Huib's Huiskamer Setje - Klipsch RP-280F

Started by treky22, April 6, 2009, 14:01:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

treky22

Quote from: WickedGame on April  8, 2009, 10:30:17
Geweldig verwoord en ziet er zeer goed uit.

Ik heb mijn best gedaan. Ben er zelf ook heel tevreden mee.
Word over een aantal maanden nog beetje uitgebreid door een media-tank (b-day cadeau).
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22

Ik twijfel alleen nog tussen een mediatank en een bd-player.

Mediatank zou een HDX-1000 moeten worden.

BD-Player ...... Ik zou het niet weten. HTip had de Pana BD80 genoemd. Zijn er ook nog andere spelers die mijn apparatuur past ?

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Er zijn niet veel spelers binnen een redelijk budget met analoge uithangen.

Naast de Pana zijn er nog de Samsumg BDP2500, Pioneer BD-51, Sony S-550. Die ken ik allemaal niet, maar van elke speler lees je goede dingen. Afzonderlijk kunnen instellen van de speakers (afstand, volume) zijn vereisten. Goed bassmanagement (regelt overgang tussen fronts en sub) zou goed zijn. Belangrijk is ook dat alle HD-audioformaten kunnen worden gedecodeerd.

Misschien dat iemand anders nog suggesties heeft...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

petje040

nou huipie toppie tread zou ik zeggen ;D

na het vele geouwehoer op het werk over je nieuwe aanwinsten
zit ik toch nog te wachten op de popcorn ;D :tongue2:

nou collega ben zeer benieuwd omdit allemaal werkend te zien
ziet er allemaal zeer goed uit!!
ook die foto's van het beeld matriaal!!

zal hier niet teveel lullen doen we op het werk wel ;D
maar merk wel dat je hier op dit forum een nieuw thuis hebt gevonden

zou zeggen op naar de volgende aankoop!!
want zoals ik jou ken zal dat geen maanden duren hahaha

gr je collega

treky22

Quote from: petje040 on April  9, 2009, 17:19:02
nou huipie toppie tread zou ik zeggen ;D

na het vele geouwehoer op het werk over je nieuwe aanwinsten
zit ik toch nog te wachten op de popcorn ;D :tongue2:

nou collega ben zeer benieuwd omdit allemaal werkend te zien
ziet er allemaal zeer goed uit!!
ook die foto's van het beeld matriaal!!

zal hier niet teveel lullen doen we op het werk wel ;D
maar merk wel dat je hier op dit forum een nieuw thuis hebt gevonden

zou zeggen op naar de volgende aankoop!!
want zoals ik jou ken zal dat geen maanden duren hahaha

gr je collega

Thanx.
Die nieuwe aankoop zal zeer zeker zijn in de komende maanden.
Alleen weet ik nog niet wat. Of een HDX-1000, of een losse BR-speler.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22

Ik denk dat er eerst maar een andere aankoop moet komen hier.
We krijgen nu weer de maanden dat de zon zich laat zien. Aangezien we die hier vol op de pui hebben, komt er ondanks
dat de gordijnen dicht zijn een hoop licht nog binnen.
Dus dat word 's avonds pas genieten van m'n beamer  :wacko:
Dus of screens of rolluik ofzo, of wachten tot in de avond uurtjes.

Dat wordt toch eens kijken of we ons dakterras van 6x6 mtr niet gewoon een kamer van kunnen maken. We wonen in een hoekhuis, en
er grenst niks aan ons dakterras. Dat zou wel heel mooi zijn. Of een kamer van 4x6 mtr, en nog een stukje terras eraan.
Toch eens serieus over na gaan denken, of dit niet in de toekomst mogelijk kan zijn. Is altijd beter dan nu eerst beneden een oplossing, en daarna weer boven.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

O jee, het virus heeft genadeloos toegeslagen ;D Een dedicated ruimte is natuurlijk fantastisch, dat is één ding wat zeker is 8)

Rolluiken zijn in de zomer ook erg prettig om het binnen koel te houden, dus dan is het niet (alleen) voor je HT :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

treky22

Quote from: HTip on April 13, 2009, 21:00:07
O jee, het virus heeft genadeloos toegeslagen ;D Een dedicated ruimte is natuurlijk fantastisch, dat is één ding wat zeker is 8)

Rolluiken zijn in de zomer ook erg prettig om het binnen koel te houden, dus dan is het niet (alleen) voor je HT :thumbs-up:

Hahaha.
We hebben bij de pui vouwgordijnen en overgordijnen. Zolang de overgordijnen dicht blijven, wordt het niet echt warm binnen.
Dus dat scheelt wel.

Een dedicated ruimte zou wel heel mooi zo. Damn forum  >:D, komt door al die mooie ruimtes die je daar ziet, en dan denkt dat zou ik ook wel willen.
Natuurlijk is het niet altijd mogelijk, maar ...... Dakterras wordt niet echt zoveel gebruikt, buiten de zomer om er dan eens te bbq-en en relaxen (zou natuurlijk ook in de tuin kunnen  ;D
Dus wie weet  ::)

Net weer even lekker zitten PGR4-en. Damn wat een mooi beeldje
In juli ben ik jarig. Vrouw vroeg al wat ik wou. Word dus of een HDX-1000 voor HD-content af te spelen, of een losse BR-speler (waar ik dan natuurlijk
wel Br's voor moet kopen)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

MLCinema

Ziet er goed uit hoor dat plaatje! Alleen die kleuren op de muren ;D ;)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

#34
Quote from: Kamidioblitz on April 13, 2009, 22:33:17
Ziet er goed uit hoor dat plaatje! Alleen die kleuren op de muren ;D ;)
Don't worry! Binnenkort is die muur donker ter verbetering van het contrast :tongue2: ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: treky22 on April 13, 2009, 22:03:29
Een dedicated ruimte zou wel heel mooi zo. Damn forum  >:D, komt door al die mooie ruimtes die je daar ziet, en dan denkt dat zou ik ook wel willen.
Natuurlijk is het niet altijd mogelijk, maar ...... Dakterras wordt niet echt zoveel gebruikt, buiten de zomer om er dan eens te bbq-en en relaxen (zou natuurlijk ook in de tuin kunnen  ;D
Dus wie weet  ::)
Dus na de zomer lezen we hier wel dat je begonnen bent met de eerste werkzaamheden aan het verbouwen van het dakterras ;D

Quote from: treky22 on April 13, 2009, 22:03:29
Net weer even lekker zitten PGR4-en. Damn wat een mooi beeldje
In juli ben ik jarig. Vrouw vroeg al wat ik wou. Word dus of een HDX-1000 voor HD-content af te spelen, of een losse BR-speler (waar ik dan natuurlijk wel Br's voor moet kopen)
Leuk om keer op keer te lezen dat je zo lekker aan het genieten bent. Wordt zowiezo super als je naar HD gaat. Of het nu een BD-speler is of een HD-mediaspeler... Maar of je juli haalt????
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Quote from: HTip on April 13, 2009, 22:53:50
Don't worry! Binnenkort is die muur donker te verbetering van het contrast :tongue2: ;D

Laten we het hopen ;D
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

mic1980

Helemaal top die H78  :thumbs-up:
Dat overtuigen van de vrouw herken ik ook wel hahaha
Tis ook wat zo'n joekel van een kast aan het plafond.  :wub:

treky22

Quote from: mic1980 on April 14, 2009, 11:37:42
Helemaal top die H78  :thumbs-up:
Dat overtuigen van de vrouw herken ik ook wel hahaha
Tis ook wat zo'n joekel van een kast aan het plafond.  :wub:

Als ie dicht tegen het plafond zou hangen, was het niet zo errug.
Maar toen ik zei dat ie 70 cm lager moest hangen vanwege keystone correctie ( :huh2: zo keek ze haha), vond ze het minder.
Maar hij hangt nu toch lager  :P
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22

#39
Quote from: HTip on April 13, 2009, 22:53:50
Don't worry! Binnenkort is die muur donker ter verbetering van het contrast :tongue2: ;D

We (de vrouw) hebben vorig jaar deze 2 muren die kleur gegeven.
Zal dit jaar niet meer gaan veranderen.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22

Quote from: HTip on April 13, 2009, 22:57:20
Dus na de zomer lezen we hier wel dat je begonnen bent met de eerste werkzaamheden aan het verbouwen van het dakterras ;D
Leuk om keer op keer te lezen dat je zo lekker aan het genieten bent. Wordt zowiezo super als je naar HD gaat. Of het nu een BD-speler is of een HD-mediaspeler... Maar of je juli haalt????

Ik heb wel wat leuke ideeen voor het dakterras. Alleen eens een keer informeren wat dat zou gaan kosten.
Zal van het weekend wel eens foto's maken, zodat men een overzicht krijgt hoe het nu is.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22




Hier zou ik dus wel iets van kunnen maken volgens mij.
Totale maat is 6.20 x 6.10 mtr.
Ik heb wel wat ideetjes, maar ja .... er moet natuurlijk ook tjing tjing voor alles zijn  O0
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Wel een erg mooie zitplaats voor in de zomer. Ben je niet bang dat je die gaat missen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Quote from: HTip on April 19, 2009, 12:10:05
Wel een erg mooie zitplaats voor in de zomer. Ben je niet bang dat je die gaat missen?

Dat was ook het eerste wat ik dacht...
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

treky22

#44
Quote from: HTip on April 19, 2009, 12:10:05
Wel een erg mooie zitplaats voor in de zomer. Ben je niet bang dat je die gaat missen?

Dank je.
Ik weet het. Daarom is het zo'n twijfel geval, of we het wel of niet doen.
Het is inderdaad een mooie zit daarboven.
Je weet nooit of je iets gaat missen, totdat het er niet meer is  ::)
De slaapkamer ligt er achter.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22

Gisteren nieuwe pc gekocht, andere was overleden (moederbord).
Meteen mediacenter ge-installeerd i.c.m. mijn Xbox360.

Nu kan ik ook tv (wel geen digitale, maar ja) kijken via de beamer. Is wel geinig.
Nu is het nog wachten op mijn HDX-1000. Wordt of vaderdag, of maandje later mijn verjaardag.
Echt leuke hobby dit hele HT-gebeuren  8)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Sol

Ik zou inderdaad ook de mooie zit en het uitzicht willen behouden, zijn er geen andere mogelijkheden? :)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

treky22

Quote from: Sol on May 17, 2009, 11:31:25
Ik zou inderdaad ook de mooie zit en het uitzicht willen behouden, zijn er geen andere mogelijkheden? :)

De vrouw had toch maar aangegeven dat het niet zo'n goed idee is, om het dakterras te verbouwen.
Zeker nu het mooie weer moet gaan komen. We hebben er ook de bbq staan, heerlijk 's avonds daar dan.

Er zijn verder geen andere mogelijkheden, buiten waar de beamer nu hangt. In de woonkamer dus.
Alleen nu met de zomertijd in zicht, komt er wel veel licht binnen via de pui.
Ik heb een offerte aangevraagd voor of een luifel, of screens. Even afwachten wat de prijzen daarvan zijn.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Sol

Quote from: treky22 on May 17, 2009, 11:38:44
De vrouw had toch maar aangegeven dat het niet zo'n goed idee is, om het dakterras te verbouwen.
Zeker nu het mooie weer moet gaan komen. We hebben er ook de bbq staan, heerlijk 's avonds daar dan.

Er zijn verder geen andere mogelijkheden, buiten waar de beamer nu hangt. In de woonkamer dus.
Alleen nu met de zomertijd in zicht, komt er wel veel licht binnen via de pui.
Ik heb een offerte aangevraagd voor of een luifel, of screens. Even afwachten wat de prijzen daarvan zijn.

Slimme vrouw heb je dus! ;)
Als je geen bovenburen meer hebt, misschien kun je dan de hoogte in gaan? ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

treky22

Haha, de hoogte in gaat hier niet.
Denk niet dat ik daar een vergunning voor krijg. En wat het dan wel niet moet €€€€€€€  :blink:

Nee, wacht de offerte wel even af voor de screens/luifel. Dan bekijken we het wel even.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB