Betaalbaar CD Transport de Shigaclone, de opbouw van de Vicol Black Shiga MK2

Started by BMW850, April 1, 2009, 18:08:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: buizengek on April 16, 2009, 19:38:30
top man
ik volg dit nog steeds met veel belangstelling
spijtig dat erik gestopt is,was ook heel interessant
keep up the good work
mvg
buizengek

Ik ben klaar met mijn transport dus tja......nu MUZIEK ;D
Verder (omdat ik het niet laten kan) ben ik nu alweer een tijdje heerlijk bezig met mijn stoomlevering...tot in het extreme as usual...maar dat blijkt geen plekkie voor dit forum..(zie domme langdurige tot nietsleidende kabeldiscussies) ;)

Rudy ik kan je vertellen dat dit transport heerlijk reageert op een goede stroomvoorziening.....dus bv. een powercordverschil laat hij extreem goed horen  :o
...enfin ik las dat je zelf al goed bezig was met je hele powervoorziening (EMC etc etc.)...maar als er een euroconnector aan je transport zit.....give it a try  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

mr TC

Quote from: Erik van Voorst on April 17, 2009, 09:59:39
Ik ben klaar met mijn transport dus tja......nu MUZIEK ;D
Verder (omdat ik het niet laten kan) ben ik nu alweer een tijdje heerlijk bezig met mijn stoomlevering...tot in het extreme as usual...maar dat blijkt geen plekkie voor dit forum..(zie domme langdurige tot nietsleidende kabeldiscussies) ;)


Hoi Erik,

Jammer dat de bezigheden met je stroomlevering hier niet op het forum te plaatsen valt.
Vooral jouw extreme aanpak spreek mij erg aan, en ik denk velen met mij.
Ik heb jouw installatie gehoord, en dat niveau is maar voor weinig mensen weggelegd, en dat grotendeels met zelfbouw is volgens mij uniek.
Wat jij doet heeft resultaat, en hierdoor heb jij iedere discussie en/of kritiek al in de kiem gesmoord.

Ook denk ik dat welk vervolg project je nu nog aangaat, het altijd weer een stap verder zal zijn, met jouw eigen heerlijke extreme aanpak.
En zal dus altijd discussies tot gevolg hebben.

Misschien is het een optie om alles in 1 keer in een topic te plaatsen en dan een slotje erop.

Sorry Rudy,
100% of-topic maar ik moest het ff kwijt.
De toegevoegde waarde van Erik op dit forum is erg groot, en wanneer hij zich belemmerd voel tot het plaatsen van info is dat niet alleen vreselijk jammer maar wordt daarmee ook de functie van dit forum ondermijnd.

Teun. 
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

eclipse

Quote from: mr TC on April 17, 2009, 16:20:23
De toegevoegde waarde van Erik op dit forum is erg groot, en wanneer hij zich belemmerd voel tot het plaatsen van info is dat niet alleen vreselijk jammer maar wordt daarmee ook de functie van dit forum ondermijnd.
mag ik mij hier helemaal bij aansluiten, ik heb altijd de topics van Erik met groot plezier gevolgd en vindt het heel erg jammer dat hij hier niet meer post.
Dat dit forum verziekt wordt door een paar van die randdebielen die overal commentaar op hebben en alles belachelijk maken is een slechte zaak.
Vooral nu het leuk begint te worden over de stroomvoorzieng en EMC (is mijn vakgebied).

sorry maar dit moest ik even kwijt

Henk

neverywhere

 ;D dank je Henk!

Even  inschrijven op dit topic. Ziet er goed uit!

Aluminium poetsen zoals voorgesteld...ja, het kan wel maar het is ontzettend lastig om een mooi eindresultaat te krijgen.
Ik zou eerst een proefstukje doen.

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Melody42



  Hallo allemaal,
  Rudy en ik zijn van plan mijn clone te voorzien van een Burson audioclock,het is een netjes opgebouwde print waar een kristal inzit met
  een frq. van 33.....mhz(fs) er zitten 3 verschillende uitgangsmogelijkheden(frq. keuzes)op en dat allemaal uit één kristalletje ;)
  Jullie begrijpen misschien dat dit bij ons de nodige ??? opwekt.....
  Gezien de zeer matige standaard resonator op de print zou deze uitvoering van de "superclock" een upgrade zijn??
  Heeft iemand al ervaringen opgedaan met de Burson audio "superclocks??wij horen het graag!!!

  groeten,
 
  Dré

BMW850

#30
Quote from: Erik van Voorst on April 17, 2009, 09:59:39
Ik ben klaar met mijn transport dus tja......nu MUZIEK ;D
Verder (omdat ik het niet laten kan) ben ik nu alweer een tijdje heerlijk bezig met mijn stoomlevering...tot in het extreme as usual...maar dat blijkt geen plekkie voor dit forum..(zie domme langdurige tot nietsleidende kabeldiscussies) ;)

Rudy ik kan je vertellen dat dit transport heerlijk reageert op een goede stroomvoorziening.....dus bv. een powercordverschil laat hij extreem goed horen  :o
...enfin ik las dat je zelf al goed bezig was met je hele powervoorziening (EMC etc etc.)...maar als er een euroconnector aan je transport zit.....give it a try  8)

Tja, de stroom voorziening, heb zelf ongeveer 15 jaar geleden een paar koperen buizen in de tuin gespoten met water voor mijn stereo installatie.
Dat is later gemeten met ongeveer 2 stukken van 20 meter draad en pennen en die pennen gaan dan 20 meter verder de grond in, ik meende dat ik toen op 0,02 of 0,2 ohm zat het is te lang geleden ik weet het niet meer precies maar de uitslag was zeer goed werd mij toen verteld.

Maar ik heb weer wat meters EMC DataBus kabel conform ISA/SP-50 besteld ik ga het eerst met deze kabels proberen Erik.

Hoi Andre, ik heb de (extra) ingespeelde 1000uF super E-Cap nu in mijn DDDAC zitten en het is echt een hele verbetering deze zit nu aan de print gesoldeerd.
Het werkte niet goed in combinatie met de super Regulator in de shigaclone.

De clock is zeer belangrijk met een DDDAC dat komt zeer precies met de standaard resonator had ik geknetter in het geluid en ook met de Citizen 300-8441 crystal en ook met mijn Denon DCD3560 met de digitale uitgang.

Nu ik de Trichord Clock  in de Shigaclone heb zitten heb ik er geen last/ergernis meer van :)
Het is een gok van Andre om deze burson clock te bestellen maar ook wel weer een uitdaging om een andere clock in de ring te hebben :)

Als er meer personen zijn die bezig zijn met dit project laat even van je horen?
Het is een kleine investering, de boombox en een 2x 12volt voeding en de BlackGates om eerst mee te beginnen en je weet niet wat je hoort.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

#31
Een paar foto's van de Burson Jitter Correction Clock.
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Quote from: Erik van Voorst on April 17, 2009, 09:59:39
Rudy ik kan je vertellen dat dit transport heerlijk reageert op een goede stroomvoorziening.....dus bv. een powercordverschil laat hij extreem goed horen  :o
...enfin ik las dat je zelf al goed bezig was met je hele powervoorziening (EMC etc etc.)...maar als er een euroconnector aan je transport zit.....give it a try  8)

Je hebt gelijk dit kabeltje laat al goede verschillen horen met een standaard Euro kabel, dit is voorlopig een blijvertje  :yinyang:
EMC DataBus kabel conform ISA/SP-50  plus 2 connectoren.
Totale kosten 5 Euro.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

tiptop

Ziet er fabtantisch uit zeg, dat loopwerk. 8)

Heel erg mooi :bigsmile:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Zee

Wat een prachtig project Rudy!  Heb je de 'grondplaat' van het transport bij een natuursteenbedrijf in die vorm laten snijden?  Echt heel fraai!

Als het transport zo gevoelig is voor een ander netsnoer zou ik trouwens de voeding vervangen door iets degelijkers want kennelijk is de huidige voeding dan onvoldoende in staat het secundaire circuit voldoende te isoleren van het lichtnet.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Shorty

Quotede voeding vervangen door iets degelijkers

::)

VrGr,

Bart J.

BMW850

#37
Quote from: Zee on April 23, 2009, 10:03:23
Wat een prachtig project Rudy!  Heb je de 'grondplaat' van het transport bij een natuursteenbedrijf in die vorm laten snijden?  Echt heel fraai!

Als het transport zo gevoelig is voor een ander netsnoer zou ik trouwens de voeding vervangen door iets degelijkers want kennelijk is de huidige voeding dan onvoldoende in staat het secundaire circuit voldoende te isoleren van het lichtnet.

Ja, deze vorm heb ik laten maken bij een natuursteen bedrijf in Assen is helemaal met de hand gemaakt dit is gewoon vakmanschap er zijn maar weinig mensen die dit nog kunnen.

Laat eens een schema zien van een degelijk ontwerp, als het beter kan ik sta overal open voor.
Weet wel alle veranderingen die je aanbrengt is in de meeste gevallen hoorbaar.

Rudy

Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

#38
De Burson Jitter Correction Clock heeft ook het geknetter net als de standaard resonator en de Citizen 300-8441 crystal (in combinatie met de DDDAC.)
Dus deze Burson Clock kan weer retour of er moeten gegadigden zijn die hem willen overnemen.

Binnenkort ga ik de 5 volt voeding veranderen zonder de ALWSR Super Regulator.
Ik heb het idee dat deze ALWSR Super Regulator het allemaal te steriel maakt de emotie is een beetje uit de muziek.
Of Erik heeft nog iets aan de ALWSR Super Regulator veranderd.

Want toen ik de Shigaclone van Andre hier heb beluisterd was die emotie er weer.
Als ik de voeding veranderd heb laat ik weer van mij horen.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Erik van Voorst (in memoriam)

#39
Nope...niets aan de Super reg veranderd maar let wel ik gebruik hem in combinatie met een Trichord 4 en een dedicated supply en gouddraad enz enz...en natuurlijk op een anders opgebouwde Shiga hout/koper (niet alleen erg gevoelig voor electronische maar ook voor mechanische bouw) enz. enz.
Mogelijk dat graniet en de electronische materiaalkeuze iets te veel van het goede is...?

..... ik moet in ieder geval zeggen.....een paar uur geleden  weer per post 2 maal Frank Sinatra Gold Edition Mofi binnen gehad...BAKKEN EMOTIE......iets waar deze Shiga extreem toe in staat is... :sigh:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

#40
Hoi Erik,

Zelf gebruik ik ook de Trichord 4 met een eigen voeding.
Ook heb ik hem gehoord met Graniet zonder de 5volt gescheiden van de print afgetapt van de 8volt en toen was de emotie er wel.

Maar we wachten het even af, als ik de voeding veranderd heb zonder de ALWSR Super Regulator weet ik meer het is nu gissen.
De enige verandering is daarna nog de 2 maal 4,7uF n serie Blackgate maar ik geloof niet dat deze Elektrolyt de oorzaak is.

We zijn nu ook bezig met de voeding van de DDDAC een kleine verandering in de voeding dat hoor je direct daar zit nu wel de Super E-Cap in.
Deze opstelling zit er nu in:
2200uF FK Blackgate, LM7812 Spannings regelaar, 1x 1000uF STD, 2x 480uF Super E-cap en daarna 2x 0,47 NX-Hi-Q Super E-Cap op de print gesoldeerd.

Wordt vervolgd,

Rudy
Edit: opstelling voeding veranderd
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Deze week met de power supply bezig geweest alle verbinding draden heb ik verwijderd en heb daar EMC DataBus kabel conform ISA/SP-50 voor in de plek gemonteerd en dat was een hele verbetering wat een dynamiek en ruimte.

Het zal niet de manier zijn hoe ik dit heb gemonteerd met die aardklemmen maar ik wist geen andere oplossing.
De 240 volt gaat vanaf de aardklemmen (een centraal punt) naar de Transformatoren behalve de grote 500VA Transformator voor de DDDAC.

De Shigaclone klinkt nu beter dan voorheen ik heb niets gedaan met de 5 volt ALWSR Super Regulator die zit er nog gewoon in.

Dit is een blijvertje ga eerst weer een weekje luisteren en daarna eens andere uitgangs condensatoren proberen in de DAC van Audio Note.

Weer zeer tevreden.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BWzes03

huh ?

Je zal het wel geisoleerd hebben , maar ik zie alleen maar kortsluiting... , drie aardblokjes, op de bodem van een aluminium kast geschroeft ?
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

BMW850

Quote from: BWzes03 on May  8, 2009, 16:39:59
huh ?

Je zal het wel geisoleerd hebben , maar ik zie alleen maar kortsluiting... , drie aardblokjes, op de bodem van een aluminium kast geschroeft ?

Ja, het ligt nu op berken moet het nog op nijlon monteren  ;)
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BWzes03

#44
Quote from: BMW850 on May  8, 2009, 16:42:58
Ja, het ligt nu op berken moet het nog op nijlon monteren  ;)

Ah.. ok..  ;)  Ik dacht al...  ;D  Mysterie opgehelderd .....

De hele bodemplaat is dus gebeitst berken multiplex ?
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

Erik van Voorst (in memoriam)

#45
Hoi Rudy

Ik zou dit zeker anders oplossen....bv. fase draden in elkaar draaien en de neutral daarna met krimpkous isoleren...ziet er misschien minder mooi uit maar buiten het feit dat het een electronisch betere oplossing is (Volker Kuhn verkoop zelfs dure cheaters om de wcd''s af te dichten) is het in ieder geval een stuk veiliger...

Voor de rest prachtig bakkie... ;D

Op het berken kun je dan eventueel een trekonlasting maken zodat je de componenten stressloos kan solderen...

BTW
Het kan gebeuren dat 1 van die vele schroefjes zich zomaar los zou kunnen werken door warmte/koude met de tijd...dan heb je echt problemen....

Ik zou liever zo veel als mogelijk voor berken gaan dan voor nylon...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

#46
Hoi Erik,

Bedankt voor het mee denken ik ga het zeker op die manier doen.
Alle fase draden bij elkaar bundelen en ook de neutral draden en met de aarde draden.

Daarna ga ik het met dun zilverdraad bij elkaar bundelen anders blijft het niet zitten op de plek, solderen en afwerken met krimpkous.

Rudy
Edit: De power supply is nu aangepast zoals hierboven staat beschreven  :yinyang:
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850


Hoi Andre,

Laat eens van je horen hoe je de Shigaclone vind klinken, hij heeft nu al een aantal uren gespeeld.
En welke veranderingen heb je momenteel aangebracht aan de voeding van de Shigaclone.

Hoe gaat het nu met de Burson Audio Clock.
Heb je die nu ook voorzien van een externe 12 volt voeding of gaat hij terug naar de leverancier.

Rudy
Ps. Heb je de Audio Note uitgangs condensatoren al binnen voor de DDDAC, of houd de Audio Fabriek je nog steeds aan het lijntje dat ze hem kunnen leveren.
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Melody42



Ha Rudy,

Het loopwerkje heeft nou zo'n 200 uur gedraaid en klinkt met de separate klokvoeding  echt goed,is dus duidelijk een verbetering :smile:
 
  Hoop dat we binnenkort een vergelijk kunnen maken tussen jou en mijn loopwerk,ben met name benieuwd naar het verschil
   
  tussen de superregulator en de super E-cap welke er bij mij inzit..........
 
  Heb ondertussen bij Guido een echt 16.9mhz kristal besteld want na veel heen en weer gemail met Burson ben ik er niet uit gekomen

  Die lui proberen met 1 kristal 3 frq. te bestrijken wat de afname v. jitter m.i. niet ten goede komt.... zo'n "superclock" van Burson

  heeft dus 3 uitgangen  1:1 1:0.5 en 1:0.33?? FS uit.Met de Tentlabs kan ik 1:1 uit hoop dat het gejitter dan beter wordt :dry:

BMW850

#49
Quote from: Melody42 on May 22, 2009, 23:17:20
Ha Rudy,

Het loopwerkje heeft nou zo'n 200 uur gedraaid en klinkt met de separate klokvoeding  echt goed,is dus duidelijk een verbetering :smile:
Hoop dat we binnenkort een vergelijk kunnen maken tussen jou en mijn loopwerk,ben met name benieuwd naar het verschil tussen de superregulator en de super E-cap welke er bij mij inzit..........
Heb ondertussen bij Guido een echt 16.9mhz kristal besteld want na veel heen en weer gemail met Burson ben ik er niet uit gekomen
Die lui proberen met 1 kristal 3 frq. te bestrijken wat de afname v. jitter m.i. niet ten goede komt.... zo'n "superclock" van Burson heeft dus 3 uitgangen  1:1 1:0.5 en 1:0.33?? FS uit.Met de Tentlabs kan ik 1:1 uit hoop dat het gejitter dan beter wordt :dry:

Hoi André,

We gaan binnenkort een vergelijk doen met beide loopwerken en ben ook zeer benieuwd naar het verschil.
Die 16.9mhz kristal komt die dan in de Shigaclone? Zo ja, neemt Burson die Clock dan weer retour omdat je een oudere Clock hebt gekregen ipv het nieuwe type.
QuotePeter Daniel wrote:
Now, the clock, I tried Tent clock with a dedicated PS, but it didn't worked well.
Maar het kan bij jou misschien wel werken.
Peter Daniel is ook niet zo ver gegaan met modificaties zoals Erik het gedaan heeft.

Erik gebruik je dezelfde weerstanden in de Pitbull als Peter Daniel de Caddock MK132 en de VishayS102?
Ik heb alleen Allen Bradley weerstanden geprobeerd en zou daar nog veel verschil in zitten om andere weerstanden te proberen?
Zelf gebruik ik Allen Bradley 75ohm (De 75ohm moest eigenlijk 100ohm zijn)  en 390ohm.
QuoteCitaat Peter Daniel:One other thing, the output resistors are quite important, I got the best results with Caddock MK132 75R to ground and VishayS102 60R (or similar value) in series.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein