafhankelijk forum waar het event alleen maar aangekondigd word.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey