Kiss liefhebbers?? september is jullie maand

Started by bmateijsen, July 9, 2003, 11:49:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

BMG brengt in september een concert op DVD uit van Kiss uit de Alive tour. Concert is gegeven in Melbourne.

Aangezien er laatst wat activiteit was rond Kiss, denk ik dat jullie dit misschien wel interessant vinden..

Groet Bjorn

Spacebass

Zag laatst een film over een paar tienerkids die naar "de grote stad" gingen om een Kiss concert bij te wonen...was wel humoristisch  ;D

Erik

Bedankt voor de tip we houden hem in de gaten
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

bmateijsen

En nog wat extra info:

Kiss trok naar Australiƫ voor haar vierde prestigieuze live-project, Kiss Symphony: Alive IV, Live In Melbourne. Daar werd tijdens de 2003-tournee in een uitverkochte arena samengewerkt met het Melbourne Symphony Orchestra. Maar liefst 22 songs werden gespeeld in drie sets: elektrisch zonder orkest, akoestisch met orkest en elektrisch met orkest. Onder deze tracks bevinden zich vier Kiss-klassiekers die de band nog nooit eerder live speelde, als gebaar naar de miljoenen trouwe fans van de groep. Deze bijzondere opzet werd nog eens extra speciaal, doordat niet alleen de band, maar ook het zestigkoppige Melbourne Symphony Orchestra in vol Kiss-ornaat het podium betrad.

Groet Bjorn

Marcel W

Ja, ik wist het al. Zie ook deze thread:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=49;action=display;threadid=8450

Daar staat ook de complete tracklisting. Althans voor de dubbel cd, ik weet nog niet wat er exact op de dvd komt te staan (hopelijk alles!).

En hier:  http://kissonline.com/alive4ecard/
kun je een flash-animatie (met video en geluid van Melbourne) bekijken.



Martin_M

#5
Ik wacht met spanning.

Is toch een jeugdsentiment, was helemaal gek van de oude Kiss (van voor dynasty). Ben ook een paar jaar terug naar het concert in Ahoy van ze geweest. Geweldig wat een show.

Ik wacht eigenlijk al tijden op een 'gewone' live-DVD van ze. Er is materiaal zat van ze te krijgen maar dat zijn meer combi's tussen achter de schermen/historie en wat live-materiaal.

Ik wil nu wel eens een geheel concert van ze (op dvd dan).

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

T-BoneZ

Effe Verbeteren..

De Sydney dvd (1980) waar het overgaat is NIET van de Alive Tour maar van de Unmasked Tour... (De eerste tour met Eric Carr..)

Ik vermoed dat deze dvd (die al jaren als bootleg circuleert) wel zal uitkomen.. Kiss is een soep wat rechten betreft.. Vandaar dat de originele release van Alive 4 zoveel maal is uitgesteld tot het uiteindelijk de Symphony is geworden... (Staan enkel Stanley/Simmons nummers op + enkele van mensen die de band nog NIET hebben gedagvaard...  ;D )..

Maar op 9 september komt wel de DVD van het Australische Symphony Concert..

Vermits KISS een visuele band is verwacht dan ook dat de DVD het een pak beter zal doen dan de cd..

Wat shows op video/DVD betreft zijn er ondanks het feit vd vele officiele releases zeer weinig (geen) complete concerten uitgebracht ..

Maar als je goed zoekt kan vele complete concerten in uitstekende kwaliteit vinden op Bootleg video/DVD

Marcel W

Gisteren de KISS Symphony dvd in de bus gekregen.

In vogelvlucht mijn menig:
Zeer goed geluid (zowel DD als DTS), zoals zoveel muziekdvd's niet echt 5.1 maar eerder 4.0. Klinkt veel beter dan de gelijknamige cd van afgelopen juli, veel ruimtelijker geluidsbeeld.
Zeer goed beeld. Dat wil zeggen: dvd is 1:1.85 anamorphic en overall goed scherp.
Voor de KISS liefhebber is deze dvd het summum. Eindelijk eens een volledig live concert in goede kwaliteit.

MAAR... wat me wel stoort, is dat de video-editor volgens mij iets te veel coke had gesnoven. Er is gebruik gemaakt van een enorme batterij aan camera's (48 geloof ik), en het lijkt wel alsof je elke van die 48 camera's minimaal 1 keer per minuut voorbij moet zien komen.
Soms word ik zowat duizelig van het snelle gezap en gezoom.
Kijk je daar doorheen (och, alles went) dan heb je met deze (dubbel-)dvd een geweldig stuk KISSstory in je huiskamer.

Erik

Goed die gaan we dus halen, jammer van die camera's. Was het wel een  R2 of heb je geimporteerd? Wil namelijk geen R1's.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Marcel W

Volgens mij alle regio's. Mijn dvd speler is alleen regio 2 en slikt deze dvd zonder probleem. Deze is in elk geval gewoon in Nederland gekocht (pre-order bij FRS, lag vanaf gisteren in de Nederlandse winkels en werd dan ook gisteren thuisbezorgd).

Erik

Sorry voor de late reactie, vond net pas het topic terug ;D
Moest dit weekend toch nog naar mediamarkt, kan ik meteen kijken of hij daar al op voorraad is.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill