Betaalbaar CD Transport de Shigaclone, de opbouw van de Vicol Black Shiga MK2

Started by BMW850, April 1, 2009, 18:08:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

BMW850

Quote from: Magura on June 20, 2014, 21:06:58
Nog niet rudy. Wacht nog op de zilver mica. Komt volgende week binnen.. (hoop ik)

En? Ben benieuwd naar je ervaring met deze upgrade ... :music:

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

phy

Heeft er iemand een idee
waar ik dat vet wat in de loopwerkjes gebruikt word  kan kopen ?

Magura

Quote from: BMW850 on June 27, 2014, 17:06:19
En? Ben benieuwd naar je ervaring met deze upgrade ... :music:

Rudy

Nou, helaas duurt het allemaal wat langer. Ik kreeg van ebay een mailtje dat de betaling via mijn creditcard niet gelukt was. Bij het afrekenen leek de betaling geslaagd te zijn...lang leve ebay... :unhappy:

Als het goed is zijn ze inmiddels verstuurd. Dus nog even geduld.. ;D

Ik wil ook de alu puck van tibi gaan proberen. Die magneet moet een keertje het veld ruimen.   :D


Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

BMW850

Quote from: phy on June 27, 2014, 17:53:45
Heeft er iemand een idee
waar ik dat vet wat in de loopwerkjes gebruikt word  kan kopen ?

Ik denk dat dit de goede is: Roco 10905 Roco smeervet.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/244970/Roco-10905-Roco-smeervet-voor-locomotieven

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

phy

hoi Rudy
Ja dat is volgens mij ook perfect
maar ik had net deze al besteld
http://www.ebay.co.uk/itm/DOW-MOLYKOTE-EM-30L-Synthetic-Grease-Copiers-Printers-/280612855824?pt=BI_Heavy_Equipment_Parts&hash=item4155d46010
een beetje  vet af en toe kan nooit kwaad het loopwerk word stevig gebruikt hier.

BMW850

Nou heb de verkeerde ribbon cable besteld zal de pitch wel niet goed hebben dacht dat het de lege ruimte was tussen de pinnen  :lookaround:
16pin L=110mm AWM 20798 80C RIBBON CABLE same side 0.50mm pitch

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Magura

Dat is jammer Rudy. Vandaag eindelijk de zilver mica's binnen gekregen.
Vanavond wil ik ook bij de "holy sh#t" club horen.  :D   Ik ben benieuwd!


Matthijs
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Magura

Holy sh#t!!..... 2 printbanen foetsie  :D
Waarschijnlijk zijn mijn soldeerkunsten nog niet zo goed voor dit kleine priegelwerk.... :D

Iemand hier die voor mij misschien de beruchte lasermod kan/wil uitvoeren?

Matthijs
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

BMW850

Quote from: Magura on July  3, 2014, 21:09:36
Holy sh#t!!..... 2 printbanen foetsie  :D
Waarschijnlijk zijn mijn soldeerkunsten nog niet zo goed voor dit kleine priegelwerk.... :D

Iemand hier die voor mij misschien de beruchte lasermod kan/wil uitvoeren?

Matthijs

Ik heb nog een reserve bij iemand liggen om te testen en als hij deze niet wil over nemen omdat hij zelf de modificaties wil doen neem ik contact met jou op.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Nog een nieuwe modificatie?

QuoteJust found that an 100pF silver-mica over MD-PIN potentiometer give slightly more harmonics and decay than 1nF in same position.
Amigos, please give it a try and confirm.

Regards,
Tibi

QuoteFurther small improvements.
Use a copper foil to cover parts under PIN detector and amplifier module. Take care to put this fol over a substantial silicon. Reheat the foil to adhere to silicon.
Cover IC's as well. This may be grounded if you like.

Regards,
Tibi
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

phy

mwa.....
koperfolie plakken is niet echt iets dat zoden aan de dijk zet, als het al een verbetering geeft .
Ik heb dat ook een tijdje gedaan maar het heeft voor mij geen meerwaarde.
Ik ga wel 100pF mica's bestellen.

Erik van Voorst (in memoriam)

Ben ook wel nenieuwd naar die 100 pF.

