Marantz SR9300 upgraden.... maar naar wat?

Started by WickedGame, April 11, 2009, 19:26:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Wilde ik gisteren beneden een DVD kijken. Dus zoals altijd netjes alles aan, dvdtje erin en spelen maar. Ja spelen deed de dvd-speler prima. Maar euhm geluid? waar is dat gebleven? Andere dvd erin, hey weer geen geluid. CD erin wederom geen geluid.

Hmm dvd-speler kapot? even testen nee die geeft signaal op een SR7500 en werkt met geluid. Zal toch niet dat de digitale aansluiting kapot is op de SR9300, nou daar lijkt het nu haast wel op. Het digitale coax deel fungeert dus nu niet meer, het optische deel verbazingwekkend wel.

Maar goed tja wat nu.... Een optie is om de SR9300 ter reparatie aan te bieden. Maar wat voor bedrag komt daaruit rollen en heeft het nu nog wel nut om deze receiver te repareren?

Of er gaat gekeken worden naar een andere receiver. En daar komt dan het dilemma. Wat moet je in vredesnaam nu nemen als je een SR9300 gewend bent. Nu zal je zeggen dat is niet moeilijk? Nou ik vind van wel... het zit namelijk zo.

De SR9300 fungeert als processor voor de CP-500 van Classé en de CA-2200 Eindversterker om de 802D te voeden in surround opstelling. De SR9300 nam zelf de HTM2D en de 804S achter voor zijn rekening. Een erg prettig huwelijk moet ik zeggen wat goed werkt en een mooi geluid neerzet.

Met dit in gedachten een mogelijke vervanger zoeken word dan een lastige onderneming. Maar om een beetje te kijken wat er op de markt is komen mij een aantal merken/types naar voren:

- Marantz SR9600, tja Marantz gewend, helaas alleen maar zilver en onze SR9300 was Champagne.. Dus ook de DVD-speler die champagne is past nu voor geen meter erbij. Na wat dingen te hebben gelezen zeggen veel kritische mensen dat de SR9300 (die ook als SR12 er is geweest) beter is in zijn weergave.

- Arcam AVR600, interessante machine helaas nog zeer weinig over bekend, en qua prijs nog hoog in tegenstelling tot de SR9600 (komt er een opvolger?). En hoe matched Arcam met Classé Delta en dan de HTM2D en 804S.

2 merken overigens niet dat zijn Denon en Pioneer, beiden zijn nooit mooi gevonden in combinatie met de speakers en worden niet meegenomen.

Ik hoop (en ja het klinkt raar dat ik het vraag) een beetje jullie expertise te mogen misbruiken om hierop wat zinnige antwoorden te krijgen.

blue-eyes

Een mooie SSP800, de CP500 daarop inruilen. DE SSP800 schijnt behoorlijk betere stereo PRE onboard te hebben dan de CP500 is.
Verder een mooie match met de CA2200 en B&W.

Nadeel: wat duurder dan een receiver en je moet ook nog een extra EV aanschaffen.


Je zou nu ook een SSP600 kunnen overwegen, stereo deel identiek aan CP500 en soms NIEUW voor 3000 euro te krijgen ;)
Alleen heb je nog steeds geen EV en geen HDMI en HD.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on April 11, 2009, 19:32:21
Een mooie SSP800, de CP500 daarop inruilen. DE SSP800 schijnt behoorlijk betere stereo PRE onboard te hebben dan de CP500 is.
Verder een mooie match met de CA2200 en B&W.

Nadeel: wat duurder dan een receiver en je moet ook nog een extra EV aanschaffen.


Je zou nu ook een SSP600 kunnen overwegen, stereo deel identiek aan CP500 en soms NIEUW voor 3000 euro te krijgen ;)
Alleen heb je nog steeds geen EV en geen HDMI en HD.

Dat idee speelt er inderdaad rond, alleen SSP800 word gewoon te duur voor het kleine beetje DVD. Het is dat ik en mijn zusje de home-theater functies veel gebruiken. Mijn pa (eigenaar set offcourse) dus vrijwel niet op een enkele muziek DVD. De investering hiermee vind hij te hoog worden, en gebruikt het daarvoor te weinig. Dus die optie is denk ik al naar de 7e audio-hemel geschoten.

Maar zeg nooit nooit, het is een optie die altijd open blijft. Maar dit is dan wel het aller laatste middel die wij (hij) in gedachten houden.

blue-eyes

Een argument is dan wellicht dat de SSP800 op het niveau van de CP700 speelt, dat moet dan toch voor hem het Classe stereo hemel zijn ;D


Mocht ie over een jaar niet bevallen bel je mij maar op ;D :P  :sleep:
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on April 11, 2009, 19:39:15
Een argument is dan wellicht dat de SSP800 op het niveau van de CP700 speelt, dat moet dan toch voor hem het Classe stereo hemel zijn ;D


Mocht ie over een jaar niet bevallen bel je mij maar op ;D :P  :sleep:

;D

Ik ben helaas bang dat het niet gebeurt, hoe mooi die het ook vind :)

MLCinema

Een SR8002 met een extra eindversterker geen idee?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

WickedGame

Quote from: Kamidioblitz on April 12, 2009, 16:11:04
Een SR8002 met een extra eindversterker geen idee?

Doe eens goed lezen  ;D

De SR9300 voed via de CP-500 (in SSP) de CA-2200 eindbak ;)

Gerbrand

Die nieuwe Marantz processor (AV8003) en de eindversterkers van de SR9300 blijven gebruiken?

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

MarkD

Of een Blu-rayspeler aanschaffen met 5.1 analoge uitgangen. Die dan vervolgens met 6 interlinks aansluiten op de SR9300 en je bent klaar om  HD-formaat op hoog niveau af te spelen. Kan sowieso niet via coax, dus 2 vliegen in 1 klap! ;)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

MLCinema

Quote from: WickedGame on April 12, 2009, 16:25:15
Doe eens goed lezen  ;D

De SR9300 voed via de CP-500 (in SSP) de CA-2200 eindbak ;)

Het doet mij spijten :o. Ff niet goed opgelet ;D...
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |