Betaalbaar CD Transport de Shigaclone, de opbouw van de Vicol Black Shiga MK2

Started by BMW850, April 1, 2009, 18:08:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Trimmeroverbrugging verwijderd ...nope dat is het dus niet.. :(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Hoi Erik,

Ik weet niet of je nu een loopwerk voor de Pitbull aan het klaar maken bent maar gebruik hier eerst een GOED loopwerk voor zonder modificaties en ga daarmee verder.

Ik had ook eerst 1 mechanisme klaar gemaakt met alle modificaties voor de Vicol Shiga en dit werkte goed en deze heb ik compleet overgezet naar de Shigaclone en dit werkte dus niet.
Toen de gemodificeerde laser eruit gehaald en deze in een nieuw werkend mechanisme gezet voor de Shigaclone dit is wel weer een andere volgorde maar dit werkte dus wel.
Een simpele oplossing voor dit euvel komt vanzelf ... denk dat we iets over het hoofd zien maar ik weet nog niet wat  :devil:

Of het is telkens de ribbon cable die geen goed contact maakt met het erin en eruit trekken.

Rudy
Sorry dat ik steeds wat verander voor mij is het duidelijk wat ik hier neer zet maar het moet ook duidelijk zijn voor anderen!
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Erik van Voorst (in memoriam)

Hebbes....los draadje van de C906 connector...een van de weinige nadelen in een test setup  :colgate:

Alles speelt zowel met 0.1 uF als met 0.01 uF  O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Rudy

Bedankt voor de tip, maar zoals je weet heb ik in de PiTbull Reference een zelfgemaakt board van aluminium met rvs geleidestang en ebben ophanging.

Dat wil allemaal zeggen dat ik na een wat langere testperiode enkel de standaard laser uitwissel voor een werkende (hahaha) gemodde laser.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Nu heb ik de Vicol Shiga weer aangesloten en hij werk nu zonder problemen met de trimmer overbrugging, ik snap er niets meer van  :devil:
Ik heb de ribbon cable er NIET uitgehaald en er opnieuw ingedaan dit maakt het allemaal nog vreemder  ::)

Rudy
p.s. Er is nu wat fout gegaan heb ik de vorige post (Reactie #1019) veranderd en dat had niet gemoeten  :crazy:
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Quote from: Erik van Voorst on June 21, 2014, 15:56:15
Hebbes....los draadje van de C906 connector...een van de weinige nadelen in een test setup  :colgate:

Alles speelt zowel met 0.1 uF als met 0.01 uF  O0

Mooi dat het weer werkt  ;D  :clapping:
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: BMW850 on June 21, 2014, 16:23:19
Nu heb ik de Vicol Shiga weer aangesloten en hij werk nu zonder problemen met de trimmer overbrugging, ik snap er niets meer van  :devil:
Ik heb de ribbon cable er NIET uitgehaald en er opnieuw ingedaan dit maakt het allemaal nog vreemder  ::)

Rudy
p.s. Er is nu wat fout gegaan heb ik de vorige post (Reactie #1019) veranderd en dat had niet gemoeten  :crazy:

Rudy , moet de clock misschien even locken ?

Het is een simpel verhaal de waarden zijn goed de 4 modificaties zijn goed evenals het resultaat dus de totaal gemodde laserhead dient te werken...zo niet dan moet het probleem elders liggen.......en dat is weer niet zo simpel  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

Quote from: Erik van Voorst on June 21, 2014, 15:56:15
Hebbes....los draadje van de C906 connector...een van de weinige nadelen in een test setup  :colgate:

Alles speelt zowel met 0.1 uF als met 0.01 uF  O0
;D  :thumbs-up:

BMW850

Heb vandaag alle 6 nieuwe SF-P101N CD Mechanism SFP101 16 Pins Sanyo Philips Alba bekeken en later getest.
En wat blijkt er is 1 stuk, bij het tandwiel zijn 2 tanden afgebroken.

Ik heb de verkoper een mailtje gestuurd ...

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

phy

Quote from: BMW850 on June 21, 2014, 13:47:28
Nog iets om te vermelden,

Nu ik de trimmer overbrugging in mijn Shigaclone heb zitten vind ik de bas aan de vreemde kant (strak en opdringerig)



Rudy
Is het zo'n groot verschil die trimmer overbrugging?
ik dacht het het een subtiel iets was dat net even iets toevoegde

Erik van Voorst (in memoriam)

Het is geen subtiel verschil...ikzelf ben er wel content mee.

Rudy ik kan zo even nieuwe tandwielen sturen naar je....laat maar weten  :D

Wat bedoel met strak en opdringerig....lijkt een beetje op een tegenstelling voor mij.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: BMW850 on June 21, 2014, 16:23:19
Nu heb ik de Vicol Shiga weer aangesloten en hij werk nu zonder problemen met de trimmer overbrugging, ik snap er niets meer van  :devil:
Ik heb de ribbon cable er NIET uitgehaald en er opnieuw ingedaan dit maakt het allemaal nog vreemder  ::)

Rudy
p.s. Er is nu wat fout gegaan heb ik de vorige post (Reactie #1019) veranderd en dat had niet gemoeten  :crazy:

Je hebt dus enkel de laser eruit genomen en er weer ingezet...maar dan MOET je wel de (laser) ribbon losnemen  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Quote from: BMW850 on June 21, 2014, 13:47:28
Nog iets om te vermelden,

Nu ik de trimmer overbrugging in mijn Shigaclone heb zitten vind ik de bas aan de vreemde kant (strak en opdringerig)
Moet er wel bij vertellen dat ik het loopwerk nu niet op 2 punten heb vastgezet met schroeven maar met lijm dotten met lijmpistool op verschillende punten.

Het kunnen dus 2 oorzaken hebben, maar ben benieuwd of er meerdere mensen dit ervaren met de trimmer overbrugging ...

Rudy

QuoteIs het zo'n groot verschil die trimmer overbrugging?
ik dacht het het een subtiel iets was dat net even iets toevoegde

Ik denk dat het te maken heeft met de ophanging deze is nu niet vastgezet op de 2 bekende punten in mijn Shigaclone.
Want met die laser modificatie op de Vicol Shiga had ik dit niet.
Eind van de week ga ik de ophanging van het loopwerk weer veranderen dan laat ik van mij weten ...

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Quote from: Erik van Voorst on June 22, 2014, 09:16:07
Het is geen subtiel verschil...ikzelf ben er wel content mee.

Rudy ik kan zo even nieuwe tandwielen sturen naar je....laat maar weten  :D

Wat bedoel met strak en opdringerig....lijkt een beetje op een tegenstelling voor mij.

Tandwielen heb ik nu genoeg heb nog een oude partij loopwerken liggen.
Wil eens kijken of de verkoper ook een nieuwe opstuurt als er een defect exemplaar tussen zit.
Dan ga ik ook de motoren testen en uitzoeken welke goed zijn.

Dit is geen tegenstelling voor jou, dit was iets wat ik constateerde en de oorzaak is nu wel duidelijk voor mij ik wou dit gewoon eens proberen met een lijmpistool zodat de trillingen hopelijk wat verminderen van het loopwerk.
Want op het diyaudio forum had Tubo dit ook niet geconstateerd hij vond het alleen maar beter worden de bas.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Quote from: Erik van Voorst on June 22, 2014, 09:44:04
Je hebt dus enkel de laser eruit genomen en er weer ingezet...maar dan MOET je wel de (laser) ribbon losnemen  ;)

Ik had alleen de complete testplank weggezet en toen mijn nieuwe loopwerken binnen waren had ik de Vicol Shiga weer aangesloten dus heb laser ribbon niet los gehad.
Het is allemaal een beetje verwarrend omdat ik met twee verschillende Shiga's bezig ben en met lasermodificaties bezig ben  ;)

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

phy

Quote from: BMW850 on June 22, 2014, 12:17:43
Ik denk dat het te maken heeft met de ophanging deze is nu niet vastgezet op de 2 bekende punten in mijn Shigaclone.
Want met die laser modificatie op de Vicol Shiga had ik dit niet.
Eind van de week ga ik de ophanging van het loopwerk weer veranderen dan laat ik van mij weten ...

Rudy
Dan is het subtiel ik ken het effect van het vastzetten op vier punten of 2

Edit: ik bedoel NIET subtiel
het vast zetten op 2 of 4 punten geeft een klein voordeel voor de 2 punt montage
veel maakt dit niets uit
ik heb er wel altijd voor gezorgd dat er geen stress op het loopwerk kwam bij het vast zetten zo nodig onvervuld met latoenkoper.

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Rudy,

Nee wat ik met tegenstelling bedoelde is dat strak voor mij positief betekend en opdringerig negatief.

De trimmerbypass is voor jou dus "tot nu toe" geen succes....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

Ik moet de trimmer overbrugging  zelf nog proberen
maar ik ben op het moment nog gewoon aan het genieten van de 3 condensatoren modificatie
en eigenlijk een beetje huiverig omdat het nu perfect werkt.

Erik van Voorst (in memoriam)

Gewoon deze met rust laten en een tweede opbouwen met als extra de overbrugging...kun je gelijk leuk vergelijken... ;D

Ik heb elders de Vishay besteld dus donderdag ga ik ook weer opbouwen  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Als er nog mensen zijn die extra ribbon cable willen aanschaffen:
16pin L=110mm AWM 20798 80C RIBBON CABLE same side 0.50mm pitch

Heb net contact gehad met de verkoper hij kan deze ribbon cable voor jullie op maat maken.
Dit is de maat die ik besteld heb: http://www.ebay.com/itm/321441630985

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Erik van Voorst (in memoriam)

Zo dat is gaaf zeg..maatwerk.  8)

Rudy weet je ook of hij display ribbon kan maken.

Ik zou zeker interesse hebben...want ik heb er nu nog steeds 3 aan elkaar geclamped om de afstand te overbruggen.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Stuur hem even een mailtje ik weet de pin en pitch maat niet van die kabel.
Als je het weet zou je dan ook 2 stuks voor mij willen bestellen lengte 25cm.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Volgens mij is het deze Erik,

18pin L= 355mm AWM 20624 80C Ribbon Cable same side 0.50mm pitch 18 pin 35.5cm

http://www.ebay.com/itm/18pin-L-355mm-AWM-20624-80C-Ribbon-Cable-same-side-0-50mmpitch-18-pin-35-5cm-/321309008347?pt=US_Audio_Cables_Adapters&hash=item4acf8261db

Laat me even weten of dit correct is, pin en pitch ?

Rudy
Edit: link werkte niet maar nu wel weer ;)
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Heb deze nu besteld hij is bedoeld voor de Shigaclone dus NIET voor de Vicol Shiga  ;)
Verzendkosten zit bij de prijs in ...

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!