Heeft al iemand de configuratie met enkelt zilver micas geprobeerd (4 stuks) op de laserkop.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

weust

Al weer een stuk uitgebreider dan vanmorgen toen ik de link vanmorgen bekeen via diyaudio forum zelf.

Blij dat ie mij verzoek om de mods te documenteren heeft doorgezet :)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

phy

Vandaag heb ik een high grade shiga binnen gekomen
alle mooie componenten zitten erop behalve het tent kristal
maar daar komt waarschijnlijk een complete clock modulle voor
volgens Tibi hoefde dat niet eens.
ik ben benieuwd hoe dit gaat klinken t.o.v mijn compleet gemodificeerde boombox exemplaar

Erik van Voorst (in memoriam)

Ben ook wel benieuwd...of het op die "nieuwe basis" High Grade  loont om het weer van voren af aan  up te graden naar het walhalla...

Sta steeds op het punt om er ook eens eentje aan te schaffen...misschien voor de komende wintermaanden  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

Quote from: Erik van Voorst on July 12, 2014, 09:58:13
Ben ook wel benieuwd...of het op die "nieuwe basis" High Grade  loont om het weer van voren af aan  up te graden naar het walhalla...

Sta steeds op het punt om er ook eens eentje aan te schaffen...misschien voor de komende wintermaanden  ;D
ja ik was er ook benieuwd naar ik wil het gewoon zelf horen 
Dit is tot nu toe het mooiste dat Tibi gebouwd heeft maar in mijn boombox loopwerkje zitten allemaal Black Gates betere regulators meerde voedingstrafo's en een aparte clock module
en een hoop voodoo.
misschien dat ik hem morgen eens aansluit
als hij echt mooi is bouw ik er een mooi compact kastje voor
en als ik het de moeite waard vind zet ik er misschien nog een clock module erbij.

Erik van Voorst (in memoriam)

Tja om goed te vergelijken gaat dus eigenlijk niet zo  1-2-3....erg appeltjes peertjes vergelijk ....

Waar ik nu benieuwd naar ben is een vergelijk tussen "puur" zijn boardje en de JVC "qua klank" met dus zoveel als mogelijk dezelfde componenten...dus dat je op zo een manier in kaart kan brengen hoeveel een betere layout en print/printbaanmateriaal etc doet...

Kijk uit ervaring weten we zo langzamerhand wel dat het beter MOET/ZAL klinken....maar hoeveel ......en dat is voor mij persoonlijk een beetje te veel werk (tot nu toe) om in kaart te brengen (even buiten het feit dat MIJN HOEVEEL een subjectief oordeel voor een ander is)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

Nee echt vergelijken ga ik ook niet doen
ik ben voor mezelf gewoon benieuwd hoe het klinkt
en dan word het een misschien 2de loopwerkje in een andere set.

phy


BMW850

Quote from: phy on July 14, 2014, 11:33:16
De Shiga black high grade doet het super goed!!

Robert, kun je daar een foto van maken ben benieuwd welke componenten er op zitten.
Kan deze versie niet vinden op zijn site  :lookaround:

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Magura

Quote from: BMW850 on July  3, 2014, 21:26:48
Ik heb nog een reserve bij iemand liggen om te testen en als hij deze niet wil over nemen omdat hij zelf de modificaties wil doen neem ik contact met jou op.

Rudy

Hoi rudy,

Is het reserve loopwerk al vergeven rudy? Ben wel benieuwd naar de laser mods!  ;)
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

phy

Quote from: BMW850 on July 14, 2014, 18:38:00
Robert, kun je daar een foto van maken ben benieuwd welke componenten er op zitten.
Kan deze versie niet vinden op zijn site  :lookaround:

Rudy
hoi Rudy
het is deze
http://www.vicol-audio.ro/shigamkII-high-grade.php
maar ik heb hem zonder Tent kristal  en zonder loopwerk besteld
het was de laatste

BMW850

Quote from: Magura on July 14, 2014, 20:11:36
Hoi rudy,

Is het reserve loopwerk al vergeven rudy? Ben wel benieuwd naar de laser mods!  ;)

Je hebt PM  ;)

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

phy

Ik ben zeer te spreken over de Shiga mk2
en ga er toch weer een projectje van maken.
net heb ik een  Neutronstar clock en en Neutronstar voeding besteld.
ben benieuwd hoever ik ermee kom.