(PS3) te ver van beamer; component signaal te zwak?

Started by johnhifi, April 12, 2009, 12:31:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johnhifi

Ik heb sinds gisteren een PS3, 2e hands gekocht. Het betreft een 80GB model van eind vorig jaar. Het ding werkt perfect, alles doet het zoals het hoort.

Behalve dan Wipeout HD. Daarvan staat een demo (neem ik aan) op de harde schijf. Ik kan hem wel opstarten, dan zie ik het introfilmpje maar als ie dan bij het menu komt krijg ik het bekende blauwe scherm dat de Sanyo projector laat zien als ie geen input krijgt.

Ik heb de PS3 aangesloten middels component, de resolutie staat op 720P en 1080i. Ik heb de allerlaatste firmware erop gezet. De andere demo's die ik tot nu toe probeerde werken wel prima.

Wat nu?

EDIT:

doormiddel van wat experimenteren ben ik erachter gekomen dat het probleem zit in de afstand van de PS3 tot de beamer. Ik heb een en ander als volgt aangesloten staan:

PS3 + Xbox360 + DVD speler --componentaansluiting--> component switchbox --15 meter componentkabel--> beamer.

Dit werkt voor zowel de Xbox360 als de DVD speler prima, maar bij de PS3 geeft het problemen. Is dat een bekend iets, dat het PS3 signaal niet zo ver reikt?

Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

squeek

kan je niet even een hdmi kabel aanleggen? even uittesten of het daar aan ligt en anders zou ik de demo verwijderen en opnieuw downloaden. misschien is het bestand beschadigd.


greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

johnhifi

Ik heb de oorzaak gevonden, nu de oplossing nog... Zie OP.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Crissis

HDMI kabel? Een digitaal signaal zal denk ik niet zo snel verzwakken...
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

johnhifi

Quote from: Crissis on April 12, 2009, 18:11:38
HDMI kabel? Een digitaal signaal zal denk ik niet zo snel verzwakken...

Ik heb er eentje maar die is te kort..

Alles werkt overigens wel uitstekend als ik de PS3 rechtstreeks op de beamer aansluit met de componentkabel. Alleen kan ik hem daar niet laten staan want dan heb ik weer geen geluid omdat de optische kabel te kort is. Oftewel ik heb twee opties: ik koop een lange HDMI kabel of ik koop een lange optische kabel. Wat is beter?
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Crissis

Ik denk de optische kabel, ik gebruik ook een optische kabel van 10 m (heb er maar eentje van een meter nodig maar deze had ik nog). Dit gaat overrigens prima. Ik denk dat beeld meer bandbreedte nodig heeft en daarom zou ik die kabel het kortste houden. Aan de andere kant kan ik me ook wel weer voorstellen dat je de PS3 bij je andere componenten wil hebben staan.
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

johnhifi

Quote from: Crissis on April 12, 2009, 18:42:01
Ik denk de optische kabel, ik gebruik ook een optische kabel van 10 m (heb er maar eentje van een meter nodig maar deze had ik nog). Dit gaat overrigens prima. Ik denk dat beeld meer bandbreedte nodig heeft en daarom zou ik die kabel het kortste houden. Aan de andere kant kan ik me ook wel weer voorstellen dat je de PS3 bij je andere componenten wil hebben staan.

Dat dacht ik ook. Dan ga ik maar eens op zoek naar een lange optische kabel..
En ach, al staat ie aan de andere kant van de kamer... :)
Alles staat hier toch verspreid: Als ik in de luie stoel zit dan heb ik rechts van me een stereoset, links van me de HT apparatuur, recht voor me onder de centerspeaker een eindversterker en achter me de subwoofer en de beamer. Onder de beamer is een mooi plankje voor de PS3. :)
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Crissis

Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

johnhifi

Metertje of tien zal toch wel nodig zijn... Ik denk dat ik die van €9,50 maar ga bestellen...
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Crissis

Ik heb dezelfde... Je moet even vragen (via pm) of hij hem zonder verpakking wil versturen, volgens mij past de kabel dan gewoon in een envelop. Scheelt je weer aardig in de verzendkosten.
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

johnhifi

Zo, met een klein beetje kunst- en vliegwerk is het dan toch gelukt om de PS3 met HDMI aan de beamer en met een optische kabel aan de versterker te hangen. Hij staat nu midden in de kamer en als ik klaar ben ermee moet een kabel los en schuif ik hem aan de kant. Het probleem is nu wel voorlopig opgelost, en een lange optische kabel zal het helemaal oplossen. :) Voorlopig ben ik onder de pannen. En wat een beeldje hey, met HDMI...
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).