Onkyo TX-DS989 upg2. wel of niet inruilen voor H/K AVR 8500?

Started by Lid45678, July 8, 2003, 20:51:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lid45678

Beste forumleden,

Pjoeh....!

Nu heb ik nog geen twee maanden een (tweedehands maar is als nieuw) Onkyo TX-DS989 upg2. en ik ben zeer blij met dit apparaat. Maar.......  ;D ik heb al altijd de harman/kardon AVR 8500 ook een mooi en goed apparaat gevonden.

Nu heb ik vandaag een aanbieding gehad om mijn Onkyo TX-DS989upg2. in te ruilen voor een demo-model harman/kardon AVR 8500 en een Pioneer DV-757Ai met een bijbetaling van € 750,-

Ik zit er echt over te twijfelen en weet nu niet wat ik moet doen want de harman/kardon (h/k) kost nieuw misschien wel minder dan de Onkyo nieuw. Maar de h/k is echt een top apparaat en komt in de bladen en op websites ook zeer goed uit de tests.

Ik wilde niet mijn Onkyo inruilen tegen de harman/kardon alleen omdat ik de Onkyo daarvoor te veel waard vond. Toen heb ik zelf het voorstel gedaan om de Onkyo in te ruilen tegen de harman/kardon en een goede DVD-speler zoals de Pioneer DV-757Ai met eventuele bijbetaling. Het kan eventueel ook nog een andere DVD-speler worden.

Ik weet niet wat ik moet doen en vraag jullie om advies.

Vinden jullie het aanbod van de h/k AVR 8500 en Pioneer DV-757Ai tegen inruil van mijn Onkyo TX-DS989 upg2. + € 750,- redelijk?

De h/k heeft geen THX Ultra 2 en DTS 96/24 maar weer wel THX Ultra en Logic 7. Ik denk zelf dat ik het niet echt zal gaan missen maar wat zeggen jullie van deze verschillen?

Verder zullen er nog wel wat meer dingen zijn maar die ga ik nu zelf ook even goed vergelijken en op een rijtje zetten.

Ik hoor graag van jullie wat ik het beste kan doen. Morgen belt de verkoper naar mij op over hoe of wat.

Groetjes,

Marc

Vincent

Ik heb er nieuw 1 in de winkel zien staan voor 1999.-- een avr 8500 dan dusss inruilprijs lijkt me netjes

Scarp

Marc, wat had je betaald voor je 2e hands Onkyo?

Pioneer 757 is nieuw 950 euro en de HK is 1799 euro (bron eurohopper). Die onkyo is nieuw 3540 euro. Toch wel een groot verschil lijkt me.

Het is zeker een mooie dvd speler, maar verspeel je nu niet je kans op een eventuele iLink connectie ? (die pioneer heeft dat en je onkyo misschien met een upgrade).

Lid45678

Quote from: Scarp on July  8, 2003, 21:06:38
Marc, wat had je betaald voor je 2e hands Onkyo?

Pioneer 757 is nieuw 950 euro en de HK is 1799 euro (bron eurohopper). Die onkyo is nieuw 3540 euro. Toch wel een groot verschil lijkt me.

Het is zeker een mooie dvd speler, maar verspeel je nu niet je kans op een eventuele iLink connectie ? (die pioneer heeft dat en je onkyo misschien met een upgrade).
Ik heb € 2250,- betaald voor de Onkyo. Maar hij stond eerst voor € 2500,- maar omdat de verkoper hem met spoed kwijt wilde heeft hij de prijs nogal snel aangepast naar € 2250,-.

Ja over die iLink connectie zat ik ook al te twijfelen. Ik ben al een tijdje op zoek naar het antwoord of de IEEE 1394 upgrade voor de Onkyo ook compatible is met iLink. Verder weet ik niet of het verschil erg groot is tussen analoog en iLink. Misschien kan Willem hier meer over vertellen?

Groetjes,

Marc

dennis

Ikzelf zou nooit meer voor HK gaan.
Ikzelf heb er een gehad en alleen maar problemen.Volgens mij is er in een thread hierover ook gesproken als ik het goed heb,dat er steeds meer HK's met problemen zich aandienen.Maar aan de andere kant,je word niet wereldberoemd als je alleen maar slechte produkten verkoopt,dus kunnen we het misschien ook over enkele  maandagmorgen exemplaren hebben.
In ieder geval,voor welke je ook kiest,veel luisterplezier en dat je er lang van mag genieten.
gr
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

Quote from: GekkeHekke® on July  8, 2003, 21:15:12
Quote from: Scarp on July  8, 2003, 21:06:38
Marc, wat had je betaald voor je 2e hands Onkyo?

Pioneer 757 is nieuw 950 euro en de HK is 1799 euro (bron eurohopper). Die onkyo is nieuw 3540 euro. Toch wel een groot verschil lijkt me.

Het is zeker een mooie dvd speler, maar verspeel je nu niet je kans op een eventuele iLink connectie ? (die pioneer heeft dat en je onkyo misschien met een upgrade).
Ik heb € 2250,- betaald voor de Onkyo. Maar hij stond eerst voor € 2500,- maar omdat de verkoper hem met spoed kwijt wilde heeft hij de prijs nogal snel aangepast naar € 2250,-.

Ja over die iLink connectie zat ik ook al te twijfelen. Ik ben al een tijdje op zoek naar het antwoord of de IEEE 1394 upgrade voor de Onkyo ook compatible is met iLink. Verder weet ik niet of het verschil erg groot is tussen analoog en iLink. Misschien kan Willem hier meer over vertellen?

Groetjes,

Marc
2250 + 750 = 3000. Dus je bent 3000 kwijt voor een Pioneer 757 van 950 euro plus een Harman van 1799, totaal dus 2750 euro (verlies van 250 eurootjes in een zeer korte tijd). Lijkt me een slechte koop, aangezien je er toch niets op vooruit gaat (zelfs achteruit in mijn opinie).

Volgens mij kan je beter je Onkyo houden (is een fantastisch apparaat) en eventjes doorsparen naar 950 euro en zelf die Pioneer erbij kopen (of een andere dvd speler).

Lid45678

Quote from: Scarp on July  8, 2003, 21:24:41
Quote from: GekkeHekke® on July  8, 2003, 21:15:12
Quote from: Scarp on July  8, 2003, 21:06:38
Marc, wat had je betaald voor je 2e hands Onkyo?

Pioneer 757 is nieuw 950 euro en de HK is 1799 euro (bron eurohopper). Die onkyo is nieuw 3540 euro. Toch wel een groot verschil lijkt me.

Het is zeker een mooie dvd speler, maar verspeel je nu niet je kans op een eventuele iLink connectie ? (die pioneer heeft dat en je onkyo misschien met een upgrade).
Ik heb € 2250,- betaald voor de Onkyo. Maar hij stond eerst voor € 2500,- maar omdat de verkoper hem met spoed kwijt wilde heeft hij de prijs nogal snel aangepast naar € 2250,-.

Ja over die iLink connectie zat ik ook al te twijfelen. Ik ben al een tijdje op zoek naar het antwoord of de IEEE 1394 upgrade voor de Onkyo ook compatible is met iLink. Verder weet ik niet of het verschil erg groot is tussen analoog en iLink. Misschien kan Willem hier meer over vertellen?

Groetjes,

Marc
2250 + 750 = 3000. Dus je bent 3000 kwijt voor een Pioneer 757 van 950 euro plus een Harman van 1799, totaal dus 2750 euro (verlies van 250 eurootjes in een zeer korte tijd). Lijkt me een slechte koop, aangezien je er toch niets op vooruit gaat (zelfs achteruit in mijn opinie).

Volgens mij kan je beter je Onkyo houden (is een fantastisch apparaat) en eventjes doorsparen naar 950 euro en zelf die Pioneer erbij kopen (of een andere dvd speler).
Hehe...  je bent me net voor  ;D
Deze berekening had ik nu net ook zelf zitten maken en wilde ik net gaan posten. Ik zou de Onkyo beter zelf kunnen verkopen of een deal met de winkel maken en vragen of hij me helpt bij de verkoop van de Onkyo en dan neem ik de h/k van hem over. Nu heb ik de Onkyo wel tweedehands gekocht maar hij is nog 100% zeker € 2250,- waard.
Ik zal het er eens met de verkoper over hebben. Misschien heeft hij andere opties en/of ideeën. Hij kan de h/k niet apart blijven houden en ik weet dan niet of ik de Onkyo snel kan verkopen.

Groetjes,

Marc

Scarp

Daarom, ik zou lekker de Onkyo houden aangezien dit echt een goed ding is.

Je kan 'm altijd nog verkopen als je wilt, dus wat dat betreft is er geen haast. Zo'n aanbod komt vast wel weer.

Lid45678

Quote from: Scarp on July  8, 2003, 21:40:26
Daarom, ik zou lekker de Onkyo houden aangezien dit echt een goed ding is.

Je kan 'm altijd nog verkopen als je wilt, dus wat dat betreft is er geen haast. Zo'n aanbod komt vast wel weer.
Ja dat denk ik ook.
De verkoper zou mij morgen terug bellen en dan vertel ik hem dat ik er van uit ga dat ik minimaal € 2250,- terug krijg voor de Onkyo. Dan wacht ik even af welk bod hij misschien nog kan doen.

Qua surround zit ik echt op rozen. De Onkyo zorgt er voor dat ik gewoon op het puntje van mijn stoel ga zitten omdat ik me zo inleef in de film. Alleen op gebied van muziek en vooral stereo kan het volgens mij nog wel wat beter. De harman/kardon heeft zeer goede eigenschappen op dat gebied dus daarom mijn interesse voor de h/k.

Is het mogelijk om de weergave van stereo (eventueel iets meer muzikaler maar dit is niet noodzakelijk) te verbeteren met een eindversterker en/of DVD-speler ??? Ik twijfel nogal over de muzikaliteit van de Pioneer. Misschien is de Denon DVD-2900 dan een betere optie. Een Arcam DV-89 of Onkyo DV-S939 zou perfect zijn alleen deze zijn bijna het dubbele qua prijs en hebben geen(eens) SACD ondersteuning.

Blijft leuk zo'n hobby  ;)

Groetjes,

Marc

Scarp

Je zou inderdaad eens kunnen rondkijken voor een leuke eindversterker erbij doen voor je fronts. Echter een goede cd speler zou hier ook verbetering in kunnen brengen.

Lid45678

Ik heb vandaag contact gehad met de winkel die de harman/kardon verkoopt. De verkoper begreep wel dat ik minimaal € 2250,- terug wilde voor de Onkyo. Daarom heeft hij het volgende (uiterste) bod gedaan. De harman/kardon AVR 8500 en de Pioneer DV-757Ai inclusief regio vrij maken tegen het inruilen van mijn Onkyo en € 500,- bij betalen.

De Pioneer kost normaal € 1299,- en voor het regio vrij maken rekenen ze € 50,-.

Ik vind het een aantrekkelijk aanbod en weet niet echt wat ik nu moet doen. Wat adviseren jullie mij. De Onkyo + bijbetalen van € 500,- inruilen voor de harman/kardon AVR 8500 en Pioneer DV757Ai (regiovrij) of de Onkyo houden ???

Groetjes,

Marc

bryan vd B

hi,

Heb je zelf ook al geluisterd naar deze versterker??? of koop je hem omdat hij goede recensies heeft??
Qua stereo zal hij misschien iets beter presteren maar zal niet veel zijn.
Ik stond toen ook op het punt de harman te kopen maar moest het afleggen tegen de NAD T762 qua stereo en in surruond vond ik het een gelijkspel ook al beweerde sommige mensen dat de NAD beter klonk in multichannel vond ik dit twijfelachtig.
Ik zou in jou situatie de onkyo houden als het geluid jou bevalt maar als je de harman beter vind klinken moet je nu de knoop doorhaken.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Lid45678

Quote from: bryan vd B on July  9, 2003, 17:37:53
hi,

Heb je zelf ook al geluisterd naar deze versterker??? of koop je hem omdat hij goede recensies heeft??
Qua stereo zal hij misschien iets beter presteren maar zal niet veel zijn.
Ik stond toen ook op het punt de harman te kopen maar moest het afleggen tegen de NAD T762 qua stereo en in surruond vond ik het een gelijkspel ook al beweerde sommige mensen dat de NAD beter klonk in multichannel vond ik dit twijfelachtig.
Ik zou in jou situatie de onkyo houden als het geluid jou bevalt maar als je de harman beter vind klinken moet je nu de knoop doorhaken.

