blu-ray waardering.

Started by Robbert54, April 3, 2009, 02:45:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbert54

geef hier je laatst bekeken blu-ray een cijfer voor beeld en geluid + korte motivatie

dus:

film:
beeld:
geluid:
motivatie:

als zoiets er al is doe ik er een slotje op, maar dit leek mij wel handig voor mensen die een blu-ray willen aanschaffen maar eerst willen weten hoe die gewaardeerd word.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Leuk initiatief, maar dat is voor veel BD's al gedaan door de bekende sites:

- DVD.nl
- Blu-ray.com
- highdefdigest.com

Ik kijk meestal (lees: bijna altijd) op deze sites voordat ik een BD aanschaf. En ze gebruiken dezelfde criteria ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

oke das natuurlijk ook makkelijk. leek mij alleen handig om hier ook zoiets te hebben, ook omdat ht mensen er misschien toch nog weer wat anders naar kijken
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

ajbeefde

Quote from: Robbert54 on April  3, 2009, 15:16:24
oke das natuurlijk ook makkelijk. leek mij alleen handig om hier ook zoiets te hebben, ook omdat ht mensen er misschien toch nog weer wat anders naar kijken


Waarom zouden wij misschien anders naar een film kijken?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Robbert54

omdat wij naar mijn mening wat perfectionistischer zijn.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sonic Circle

#5
Ik heb Highdefdigest hoog zitten voor de waardering van beeld en geluid.

Af en toe beoordelen ze echter films inhoudelijk (script, acteerwerk, cinematografie) anders als ik ze zelf op die vlakken zou waarderen.
Niet op Veronica gids niveau (af en toe tenenkrommend), maar gewoon anders.

Daarom vind ik dit eigenlijk een leuk idee. De mening van mede liefhebbers hier op HTforum hecht ik minstens zoveel of meer waarde aan als de gemiddelde criticus :)

Robbert54

Quote from: Sonic Circle on April  3, 2009, 16:10:35
Ik heb Highdefdigest hoog zitten voor de waardering van beeld en geluid.

Af en toe beoordelen ze echter films inhoudelijk (script, acteerwerk, cinematografie) anders als ik ze zelf op die vlakken zou waarderen.
Niet op Veronica gids niveau (af en toe tenenkrommend), maar gewoon anders.

Daarom vind ik dit eigenlijk een leuk idee. De mening van mede liefhebbers hier op HTforum hecht ik minstens zoveel of meer waarde aan als de gemiddelde criticus :)
perfect verwoord: dank u!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Mee eens! Amerikanen kijken toch anders naar bepaalde films dan de nuchtere Europeanen ;)

Het is denk ik wel moeilijk om het beeld en geluid door forumleden te beoordelen door de diversiteit aan apparatuur...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Jij zou het prima kunnen, jij hebt een FullHD projector en volledig HD audio, dus ga je gang. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on April  3, 2009, 17:51:14
Jij zou het prima kunnen, jij hebt een FullHD projector en volledig HD audio, dus ga je gang. ;D
Ik onderschrijf vaak wat ze in de diverse reviews zeggen, alleen bepaalde details ontgaan me als ik midden in de film zit. Er is denk ik een groot verschil tussen een film kijken voor de lol of voor het schrijven van een review.

Maar ik wil best als ik een film heb gezien hier mijn mening posten ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ik heb zelf een beetje het ''probleem'' dat ik heel analytisch naar het beeld kijk, mede omdat ik sinds kort zelf ook kalibreer (gewoon voor de hobby)
Op welke gammacurve staat jou beamer afgesteld, Philip?
Aan je beeld te zien denk ik rond de 2,3.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on April  3, 2009, 18:12:23
Ik heb zelf een beetje het ''probleem'' dat ik heel analytisch naar het beeld kijk, mede omdat ik sinds kort zelf ook kalibreer (gewoon voor de hobby)
Op welke gammacurve staat jou beamer afgesteld, Philip?
Aan je beeld te zien denk ik rond de 2,3.
Geen idee. Kan je dat zien op de beamer?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

#12
OK hierbij mijn eerste bijdrage dan:

Film          : Identity (IMDB link)



Beeld        : Heerlijk donkere transfer met veel dynamiek, contrast en diepte. En daarnaast een mooi scherp en clean beeld. Echt een aanrader om een projector / tv met goede zwartwaardes flink te testen.

