Welke krachtige subwoofer versterker (PA?)

Started by FFF, January 14, 2009, 13:04:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PaulSQ

Inverting of non inverting is toch de wijze waarop je filter intern is opgebouwd, heeft volgens mij niets met de eindversterker te maken
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

Walter_PPK

Even mijn 2 cent. 4x mach 5 audio MJ18 subs aangestuurd door een DAP P2000. Als test in het begin een yamaha pa amp getest 2x600 watt 4ohm. Deze kon het volledige vermogen kwijt (op 1 woofer)  en begon te clippen. De DAP amp geeft een strak geluid en ik heb nog geen enkele keer de clip leds gezien. De behringer EP2500 is ook een goeie koop. Beproefd ontwerp en zeer betaalbaar. De fans van zowel de dap en behringer maken een rot herrie dus vervangen of een potmeter bied uitkomst. Ik heb hem zelf in een afgesloten kast geplaatst die vanachter wordt ontlucht door een aparte fan.
Als je voor meer kwaliteit en stil wilt gaan dan is een LT1300 of een Crown K2 of een Macrotech amp met zware conventionele voeding een aanrader.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Davey

Quote from: tbusquet on January 27, 2009, 11:20:26
Over het geluid van de koeling van de Crown, geen enkel probleem, ik heb 2 stille fans erin gezet en nu hoor je hem gewoon niet meer, de koeling is ook meer voor continue PA gebruik waarbij de amp zijn volle vermogen moet leveren, voor huiskamer gebruik worden de koelvinnen amper warm, zelfs bij langdurig gebruik.

Hoi tbusquet,

Ik draai zelf met de Crown XTI1000's en ben wel geïnteresseerd in de stille fans die jij erin hebt gezet. Waar kan je deze krijgen of waar kan ik daar informatie over vinden? Is het makkelijk zelf te doen?

Groet, Dave