Vanavond docu over Kurasawa

Started by Grindtegel, July 9, 2003, 10:03:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Grindtegel

Vanavond komt er op Nl. 3 om 23.45 een documentaire over Akira Kurasawa.

Lijkt me erg interessant!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Robbo

Thanks,  die gaan we kijken.


Rob

dennis

Quote from: Grindtegel on July  9, 2003, 10:03:49
Vanavond komt er op Nl. 3 om 23.45 een documentaire over Akira Kurasawa.

Lijkt me erg interessant!

en wie mag dat zijn?

gr
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

markvl

Kurosawa is een Japanse regisseur die door Coppola, Lucas, Bertolucci en dat soort mensen als een van hun grote voorbeelden wordt genoemd.

The Magnificent Seven, For a fist full of dollars, zelfs Star Wars, zijn remakes van of gebaseerd op zijn films.

Hij is dus redelijk belangrijk voor de recentere filmgeschiedenis.

Groeten,
mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Erik

Akira Kurasawa Page
... Akira Kurasawa Page. High king of classic Japanese Films. Akira Kurasawa
is most widely known for his "Samurai" films, including ...
www.fabulousfilms.8m.com/custom2.html - 12k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

dennis

Ik heb gekeken ernaar, en ik moet zeggen dat ik het een behoorlijk informatief stukje werk vond.Veel mensen die aan het woord waren op die coppala na dan(GODFATHER als ik het goed heb)waren mij onbekend.Laat me weten mochten er meer van dit soort docu's op tv komen want dat het mijn interesse heb gewekt is een ding dat zeker is.

gr
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

MrPink

Je kunt natuurlijk ook wat films van hem gaan bekijken. ;)

Groetjes,
Oscar

Robbo

Zag je die Coppola zich verspreken:

" The Magnifi...... eeuh..... Seven Samurai"


;D

Rob

markvl

Misschien tijd voor een remake: "The Magnificent Seven Samurai".
En dan door de Wachowski broertjes!!! Dan krijg je 'katana-time' in plaats van 'bullet-time' ;D

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Lynxxx

Neeeeeeeeeeeeeeeeeee

Seven Samurai is een meesterwerk dat je niet moet vernaggelen met bullittime achtige zooi  :-\

gewoon de dvd kopen (er is een goedkope uk release met goed beeld, of anders de criterion) Eerst de film kijken .. en dan eens bekijken hoe kurosawa die film gemaakt heeft.. daar valt je mond van open.. alles.. maar dan ook ALLES is perfect getimed en geframed..




Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Robbo

Lynxxx,

Je snapt de grap denk ik niet.

The Magnificent Seven is de amerikaanse 'remake' van Seven Samurai.  

Coppala wilde de naam van Seven Samurai aanhalen maar versprak zich want hij begon met 'The Magnifi.......'  waarna hij z'n fout herstelde.  

Een typisch amerikaanse verspreking  ;)


Rob

markvl

Lynxxx,
Wees maar niet bang, you're preaching to the converted :)
Ik heb Seven Samurai, the Hidden Fortress en Yojimbo in de R1 Criterion edities.
De rest komt ook nog wel.

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.