Vraagtopic Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Started by Randal, April 10, 2009, 15:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Moondust

Quote from: jowi on April 21, 2009, 21:06:47
HTPC op 24Hz dat gaat niet lekker. Beeld schokt ontzettend en loopt een paar seconden achter op het geluid. Heb zowel drivemode 1,2 en 3 geprobeerd met alle fimstanden. Is een pc probleem denk ik, ik herinner me iemand op het forum die iets dergelijks ook meldde, die deed vervolgens iets met reclock om het op te lossen dacht ik?
Er zijn programma's die de refreshrate omhoog kunnen krikken inderdaad. Ik zelf gebruik Powerstrip. Werkt er fijn. Refreshrate is op duizendsten Hz in te stellen. Maar goed, ergens vind ik het wel vreemd dat een 1080p/24p signaal van de HTPC niet goed kan worden weergegeven. Een blurayspeler zendt dit signaal namelijk ook uit. Er is geen vaste weergavemodus genaamd 1080p/24p? Dus een modus die gelijk is aan wat een blurayspeler uitspuugt.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Moondust

Quote from: jowi on April 21, 2009, 22:50:41
Effe met reclock gespeeld, dat gaat al een stuk beter. Jammer dat je dan toch vaak even met de hand moet aangeven dat net deze ene file op 29,7 hz moet en die andere op 24 en die op 23,97 etc... niet zo handig dus... en het werkt niet zo lekker met mce en dat vind ik dan weer jammer. Verder moet ik toegeven dat ik echt het verschil niet zie met materiaal op 24hz of datzelfde op 60hz met alle reverse pulldown inverse teledinges hoor...
Het is volgens mij niet zo dat er 24p, 23,98p, etc. bestaat. 24p materiaal is gewoon altijd 23,976 fps. Kijk bij videobestanden maar maar eens bij de eigenschappen (zelf gebruik ik hiervoor altijd Media Player Classic - Homecinema). Daar staat het aantal fps. Ik denk dat ik je de effecten van een 3:2 pulldown zo kan aanwijzen, maar ik heb zo'n vermoeden dat jij daar niet op zit te wachten. ;-)

Ik neig toch steeds meer naar de Panasonic P58V10 die eind van de zomer komt. De 2009 Panasonics staan bekend om hun vloeiende weergave.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

patspoel

Mensen, mensen....

Wat kan ik het beste gebruiken om mijn 500A mee schoon te maken?
En dan bedoel ik zowel de lijst als het scherm, want wat is die lijst vreselijk alles aantrekkend.

Heb Pioneer gebeld en die raden aan om alleen het doekje te gebruiken die erbij zit, maar wat is dat klein zeg.
Monster screen cleaner raden ze i.i.g. af.

Ik heb hem nu sinds zaterdag hangen en wat is het mooi. Zit elke keer weer met een glimlach te kijken.
Geen dooie of stuck pixel te bekennen.
Heel blij ben ik ermee.


gn!uz

Ik heb van John (Smits) een flesje cleanscreen gekocht van audioquest. bevalt prima. HEt schijnt dat het doekje dat standaard bij de pio wordt geleverd kleine krasjes kan veroorzaken. Bij de cleanscreen zit zo'n microfiber doekje. Schijnt ook nog antistatisch te werken.

Hanky Panky

Juist, gewoon een microvezel doekje a.k.a. brillen doekje.

Bij Conrad verkopen ze die dingen in een setje van 3 en die zijn 40x40 cm oid voor een paar euro.

Heb er 1 op kantoor en 1 bij de TV. Is ook erg handig om je GSM en alle andere zaken met een display of een hoogglans finisch vinger-en stofvrij te maken  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

H_J

Nog steeds zoekende naar de verschillen tussen A en M....

Als je dus je aparatuur (Blu-ray, TV-decoder, HTPC, gameconsoles, etc.) via je AV-receiver aansluit op je KRP, kan de M dus de instellingen van het scherm per input onthouden. De A heeft deze mogelijkheid niet. Sluit je je apparatuur op de A aan via een AV-receiver, dan zul je constant de instellingen moeten omzetten als je tussen de apparatuur schakeld.
Pioneer KRP-600M | Samsung DCB-H380R | Popcornhour C-200 | Velodyne DD-12+ | Pioneer SC-LX83 | Phonar P3.5 / C3.5 / M3.5 EdMa

Blimp

Quote from: jowi on April 25, 2009, 18:13:13
Is dat zo? Kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

Voor dat probleem heb je controlcal.
Kan je gelijk de ISFccc modes 'day' en 'night' activeren  ;)

"I'll play it first and tell you what it is later."
-- Miles Davis, (1926-1991)

Berend Botje

Beste medeforumleden,

Ik heb een KRP-500A en ben bezig geweest met de setup van de digitale tuner. :(
Ik heb een schotel met een abbo op canaldigitaal.
De schotel is voorzien van drie quattro lnb's welke gerincht staan op Astra 1,2 en 3.
De lnb's zijn aangesloten op twee triax disecq switches (4-voudig), 1 voor mijn mediacenter en 1 voor de Krp.

Vraag 1: hoe stel ik de de ontvanger van de krp in zodat de zenders van alle drie de satelieten worden gevonden?

Vraag 2: Ik krijg ook telkens het bericht bij de Nederlandse zenders dat ik geen toestemming (voorwaardelijke toegang)heb om deze te bekijken. De landcode heb ik al geprobeerd aan te passen maar die zet zichzelf steeds terug naar Oostenrijk.
Wat doe ik fout? :crazy:

Bert

jeroen75

Quote from: Berend Botje on April 26, 2009, 21:45:59
Vraag 1: hoe stel ik de de ontvanger van de krp in zodat de zenders van alle drie de satelieten worden gevonden?

Even uit m'n hoofd, zit niet achter TV momenteel. Ik heb een vergelijkbare setup (alleen ook nog een hotbird LNB). Bij mij is Satelliet 1 voor de KRP gelijk aan de eerste op de Disecq, dus 1 = AA, 2 = AB, 3 = BA en 4 is BB. Als je Astra 1 op AA hebt zitten kies je deze dus als 1e satelliet en kun je hem vervolgens naar zenders gaan laten zoeken. Overigens vindt hij dan een grote berg (met name op Astra 1) dus je kunt ook evt op http://nl.kingofsat.net/ de frequenties van de door jou gewenste transponders opzoeken en deze handmatig toe laten voegen door de KRP.

Quote
Vraag 2: Ik krijg ook telkens het bericht bij de Nederlandse zenders dat ik geen toestemming (voorwaardelijke toegang)heb om deze te bekijken. De landcode heb ik al geprobeerd aan te passen maar die zet zichzelf steeds terug naar Oostenrijk.
Wat doe ik fout? :crazy:

Vreemd. Ik heb twee CAMs en merkte dat hij op een Matrix Revolutions ook niet werkte; een Aston die ik daarna probeerde werkt wel met m'n CanalDigitaal kaartje (de nieuwe die laatst in de post zat). Ook de HD en DVB-S2 zenders werken prima (en zijn echt een plaatje!!!). Alleen pakt hij BBC HD niet op Astra 2, hij staat aangevinkt als 'overslaan' maar ik kan het vinkje niet uitzetten helaas...