Geluid        : Mooie soundtrack die de film goed ondersteunt. Surroundbeleving is top met scenes (bijvoorbeeld met regen) waarin de effecten goed ruimtelijk en niet overdadig aanwezig, maar wel gedetailleerd zijn.

Motivatie   : Een moderne 'thriller whodunnit' waarin niets is wat het hoeft te lijken. En lijken, daarvan zijn er dan ook meer dan genoeg. Met een heerlijk mysterieuze sfeer, goede acteurs die daadwerkelijk goed acteren, een sterk script en veel verrassingselementen. Aanrader! Cijfer zou een 7,5 zijn gemiddeld.

celerontje

Quote from: HTip on April  3, 2009, 19:29:42
Geen idee. Kan je dat zien op de beamer?
Heb je geen PDFje gekregen van het Colorfacts kalibratierapport?
Ronald kreeg die wel van Garmt, dus het lijkt me vreemd als Bjorn dat niet doet.
Maar heeft Bjorn een custom gamma aangemaakt?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: Sonic Circle on April  3, 2009, 19:43:30
OK hierbij mijn eerste bijdrage dan:

Film          : Identity (IMDB link)

Goeie bijdrage Sonic :thumbs-up: We gaan hem daarom meteen kijken :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: celerontje on April  3, 2009, 19:54:04
Heb je geen PDFje gekregen van het Colorfacts kalibratierapport?
Ronald kreeg die wel van Garmt, dus het lijkt me vreemd als Bjorn dat niet doet.
Maar heeft Bjorn een custom gamma aangemaakt?
Ik zal Bjorn eens vragen. En anders het rapport van de 1e calibratie...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bmateijsen

Het is een HD-1... welke custom gamma ;).
PDF van de kalibratie heb ik helaas niet meer, computercrash gehad :-/..

Quote from: celerontje on April  3, 2009, 19:54:04
Heb je geen PDFje gekregen van het Colorfacts kalibratierapport?
Ronald kreeg die wel van Garmt, dus het lijkt me vreemd als Bjorn dat niet doet.
Maar heeft Bjorn een custom gamma aangemaakt?

bmateijsen

Nee, kan je niet zien op je projector. De meeste projectoren hebben we standen waarbij ze 2,1, etc., gebruiken, maar vaken meten die helemaal niet die waarde ;).

Quote from: HTip on April  3, 2009, 19:29:42
Geen idee. Kan je dat zien op de beamer?

celerontje

Maar welke gammacurve heb je nou daadwerkelijk gecreeerd met die custom functie?
Hoe gaat zoiets in z'n werk?
Ik las op AVforums dat men eerst normale grayscale controls aanpast, zodat je de RGB controls in de custom gamma-mode één kant op hoeft te schuiven?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

#19
heren kunnen we het even on-topic houden! :police: :tounge2:

denk idd dat het heel interessant kan zijn hoe de mensen hier een film kijken. en dat er verschil zit in audio en video apparatuur dat maakt nog niet eens zoveel uit. gaat erom hoe je een film beleefd. mijn set is ook niet super maar dat betekent niet dat ik geen verschil kan merken in geluid
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

#20

Film: Ice Age 9.5

Beeld: 8

behoorlijk strak en helder beeld. kleuren zijn levendiger en het beeld oogt over het algemeen veel scherper. ik vind hem qua blu-ray zelfs beter dan Ice Age 2 wel is het jammer dat je hierdoor ook beter kunt zien dat ice age  qua animatie nog een stap achterliep op bijv. pixar en Dreamworks. vacht ziet er absoluut nog niet uit als vacht en ogen bevatten nog duidelijke witte stippen inplaats van dat ze echt sprankelen.

