Welke center voor bij 704's bij weinig ruimte

Started by activ, April 4, 2009, 19:17:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

activ

Hoi allemaal.

Ik zit een met een probleem.
Ik was oorspronkelijk van plan om B&W CM7 's te gaan kopen en de bijbehorende center, dat was prima want die zou in mijn meubel passen.

Ik naar de winkel en luisteren naar een set CM's en ter vergelijk een set 704's.
Bij de CM's twijfelde ik een beetje of het wel was wat ik zocht, toen werden de 704's aangesloten en binnen een paar seconden wist ik al dat ik die wilde. Dus ik heb vier stuks besteld.

Maar dan, de center uit de 700 reeks is nogal hoog (een dikke 30cm) en die past niet in mijn meubel ( liefst niet hoger als 21 cm maar 27 is echt de max) ,het meubel is net nieuw dus die ga ik niet vervangen.

In de winkel stelde ze voor dat ik de center uit de CM reeks probeer om te kijken of ik dat goed genoeg vindt matchen maar ik heb daar wat twijfels bij, ik wil natuurlijk een mooi egaal geluidsveld hebben en niet opeens een klank variatie in het midden.

Advies?
Ik heb zelf al zitten denken om een 705 te kopen en hem op zijn kant te leggen maar dat is niet echt elegant.
De winkel waar ik de 704's gekocht heb gaat een CM center bestellen en die mag ik dan een weekend lenen om te kijken of dat voldoet.

Kortom ik heb jullie hulp en expertise nodig om tot een oplossing te komen.

Oja, gewoon toch de cm7's kopen is geen optie meer nu ik de 704's gehoord heb. Echt een wereld van verschil, zelfs mijn vrouw was met de eerste paar klanken van de cd al om dat die het moesten worden.

Groeten,
activ

activ

Echt niemand een idee ?

Ik zit best wel met dit dilema, ik wil geen grote compromis maar het moet ook in mijn meubel passen.

bmateijsen

Mijn advies:

Of je pakt de center uit de B&W reeks die bij de 700 serie past, of je laat de center achterwege.
Vaak pakt een center uit een andere serie gewoon niet zo mooi uit.

Laatste stukje advies ;D, pas het meubel aan, zodat het wel past! 8)

Groet,

Bjorn

activ

Daar was ik al bang voor, nog maar eens een paar keer achter mijn oren krabben dan.

Bedankt voor je antwoord.

road rebel

Die CM-oplossing heb ik al vaker gehoord. Als dat geheel vrijblijvend is dan zou ik in jouw plaats toch maar eens zo'm CMC2 binnenhalen, als het niet klinkt ja dan is dat maar zo, en dan breng je 'm terug. Ik bedoel maar, als dat een service is van de winkel waarom niet? ;)

Starred


johnhifi

Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

activ

Ik zat een beetje in gedachte te puzzelen en vraag mij nu het volgende af:
Als ik als center een 705 op zijn kant zou gebruiken...kan dat? Of is dat verkeerd omdat alles dan 45 graden verdraaid is t.o.v. de rest.

Major_Ton

de 705 kantelen lijkt mij niet zo interessant om te doen, is hij niet voor ontworpen. Opzich is het gebruik van een center uit de CM lijn geen punt. B&W gebruikt voor al hun speakers een X-over punt van 4 Khz tussen de tweeter en midden(laag) weergever. De afstemming zal wat anders zijn, maar dit geldt ook voor de HTM-7. Aangezien de 704 geen FST driver heeft, kan je het beste voor de CMC kiezen ipv de CMC-2. Maar bovendien zullen jouw oren het het beste weten, gewoon het aanbod aannemen om de CMC thuis te proberen.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005