Dreambox 800 geluid

Started by opampp, April 5, 2009, 21:20:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BMW850

Quote from: BMW850 on May 31, 2009, 18:15:27
Jij ben dit topic gestart en ben nu wel benieuwd hoe het is afgelopen.
Rudy

opampp laat maar, succes met de satelliet hobby ....................  :confused:
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

gullit

Hoi
geluid beter of net zo goed als ipbox ?

TT600R

Quote from: Dirkie on April 18, 2009, 12:17:04
Hier staat de dm800 via toslink(digitaal, optisch) aan de stello dac, naar tevredenheid....
Wil je een coax (digitaal) aansluiting, dan moest je de dm8000 kopen...

Is al een erg oude post,maar probeer de vraag hier toch maar te stellen.
Wil ook een dac gaan gebruiken voor mijn squeezebox (coax)en tevens mijn DM500HD via SPDIF.
Alleen,wat gebeurt er met een 5.1 signaal van mijn dreambox?
Gaat dat ongecodeerd door de dac zo de AV reciever in?Of krijg ik helemaal geen 5.1 meer te horen.
Als het nodig is,maak ik een nieuw topic aan.

Rens

Mijn dreambox DM800 heb ik ook met spdif op mijn onkyo aangesloten.
Werkt prima, de onkyo haalt uit het signaal wat voor type het is 5.1/stereo. Wel even in je dreambox de instellingen goed zetten.

Mijn Squeezebox heb ik ook via coax aangesloten op de Onkyo. Heb er eerder ook een losse DAC tussen gehad maar ik zag de meerwaarde niet echt aangezien de Onkyo al een goede DAC heeft.
Daarentegen helpt het wel als je een wat betere voeding tussen je Squeezebox knoopt. ik weet natuurlijk niet wat er voor DAC in jouw versterker/receiver zit.
Op internet vindt je meerdere typen en ook schema's en dergelijke voor als je zelf handig bent.

Rens

snopper

Quote from: Rens on March 24, 2013, 20:17:39
Wel even in je dreambox de instellingen goed zetten.
en hier heb ik dus mee geworstelt. Ik heb weliswaar geen Dreambox maar een Xtrend met Openpli. Eerst moet je in de instelling kijken of er AC3 bitstream wordt doorgegeven en dan moet je nog op het kanaal zelf via de audio knop het AC3 signaal uitkiezen.

Het is even worstelen maar dan komt er wel een aardig geluid uit. Ik ga optisch naar mijn AV receiver omdat deze geen HDMI heeft.

Snopper

TT600R

Heb dus nu ook mijn dreambox DM500HD(OpenPLI 3.0) optisch aangesloten op mijn Denon AVR 1604.
AC3 werkt perfect,maar mijn vraag is,als ik hier nu een DAC tussen zet,of AC3 signaal zo door de DAC "heengaat".
Maw,als ik zap naar een film die ook dolby 5.1 uitzend,heb ik dan geluid?
Kan natuurlijk zelf een test doen,maar is nogal een gedoe met kabels en apparatuur verplaatsen.

evilniek

Technisch gezien gaat het signaal al door een DAC heen natuurlijk, als je gewoon een standalone DAC gebruikt ga je digitaal in en analoog er weer uit(in jouw geval sluit je de DAC analoog aan op de receiver). Een beetje dubbel werk eigenlijk, wat niet wil zeggen dat een standalone DAC per definitie onzin is, maar niet iets wat ik zelf snel zou doen. Over het algemeen accepteren standalone DAC's alleen stereo kanalen, wat dat betreft zijn AV/receivers of HT-processors best wel mooie dingen, maar less is more (misschien).
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Dirkie

Even terug ophalen...

Is er iemand in geslaagd om een USB dac aan te sluiten op zijn dreambox ?

Dirkie

Quote from: Dirkie on April  7, 2016, 08:57:50
Even terug ophalen...

Is er iemand in geslaagd om een USB dac aan te sluiten op zijn dreambox ?
Niemand?

snopper

#34
Denk dat het afhangt welke software je op de Dreambox 800 hebt lopen ...
Theoretisch zou bijvoorbeeld onder Enigma2 (bijv openpli 4) een USB DAC met een PCM2704 moeten werken. Echter heb ik zelf hier geen ervaring mee.

Maar waarom zou je dat willen?

Snopper