Superbit overdenkingen, extra's.

Started by J.A.F._Doorhof, February 12, 2002, 17:02:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Mischien al eens in een thread naar boven gekomen, maar nog even apart aan de tand voelen.

Superbit is fantastisch, daar hoeven we geen doekjes omheen te binden, de beeldkwaliteit is echt enorm verbeterd (op de titels die ik heb gezien, Dracula en 5th Element).

Maar geen extra's.
Wat mij wat bevreemd, is waarom er niet gebruik wordt gemaakt van de dubbelzijdigheid van de DVD, waarom niet gewoon DE extra's op de flip-side.
Cast & crew kunnen ze wel weglaten, daar hebben we de imdb voor, maar een making-off en trailers kunnen natuurlijk makkelijk op de 2e kant.

Of wat dacht je van een making-off the Superbit, lijkt me super intressant, die paar €'s die dat meer kosten zullen de meeste Superbit kopers er wel voor over hebben, toch ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

#1
Toch weer een marketingtruuk misschien? De mensen die de extra's willen kopen dan wellicht BEIDE versies... Op zich zouden ze de extra's ook op de Superbit versie kunnen zetten en deze duurder maken. Maar dan koopt weer niemand hem... Tja, het zijn ratten hoor... :)

CineBarkoos

Garmtz,

Heb je volgens mij helemaal gelijk in. Alles draait om geld, bij DVD's zeker niet anders. Waar vind je als producent dan ook zo'n 'makkelijke' groep consumenten?

Bijvoorbeeld:
1- Een goede film, beperkte extra's -> Wij: kopen
2- 1/2 jaar later, dezelfde film, nu extra lang met eerder gesneuvelde scenes + DTS->Wij: kopen
3- Weer een 1/2 jaar later de superbit versie, "beter dan ooit!"->Wij: kopen

"Wij" kopen dus 3x dezelfde film, steeds een beetje duurder dan de versie daarvoor...
De maatschappijen lachen zich rot...  :-/

Groeten,
Koos
CineBarkoos went digital FullHD! New -> Epson TW2000

Bezoek CineBarkoos!
Mijn Triumph Spitfire!

cinepaulis

#3
Tja, misschien zouden ze gewoon naast de film-only DVD, DVD's met alleen extra's kunnen uitbrengen. Dan kun je ze los van elkaar kopen. Beetje het idee van The Matrix Revisited (min of meer).

Maar het kriebelt bij mij nu toch om de SuperBit te kopen van Fifth Element (waarbij op het origineel toch al geen extra's zitten). Puur vanwege de betere beeldkwaliteit.

Sorry, ik kan het niet laten om even te stoken:
- Wanneer zou de anamorphic SuperBit komen van The Abyss of Titanic ?  :P

By the way: is SuperBit niet exclusief een Columbia Tristar affaire ? Ofwel: zijn er ook titels van andere studio's ? (Fox, Paramount, etc)

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

garmtz

#4
Is puur Columbia/TriStar. De andere studio's doen het gewoon de eerste keer gelijk goed (of nooit :)).