Berend Botje

Jeroen,

Alvast bedankt voor je respons. Kun je me uitleggen hoe je aan 1 = AA, 2 = AB, 3 = BA en 4 + BB komt?
In het menu staat er bij mij disecq 1, disecq 2, disecq 3 ,disecq 4. Ik heb geprobeerd om bij elke disecq een sateliet toe te wijzen, maar als ik astra 2 op disecq 3 of 4 wil zetten komt die niet voor in de lijst die het menu toont.

boiler

Hallo Bert,
Zag de link vanuit m'n topic....Welke CI module voor m'n krp500.
In 't menu van de krp zet je de disecq goed voor de corresponderende lnb. Dit betekend waarschijnlijk : op diseqc 1  astra1,op disecq 2 astra3 en op disecq 3 astra 2.
Ikzelf heb 4 lnb's. Op disecq 1 hotbird, de rest schuift op. Als je de signaalsterkte op de disecq, voor de juiste uitgericht (corresponderende) lnb nul is, heb je gewoon geen ontvangst! Je lnb kijkt dus niet goed. Dit uitlijnen is een geduldig werkje, wat een satelliet bedrijfje voor je kan doen. Is bij mij ook gedaan , maar ze moeten voor een derde keer(!)terugkomen. Slordig afgesteld waarschijnlijk.
Op astra 1 moet je in ieder geval BVN kunnen ontvangen en tevens alle andere FTA (= free to air). Lukt je wellicht ook als je de CI module eruit trekt ....
Als dat zo is heb je misschien 't zelfde probleem als ik. Dan maar hopen dat er forumleden zijn die deze ervaring reeds achter de rug hebben.

Boiler
Enjoy your music.....

kid

Is de nieuwste software op de KRP geinstalleerd ?
Wellicht dat anders een update zal helpen.  ;)

jeroen75

Quote from: Berend Botje on April 27, 2009, 22:40:33
Kun je me uitleggen hoe je aan 1 = AA, 2 = AB, 3 = BA en 4 + BB komt?
In het menu staat er bij mij disecq 1, disecq 2, disecq 3 ,disecq 4. Ik heb geprobeerd om bij elke disecq een sateliet toe te wijzen, maar als ik astra 2 op disecq 3 of 4 wil zetten komt die niet voor in de lijst die het menu toont.

Volgens mij noemt de KRP de eerst geschakelde (dus AA) via Disecq Satelliet 1, de tweede (AB) heet Satelliet 2 en zo verder.
In het menu kun je vervolgens instellen dat Satelliet 1 op Astra 1 staat (als die als eerste op de Disecq zit tenminste), en weet hij naar welke transponders gezocht moet worden.

Ik ben weinig thuis de komende tijd dus kan het helaas niet snel voor je nagaan, eind deze week kan ik even checken of wat ik zo memoreer ook klopt.

Edit: plus wat Boiler zei  8)

H_J

Pioneer KRP-600M | Samsung DCB-H380R | Popcornhour C-200 | Velodyne DD-12+ | Pioneer SC-LX83 | Phonar P3.5 / C3.5 / M3.5 EdMa

H_J

Quote from: jowi on April 30, 2009, 11:04:18
Ik zie daar nergens staan dat dit verhaal voor de 'A' niet op gaat.
Als je goed leest zie je trouwens dat de settings niet alleen per input worden onthouden, maar ook per aangesloten apparaat 8)

Excuses voor de onduidelijkheid. Maar ik bedoel dus dat de settings per apparaat worden onthouden door de M. Bij de A dus alleen per input.
Pioneer KRP-600M | Samsung DCB-H380R | Popcornhour C-200 | Velodyne DD-12+ | Pioneer SC-LX83 | Phonar P3.5 / C3.5 / M3.5 EdMa

papaleo

Maar hoe weet mijn M wat/welk apparaat dat dan is,of gaat dit alleen op met appataten die via de CEC zijn aangesloten om de herkenning tot stand te brengen?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

H_J

Quote from: jowi on April 30, 2009, 13:53:48
Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat elk type apparaat een uniek id heeft, waardoor deze te herkennen is via hdmi.

Inderdaad via HDMI. Zo maak ik het op uit de berichten op het britse forum.
Pioneer KRP-600M | Samsung DCB-H380R | Popcornhour C-200 | Velodyne DD-12+ | Pioneer SC-LX83 | Phonar P3.5 / C3.5 / M3.5 EdMa

papaleo

Quote from: jowi on April 30, 2009, 13:53:48
Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat elk type apparaat een uniek id heeft, waardoor deze te herkennen is via hdmi.

Quote from: H_J on April 30, 2009, 15:37:29
Inderdaad via HDMI. Zo maak ik het op uit de berichten op het britse forum.

En wannneer ik op een van de HDMI ingangen van de TV een HDMI splitter/switch hangt met meerdere ingangen/apparaten, kan de M deze dan ook allemaal afzonderlijk herkennen dan?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

celerontje

Juich niet te hard, want veel moderne receivers bewerken zelf het signaal nogmaals (scaling etc.) en sturen het vervolgens als een compleet nieuw signaal uit, dus dan gaat deze vlieger niet op.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

papaleo

Maar dat doet vooralsnog 'n/mijn splitter/switch niet,dus daarbij gaan die vliegen dus wel op....nice.  8)

Ik dacht dat het alleen de goede beeldkwaliteit en de looks waren waar dit scherm zich scheide van de andere merken, maar kom er van lieverlee achter dat er nog meer leuke snuisterije aan dit scherm vast kleven  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: jowi on April 30, 2009, 18:18:57
Heb je de ingebouwde webserver al ontdekt? ;D Je kunt ook bijv. je TV een email laten sturen als ie aan gaat etc. Of je kunt je scherm aan de andere kant van de wereld bedienen via internet ;D

Kijk....das precies wat ik zocht....want mijn vrouw mag overdag,wanneer ik op mijn werk ben,alleen TV kijken op de TV in de keuken.....ze zeg wel dat ze dat doet maar op deze manier kan ik het ook nog eens in de gaten houden  ;D :P  :baaa:

Maar zonder gekheid,ik wist van het bestaan van deze webserver en dat deze (prof.optie) volgens mij hoofdzakelijk bedoeld was om schermen op afstand uit te lezen en in de gaten te houden op bv hun werking ed.
Want buiten wat jij opnoemt,wat kan je er nog meer leuks mee doen?

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Mmmm,klinkt om van te smullen er is inderdaad heel veel mee uit te spoken,als je dat allemaal zou willen natuurlijk... met name de extra ISFccc mogelijkheden zijn 8)
Maar dat menu scherm welke je laat zien,ik neem toch aan dat dit van de 'A' serie is en niet van de 'M' ?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

H_J

Quote from: jowi on April 30, 2009, 19:53:30
Hier nog wat interessante info over calibreren via de ISFccc interface: http://avical.com/articles/isfccc-vs.-pure-mode-on-pioneer-9g-plasma-panels.html

Het is dus wel degelijk interessant, omdat via de ISFccc je blijkbaar over meer opties beschikt, en fijner kunt afregelen dan dat je via de normale menu-opties kunt... heb al op diverse plekken gelezen dat >50 fl mogelijk is. Dat is een hele hoop licht 8)

Goede artikelen op die site. Persoonlijk vond ik deze ook zeer interessant:

http://avical.com/articles/avical-pioneer-elite-kuro-pro-111fd-break-in-report.html

Het artikel gaat in op de vraag of het nodig is om het scherm in te spelen.
Pioneer KRP-600M | Samsung DCB-H380R | Popcornhour C-200 | Velodyne DD-12+ | Pioneer SC-LX83 | Phonar P3.5 / C3.5 / M3.5 EdMa

papaleo

Quote from: H_J on May  1, 2009, 11:13:56
Goede artikelen op die site. Persoonlijk vond ik deze ook zeer interessant:

http://avical.com/articles/avical-pioneer-elite-kuro-pro-111fd-break-in-report.html

Het artikel gaat in op de vraag of het nodig is om het scherm in te spelen.

Conclusie:
Ook bij deze Kuro schermen van de laatste generatie is het beter om ze ±200 uur te laten inspelen alvorens er een calibratie op los te laten.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels