Life on Mars - US

Started by Xstream, April 10, 2009, 00:35:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xstream

Ik was weer eens door m'n series heen en kwam uit op Life on Mars. Een remake van de gelijknamige Engelse serie, die ik niet gezien heb overigens. Het verhaal sprak me wel aan en ben er maar eens voor gaan zitten.
Hoewel het meteen al leuk is om te kijken kwam de serie maar niet echt los om er iets bijzonders van te maken. Halverwege leek ik dan ook af te haken, maar ik ben blij dat ik toch de draad weer opgepakt heb. Langzaam begon het verhaal wat vorm te krijgen, werden de verhalen qua continuiteit en plot ook iets sterker en groeide de onderlingen band tussen de karakters meer en meer ... Het is een interessant verhaal wat zeker origineel genoemd mag worden, met leuke acteurs als Harvey Keitel, Michael Imperioli (Christopher Moltisanti uit The Sopranos) en de schattige Gretchen Mol. De serie is zeker niet perfect, maar je merkt wel dat naarmate de serie vordert ze steeds beter weten hoe ze het neer moeten zetten. Op het gebied van oneliners is het ook een geweldige show :D

En hoe meer je kijkt hoe leuker het wordt ...

Kortom, zeker een tip voor de mensen die van een "Detective uit het jaar 2008 die in 1973 beland na een auto ongeluk en geen idee heeft wat hij daar doet serie" houden met de nodige dosis mysterie, crime en Sci-Fi.

Het is dan ook erg jammer dat het maar 1 seizoen is ... het smaakt duidelijk naar meer :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

DVDGuy

Ik heb de Engelse serie wel gezien en vond hem -pas na enkele delen- schitterend.

Van de Engelse serie zijn er 2 seizoenen geweest en daarna is er nog een serie geweest met dezelfde cast, maar een vrouw als hoofdpersoon; die vond ik persoonlijk minder.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

H B

Vond het een leuke serie om te volgen met al die leuke woordspelingen.
De serie is letterlijk en figuurlijk na 17 afleveringen afgekapt, ik vond het een doodzonde waar het in de laatste aflevering op uit draait.
Er keek in Amerika geen hond meer naar de serie omdat het te ingewikkeld werd en geen kijkers is de doodsteek.

Xstream

Quote from: H B on April 10, 2009, 19:26:54
Vond het een leuke serie om te volgen met al die leuke woordspelingen.
De serie is letterlijk en figuurlijk na 17 afleveringen afgekapt, ik vond het een doodzonde waar het in de laatste aflevering op uit draait.
Er keek in Amerika geen hond meer naar de serie omdat het te ingewikkeld werd en geen kijkers is de doodsteek.

Mja, de originele engelse serie had 16 afl. in totaal. 2x 8 afl per seizoen. De US bestaat uit 17 afl. en was ook nooit bedoelt om er meer te maken voor zover ik weet. Al kan dat zomaar veranderen als het idd een hit is met kijkers (US kennende).
De serie is niet zo prettig meer als je af en toe een afl. mist.

Wat ik met name zonde vond was de opbouw / continuiteit van het grote verhaal. Het duurt te lang voordat je puzzelstukjes krijgt en dan komt er ineens een afl. dat je denkt WOW, wat gaat er nu gebeuren en dan ineens zakt het weer in. Zo golft het een beetje op en neer waarbij alleen de laatste paar afl. sterk te noemen zijn met de laatste afl. uiteraard het hele plot, die erg sterk is, maar zo een beetje afgeraffeld overkomt.

Zonde, want het verhaal is groter te vertellen dan ze nu gedaan hebben. Er zijn teveel opvul afl. en een paar afl. waar ze dan ineens heel veel in stoppen, dat hadden ze wel wat slimmer mogen verdelen en had het een veel betere serie kunnen maken met een betere continuiteit / opbouw.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

jowi

Ben ooit aan de USA versie begonnen maar dat boeide me totaal niet, echter van de week de 1e aflevering van de originele UK versie gezien, en dat vond ik erg goed... op 1 of andere manier vond ik de sfeer in 1973 zoals ze die in de USA versie neerzetten, niet geloofwaardig, en in de Uk versie is het echt onwijs cool en superovertuigend... dus nu ga ik dan eindelijk jaren na dato deze serie maar eens kijken... overigens te "krijgen" op bluray.