47pfl9603 hd natural motion en lypsinc

Started by Rob-, April 12, 2009, 17:52:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob-

Hallo 

Nadat mijn oude plasma (2 jaar ??) is overleden hen ik van philips met een bijbetaling een andere tv gekregen .
Dit is de 47pfl9603 geworden .

Wat me nu opvalt is dat deze tv veel last heeft van lypsinc .Na wat zoektocht op het internet blijken veel lcd tv's hier last van te hebben.

Bij deze tv geven ze het advies om hd natural motion uit te zetten , 100hz clear lcd gaat dan ook uit .
Wat doet dit precies , en is dit de beste oplossing om het uit te zetten

Op mijn humax 5050c kan ik een audio vertraging instellen om het op te lossen
Op mijn marantz 4003 zit volgens mij geen lypsinc funktie
Op mediaportal (htpc)volgens mij ook niet

Zijn er nog andere mogelijkheden om lypsinc op te lossen

Groeten

rob
Antec fusion 430, Gigabyte E7aum-ds2h, nvidia9400, Audio HDMI(nvidia), E5200 proc, 4g geheugen, Scythe Shuriken, Liteon dvd speler, 160g intern, 500g nas, Winvista, Xbmc.

celerontje

Ooooh, HD natural motion.... brrrrrrr...... >:(
Gewoon uitlaten, a.u.b.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Rob-

Ja dat kan .
Maar wat doet het eigenlijk en clear 100hrz lcd gaat dan ook gelijk uit .
Wordt het beeld dan niet slechter of schokkerig zoals op de philips site staat

En is er geen andere oplossing met een software matige audio delay plugin of zo voor mediaportal ?

rob
Antec fusion 430, Gigabyte E7aum-ds2h, nvidia9400, Audio HDMI(nvidia), E5200 proc, 4g geheugen, Scythe Shuriken, Liteon dvd speler, 160g intern, 500g nas, Winvista, Xbmc.

jasjenl

Zonder natural motion wordt het schokkeriger, ja. Natural motion voegt interpolatie frames toe waardoor je het schokkerige van films compenseert. Ik zou het dan ook gewoon aan laten staan want zonder ziet er naar mijn mening meestal minder uit. Het handigste is als je een receiver zou hebben met lipsync functionaliteit, dan los je het namelijk op één plaats voor al je bronnen op en hoef je maar één keer lipsync goed in te stellen. Wat soms ook werkt is dat je de audio uitgang van de tv op je receiver aansluit en dan het geluid van alle bronnen via de tv naar je receiver laat gaan. Sommige tv's passen namelijk dan zelf een audio delay toe op die audio uitgang en dan loopt het ook weer synchroon.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Rob-

Oke

ga het is bekijken , me versterker heeft geen lypsinc
Via de tv kan maar .
Zal dan een keuze moeten maken omdat ik geluid als 5.1 pcm over hdmi stuur .
Of een andere versterker kopen (zal de vrouw leuk vinden heb net een marantz 4003 gekocht .
Bij me plasma was het geen probleem maar ja

rob
Antec fusion 430, Gigabyte E7aum-ds2h, nvidia9400, Audio HDMI(nvidia), E5200 proc, 4g geheugen, Scythe Shuriken, Liteon dvd speler, 160g intern, 500g nas, Winvista, Xbmc.