"High gloss" centerspeaker: reflectie? storend?

Started by Krizna, April 12, 2009, 15:23:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Krizna

De speakerkleur "high gloss black" is best wel in de mode. Althans, ik vind het iig erg mooi en het zou qua stijl mooi passen bij mijn Pio plasma. Ik vroeg me alleen af of hier mensen zijn die een high gloss black centerspeaker hebben, en of ze iets kunnen vertellen over reflectie/spiegeling tijdens het tv-kijken. In hoeverre spiegelt het tv-beeld op de bovenkant van de speaker en hoe storend vinden jullie dit?

jan-rotterdam


Ik heb mijn pianolak zwarte center speaker een kleine 25 cm onder de onderkant van de TV staan. Met spiegeling valt het reuze mee en het is absoluut niet storend.

Groeten Jan

tekke

Hoi,

Ik heb niet eens pianolak, maar gewoon kersenhouten bovenkant van mijn centerspeaker, maar vindt zelf daarmee de reflectie al storend. Daarom heb ik er altijd een stuk plakfluweel op liggen (niet vastgeplakt!) misschien overdag niet supermooi maar met TV of projector kijken de perfecte oplossing!

misschien een idee?

Succes

Tekke
Woonkamer
Panasonic: TX-P42G10E (Gecalibreerd door Frank) | ThemeScene HD700  | ONKYO PR-SC886  | ARCAM FMJ P7  | Denon DVD-3800BD  | Sony PS3  | HDX-1000  | B&W DM603s3 / DM601s3 / LCR60s3 | Canton Sub
Slaapkamer
Sony KDL-32MRX1 / BDP-S550

ShellBeach

de enige vraag die je je moet stellen is of het jou stoort

waar anderen zich aan storen heeft niks met jouw perceptie te maken
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Me-Chiel

Heb een pianolak center onder mn pio hangen, geen problemen met reflectie.
Je stoort je toch ook niet aan de glans van je pio?
"Ninety percent I\'ll spend on good times, women and whisky. The other ten percent I\'ll probably waste."

Fabian92

Ik zou me er wel een beetje aan gaan storen op den duur, maar het hangt er natuurlijk vanaf of jij je er aan gaat storen  :hehe:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Rob Eric Blank

Quote from: Me-Chiel on April 23, 2009, 21:03:59

Je stoort je toch ook niet aan de glans van je pio?
Ik stoor mij bijvoorbeeld wel aan de glans om mijn Sumsung LCD tv. Ik zou dat eigenlijk liever in matzwart zien.

Rob G

Mijn panasonic is ook hoogglans, maar ik stoor me hier niet aan, maar nu heb ik op mijn 'sweetspot' ook geen last van reflectiesop de behuizing. En overdag vind ik het er ook een stuk beter uitzien dan matzwart

QuoteDaarom heb ik er altijd een stuk plakfluweel op liggen (niet vastgeplakt!) misschien overdag niet supermooi maar met TV of projector kijken de perfecte oplossing!
Als je hem niet vast plakt, dan kun je hem er overdag tot gewoon vanaf halen? Lijkt mij overigens ook de makkelijkste effectieve oplossing als je je echt stoort aan de weerspiegeling op de center.

mvdveek

Heb ook een high gloss center speaker, maar totaal geen last van reflecties.
Binnenkort gaat de tv iets lager hangen, benieuwd of dat dan veranderd.
Showcase  ||  Pioneer KRP-600A || Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

S@m

Geen reflecties, maar wel erg stof (vuil) gevoelig...zeker met kids en huisdieren...

Xander32

Storend is een vriendin die continue door de film en/of muziek heen praat - maar 'High gloss'  :crazy:.
Indien ik op mijn driezits bank 34 cm van het midden zit, zo`n 21 cm van de rugleuning, mij iets onderuit laat zakken en mijn hoofd 17 graden draai zie ik ook een hindelijke reflectie van een lichtbron ...


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Krizna

Wat ik vooral op doelde was de reflectie van het tv-beeld op de bovenkant van de centerspeaker.

Xander32

QuoteWat ik vooral op doelde was de reflectie van het tv-beeld op de bovenkant van de centerspeaker.
Oke, helder. En let niet op mij; was gewoon ff in een flauwe bui ...

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT