AVForums : JVC HD750 review

Started by kermit, April 14, 2009, 21:17:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kermit


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

garmtz

Dit is vooral erg belangrijk:

QuoteI am happy to report after lots of testing and re-testing of the new software upgrade that the CMS system now works as it should and in a linear fashion.

As you can see the results, first of all for the greyscale, were almost completely perfect with just a slight red error around 60ire, but with DeltaE errors well under 2 across the board. This was an excellent result with Gamma hitting 2.2 as desired and D65 CCT hit correctly. After hour and hours of testing I just couldn't improve any further our results here.

Moving to the Gamut and the CMS results, you can see that we managed to get all the points, along with luminance levels and DeltaE errors to within a whisker of perfection. This was the case across all the stimulus points showing that the previous issues with clipping and under saturation where now fixed. Plus, these results were repeatable by resetting the HD750 to factory defaults and calibrating six (read it, six) times, each run attaining near perfect results. And those of you who know how long it takes to fully calibrate a display will appreciate just how long I have spent fully testing this unit.

So after an initial false start with the HD750 and its CMS controls, I can happily report that all is now working as it should and the results are fantastic!

Is ga gelijk achter die nieuwe firmware aan, want als we op JVC NL moeten wachten, krijgen we het NOOIT! ::)

celerontje

Is het echt zo erg met JVC NL?
Als je met de oude firmware je gamut ''spot on'' maakt na een heftige correctie, dan clipt ie toch gigantisch?
Kan je met deze nieuwe firmware eerst gewoon alles zo netjes mogelijk krijgen met de ''color en ''hue'', waarna je in het CMS aan de slag gaat?

Succes met het flashen en de herkalibraties! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

garmtz

Quote from: celerontje on April 15, 2009, 14:21:24
Is het echt zo erg met JVC NL?

Wij horen eigenlijk nooit iets van ze, wij moeten al het nieuws zelf achterhalen...

QuoteAls je met de oude firmware je gamut ''spot on'' maakt na een heftige correctie, dan clipt ie toch gigantisch?

Klopt. De truuk is/was om de saturation (algemene) niet te laag te zetten (of 0 te laten), dan valt het met de non-lineairiteiten nog wel mee.

QuoteKan je met deze nieuwe firmware eerst gewoon alles zo netjes mogelijk krijgen met de ''color en ''hue'', waarna je in het CMS aan de slag gaat?

Blijkbaar!

QuoteSucces met het flashen en de herkalibraties! ;D

Thanks! ;)

kermit

Quote from: garmtz on April 15, 2009, 14:05:58
Dit is vooral erg belangrijk:

Is ga gelijk achter die nieuwe firmware aan, want als we op JVC NL moeten wachten, krijgen we het NOOIT! ::)

Als het goed is wordt de update volgende week op AVForums gepost .

hifiman

Quote from: kermit on April 15, 2009, 15:47:08
Als het goed is wordt de update volgende week op AVForums gepost .
Het wachtten is dan nog op een JVC HD350 hacked version  ;D  ;)


celerontje

Quote from: Audioloog on April 15, 2009, 15:48:29
Het wachtten is dan nog op een JVC HD350 hacked version  ;D  ;)
Haha, dus volgens jou is de ontbreking van CMS in de HD350, gewoon een softwarebeperking? ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bmateijsen

Quote from: celerontje on April 15, 2009, 16:46:18
Haha, dus volgens jou is de ontbreking van CMS in de HD350, gewoon een softwarebeperking? ;D


hoop doet leven ;D.

BarcoCRT

Ik kan me goed indenken dat het CMS gewoon in een dikke DSP zit.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

celerontje

Quote from: bmateijsen on April 15, 2009, 16:51:58
hoop doet leven ;D.
Haha, maar de HD350 heeft wel evenveel iristanden als de HD750, in het servicemenu. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Quote from: celerontje on April 15, 2009, 16:46:18
Haha, dus volgens jou is de ontbreking van CMS in de HD350, gewoon een softwarebeperking? ;D

Daar ben ik 99,9% van overtuigd!  :angel:

hifiman

Quote from: bmateijsen on April 15, 2009, 16:51:58
hoop doet leven ;D.
Dat er een gehackte firmware komt acht ik inderdaad ook onwaarschijnlijk, daarvoor is de gebruikerscommunity wat te klein  :P

garmtz

Quote from: Audioloog on April 15, 2009, 20:55:23
Dat er een gehackte firmware komt acht ik inderdaad ook onwaarschijnlijk, daarvoor is de gebruikerscommunity wat te klein  :P
Alle hoop is dus op jou gevestigd... ;D

Joris1971

Quote from: garmtz on April 15, 2009, 14:05:58
Dit is vooral erg belangrijk:

Is ga gelijk achter die nieuwe firmware aan, want als we op JVC NL moeten wachten, krijgen we het NOOIT! ::)

moet die na een nieuwe firmware opnieuw gecalibreerd worden Garmt?

groet Joris

hifiman

Quote from: garmtz on April 15, 2009, 21:06:18
Alle hoop is dus op jou gevestigd... ;D
Haha, nou al zou ik het kunnen, ik zou toch niet mijn HD350 riskeren om het uit te proberen, tenzij jullie natuurlijk een experimenteer modelletje beschikbaar stellen  ;)

garmtz

Quote from: Joris1971 on April 15, 2009, 21:19:29
moet die na een nieuwe firmware opnieuw gecalibreerd worden Garmt?

groet Joris

Liefst wel ja... Maar ik zou gewoon doordraaien in THX mode tot de volgende calibratie nodig is.

Joris1971

Quote from: garmtz on April 16, 2009, 08:07:17
Liefst wel ja... Maar ik zou gewoon doordraaien in THX mode tot de volgende calibratie nodig is.

Die van mij is door Rob Dingen gecalibreerd, kan die na die firmware update toch laten doorspelen op zijn preset?

Wanneer komt die firmware update en is die makkelijk zelf uit te voeren?
Vreemd eigenlijk dat ze nu pas met zo een update komen, koop je een projecor van 6K, is de firmware in feite nog niet goed....


garmtz

Quote from: Joris1971 on April 16, 2009, 08:33:56
Die van mij is door Rob Dingen gecalibreerd, kan die na die firmware update toch laten doorspelen op zijn preset?

Nee, dat denk ik niet. Zal je hele calibratie wissen denk ik.

QuoteWanneer komt die firmware update en is die makkelijk zelf uit te voeren?

Geen idee wanneer hij komt, maar het updaten kun je denk ik zelf.

QuoteVreemd eigenlijk dat ze nu pas met zo een update komen, koop je een projecor van 6K, is de firmware in feite nog niet goed....

Vind ik niet zo uitzonderlijk. Er zijn wel meer duurdere produkten die firmware updates nodig hebben.

hifiman

#20
Kwestie van je settings noteren en weer terugzetten na de upgrade toch? Tenzij er natuurlijk zaken essentieel anders zijn in de nieuwe firmware...

garmtz

Quote from: Audioloog on April 16, 2009, 08:38:29
Kwestie van je settings noteren en weer terugzetten na de upgrade toch? Tenzij er natuurlijk zaken essentieel anders zijn in de nieuwe firmware...

Juist het CMR is veranderd, dus de settings daarvan opschrijven zal denk ik niet echt veel zin hebben. De settings voor de gray scale zullen wel overdraagbaar zijn denk ik.

hifiman

Quote from: garmtz on April 16, 2009, 08:48:40
Juist het CMR is veranderd, dus de settings daarvan opschrijven zal denk ik niet echt veel zin hebben. De settings voor de gray scale zullen wel overdraagbaar zijn denk ik.
A ok, misverstandje daar doelde ik ook op, het moge duidelijk zijn dat het hele cms verhaal nu anders geworden is gezien de reden om deze update uit te brengen  ^-^

Kjelt

Quote from: Joris1971 on April 16, 2009, 08:33:56
Vreemd eigenlijk dat ze nu pas met zo een update komen, koop je een projecor van 6K, is de firmware in feite nog niet goed....
Niets vreemds aan, elektronica van vandaag de dag is uiterst complex en de embedded software heeft zoveel mogelijkheden dat deze onmogelijk allemaal goed te testen zijn. In de praktijk blijken er dan toch nog kleine dingen te zijn die verbeterd kunnen worden of opgelost moeten worden, denk alleen al aan alle talen etc. De feedback van de consument en reviewers worden een aantal maanden gevolgd en in een volgende update verwerkt.
Als ik alle HD750 reviews en ervaringen van eigenaren gevolgd heb waren er geen echte problemen tot nu toe met deze projector, waarvoor hulde. Ik heb dat wel eens anders meegemaakt  ;) Wel werd het CMS vaak als lastig ervaren, nog meer hulde dat ze daarom nu een upgrade om dit te verbeteren uitbrengen. 8) Ze hadden dit ook op de navolger pas kunnen introduceren. Minpuntje is dat kennelijk JVC NL niet zo klantvriendelijk en assertief is: vervangen die gasten  ;)

Rob_Dingen

Hoi Joris

Quote from: Joris1971 on April 16, 2009, 08:33:56
Die van mij is door Rob Dingen gecalibreerd, kan die na die firmware update toch laten doorspelen op zijn preset?
Wanneer komt die firmware update en is die makkelijk zelf uit te voeren?
Vreemd eigenlijk dat ze nu pas met zo een update komen, koop je een projecor van 6K, is de firmware in feite nog niet goed...

Maak je niet druk ik calibreer hem gratis nog eens.

Rob