Bryan
Hi Bryan,

Ik heb de receiver een tijdje terug beluisterd en was er toen al erg van onder de indruk. Alleen dit is al weer bijna twee maanden geleden dus ik kan moeilijk zeggen wat ik beter vind klinken. Ik weet dat ik hem erg mooi vond klinken en in de tests lees ik er zeer goede resultaten over. Helaas ben ik vrijdag t/m zondag een weekendje weg met mijn vriendin dus heb ik geen kans om de receiver te gaan beluisteren. Als de receiver na dit weekend nog te koop staat zou ik eventueel een luisterafspraak en vergelijk kunnen maken tussen mijn Onkyo en de harman/kardon. Maar omdat de harman/kardon voor een mooie prijs te koop staat is de kans klein dat hij er na dit weekend nog staat. Dit is de reden waarom ik om jullie mening vraag wat ik moet doen. En anders is het hopen dat de receiver er volgende week nog staat.

Groetjes,

Marc

Scarp

Marc, bij eurohoppper kost die Pioneer 950 euro, dus 1299 is overdreven. Heb je de combi pioneer/HK geluisterd? Geeft dat verbetering?

Lid45678

Quote from: Scarp on July  9, 2003, 18:55:52
Marc, bij eurohoppper kost die Pioneer 950 euro, dus 1299 is overdreven. Heb je de combi pioneer/HK geluisterd? Geeft dat verbetering?
Hi Scarp,

Ik denk niet dat de Nederlands prijs van € 1299,- niet overdreven is aangezien Eurohopper Duitse prijzen heeft. Maar dit maakt eigenlijk niet zo heel veel uit alleen je zit met de garantie en eventuele updates.

Ik heb de combi Pioneer en harman/kardon niet beluisterd. Daarom wil ik eigenlijk een luistertest met een vergelijk met mijn Onkyo. Maar dit kan pas eind volgende week omdat ik dan de auto van mijn pa kan lenen.

Groetjes,

Marc

Scarp

garantie altijd via de verkoper....
Maar goed, met 500 euro extra erbij zit je op dezelfde prijs nu. Dan nog een regiovrij maken erbij. Lastige beslissing, ik heb ze niet gehoord.

Als ik jou was zou ik geen overhaastte beslissing nemen (laat dat maar aan mij over :P). Zo'n HK kan je altijd nog wel kopen en aanbiedingen komen altijd nog weer.

Vincent

Heb er evt ook nog wel 1 vor je staan op vooraad.. \Dus je kan denk ik oo kwel bij andere winkels slagen neem aub geen overhaast besluit...

Heb zelf de AVR8500 en de 989 uitgebreid gehoord en mijn persoonlijke voorkeur ligt bij DE HK. De Onkyo is wel een stukje gedetaileerder maar de HK heeft veel mee rkracht en dynamiek dan de onkyo (vind ik)


bryan vd B

hi,

Doe gewoon rustig want er zijn vast meer zaken waar je kan slagen voor deze prijs, en een overhaastige beslissingen pakken meestal duurder uit.
Probeer ze beide te luisteren bij jou thuis en kijk zelf wat je het mooiste vind klinken maar koop hem niet eerder tot dat je hem thuis heb beluisterd op je eigen speakers en omgeving want daar kan het ineens heel anders uitpakken ;)
Iedergeval veel succes

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Lid45678

De h/k moet men zeker niet onderschatten in vergelijking met de topmodellen van Marantz, Denon, Pioneer en Onkyo. Hij is misschien wel wat goedkoper maar dit komt ondere andere door dat hij maar 5 eindversterkers heeft en geen THX Ultra 2. Dit maakt mij niet uit omdat de h/k met een (extra) eindversterker wel 7.1 kan produceren en ik heb geen voldoende ruimte voor het toepassen van THX volgens de normen. De komende drie jaar gebruik ik sowieso geen 7.1 omdat ik geen voldoende ruimte heb.
De h/k is ook ontwikkeld in samenwerking met Lexicon en dat zijn toch geen prutsers.

Maar zoals al wordt gezegd moet ik geen overhaaste beslissing nemen. Ik ga kijken of het mogelijk is om de h/k te vergelijken met mijn Onkyo en eventueel de Pioneer erbij.

Groetjes,

Marc

Lid45678

#19
Ik heb volgende week waarschijnlijk een luisterafspraak voor de harman/kardon AVR 8500. Ik neem dan mijn eigen front speakers en de Onkyo mee zodat ik kan gaan luisteren en vergelijken wat ik beter vind klinken.

Ik ben benieuwd of het verschil groot is en of de harman/kardon voldoet aan mijn verwachtingen.

Groetjes,

Marc

Scarp

lekker sjouwen met je onkyo ... mag je blij zijn dat je geen krell eindversterker van 70 kg hebt :)

Lid45678

#21
Quote from: Scarp on July 10, 2003, 22:11:33
lekker sjouwen met je onkyo ... mag je blij zijn dat je geen krell eindversterker van 70 kg hebt :)
Voor die ervaring moet je bij Martin zijn ;)
Jij hebt trouwens ook al heel wat in en uit je huis gesjouwed.

Maarja het gaat mij er om --> nee heb je en ja kan je krijgen.

Groetjes,

Marc

patrick_vdb

Hoi Marc,

Ik ben blij dat je inmiddels alweer een beetje "down to earth" bent wat betreft de aanbieding. Ik kan mij de verleiding goed voorstellen maar het is goed er even afstand van te nemen, alles even te relativeren en zeker beide AV-versterkers te vergelijken ;)

Persoonlijk zou ik de stap niet zetten. Waarom? Omdat de switch van Onkyo naar HK eerder een zijstap zal zijn dan een echte stap vooruit (win some, loose some). Wanneer je een echte stap vooruit wilt gaan maken tov de Onkyo dan zul je aan seperates moeten gaan denken ;) Zelf zou ik dus eerst eens gaan genieten van de Onkyo en rustig doorsparen voor een mooie pre/pro (en de Onkyo bv als eindversterker gebruiken voor de time being) ;) Dit zal je op alle fronten een winst opleveren waaraan de switch naar HK niet zal kunnen tippen.

Mvrgr

Patrick

MarcoV

Ben het helemaal met Patrick eens ;). Heb nog wel 2 vragen/opmerkingen:

Is het niet verstandiger om de combo thuis te beluisteren (ivmn akoestiek thuis etc)?

@Patrick, bij je advies om de Onkyo als eindversterker in te zetten, hoe denk je over het principe om een receiver als voorversterker in te zetten en eerst een eindbak te kopen?

Marco

Lid45678

Quote from: patrick_vdb on July 10, 2003, 23:06:04
Hoi Marc,

Ik ben blij dat je inmiddels alweer een beetje "down to earth" bent wat betreft de aanbieding. Ik kan mij de verleiding goed voorstellen maar het is goed er even afstand van te nemen, alles even te relativeren en zeker beide AV-versterkers te vergelijken ;)

Persoonlijk zou ik de stap niet zetten. Waarom? Omdat de switch van Onkyo naar HK eerder een zijstap zal zijn dan een echte stap vooruit (win some, loose some). Wanneer je een echte stap vooruit wilt gaan maken tov de Onkyo dan zul je aan seperates moeten gaan denken ;) Zelf zou ik dus eerst eens gaan genieten van de Onkyo en rustig doorsparen voor een mooie pre/pro (en de Onkyo bv als eindversterker gebruiken voor de time being) ;) Dit zal je op alle fronten een winst opleveren waaraan de switch naar HK niet zal kunnen tippen.

Mvrgr

Patrick
Ja soms loop ik te snel van stapel en laat ik me beïnvloeden  :-[ door de prijs, reviews en ervaringen van anderen die ik dan heb gelezen. Maarja het is ook zo'n mooie hobby waar je echt helemaal in kan wegdromen  ;D Ik ben ook echt! zo'n persoon die nooit tevreden is en dat is af en toe best frustrerend  :-\

Ik wil de vergelijking h/k vs. Onkyo zeker horen. En het is misschien wel een zijstap maar ik denk dat de harman/kardon misschien wel beter combineert met mijn speakers dan de Onkyo. Dus het is dan toch geen verkeerde keuze als ik voor de haraman/kardon zou gaan wanneer ik deze beter vind combineren?

Groetjes,

Marc