Geluid: 8.5

heel helder, en ik hoor duidelijk nog geluiden die mij op de DTS track nooit zijn opgevallen dit terwijl ik de dvd toch al wel tig keer heb gezien. hierdoor word de film totaal vernieuwend, omdat je constant weer "nieuwe" geluiden hoort.

motivatie:

het begin stukje met Scrat, word opnieuw een hele belevenis puur door het overdonderde geluid. zelfs al heb je hem al 20x gezien, dan lijkt het met blu-ray alsof je een nieuwe film kijkt. omdat je zoveel nieuwe dingen ziet en hoort die eerst niet opvielen. de film blijft voor mij 1 van de animatiefilms met de beste humor. een hele orginele film. met leuke grappen voor jong en ook oud
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Quote from: HTip on April  3, 2009, 20:06:42
Goeie bijdrage Sonic :thumbs-up: We gaan hem daarom meteen kijken :P
Gisteravond dus gekeken...

Film: Identity

Beeld: 8
Mooi filmisch en scherp beeld. Focusverschuiving had iets geleidelijker gemogen. Het leek zelfs dat het beeld versprong. Heel veel detail in de close-ups. Goeie zwartwaardes en mooie natuurlijke kleuren.

Geluid: 9
De regen is continu rondom hoorbaar, zodat je helemaal in de film zit. Muziek ondersteund de sfeer van de film erg goed. Dialogen (erg belangrijk in deze film) zijn goed gepositioneerd en verstaanbaar. Zoals een goede thriller moet zijn, waren er natuurlijk ook de nodige schrikeffecten. Film op -2dB gekeken en dat was geen moment overstuurd.

Film: 8
Spannende, goed geregisseerde film, met verrassende plotwendingen. Soms een beetje voorspelbaar, maar dat was niet erg. Goed acteerwerk, wat in zo'n film erg belangrijk is.

Totaal dus: 8,5 (afgerond naar boven ;))
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Quote from: Robbert54 on April  4, 2009, 03:09:12
ik vind hem qua blu-ray zelfs beter dan Ice Age 2
Da's niet zo vreemd, omdat Ice Age 1 BD recentelijk is uitgebracht, terwijl Ice Age 2 één van de eerste Fox BD's was met MPEG 2 encoding.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Quote from: HTip on April  4, 2009, 09:18:36
Gisteravond dus gekeken...

Film: Identity


ken deze film helemaal niet. zoals je het verwoord lijkt me dit een hele mooi film!

Quote from: celerontje on April  4, 2009, 14:09:40
Da's niet zo vreemd, omdat Ice Age 1 BD recentelijk is uitgebracht, terwijl Ice Age 2 één van de eerste Fox BD's was met MPEG 2 encoding.
had al zon idee dat het kwam omdat 2 eerder is uitgebracht! bedankt voor de bevestiging.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

film: Quantum of Solace

beeld: mooi strak. niet het beste wat ik ooit op blu-ray heb gezien, maar dit komt ook door de lichte grain in de film. beeld blijft ondanks de snelle aktie erg stabiel en alles blijft mooi te volgen. mooi stuk je is ook bij de  (ellenlange) intro van de film op het moment dat er een kogel in het zand valt en het zand omhoog spat. het lijkt wel 3D op dat moment. film zelf is ook weer erg mooi gefilmd. sommige shots kunnen zo rechtstreeks op een poster worden gezet.
beeld: 8

geluid: prachtig. kogels vliegen je om de oren. zowel bij de eerste scene, als bij het vliegtuig scene. alle kleine details zijn goed hoorbaar. en de aston martin klinkt weer geweldig.
geluid: 8.5

film; goede film met erg veel aktie, en een film waarvan het lijkt of er geen moment rust in voorkomt. het gaat van de ene spectaculaire aktie scene naar de volgende nog mooiere. verhaal is wat matiger hoewel ik water als vervanger voor olie wel een goede vind. mens kan tenslotte ook niet zonder. film krijgt van mij een
8
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo