Frugel Horn/ Audio Nirvana

Started by mimic, March 31, 2009, 22:36:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

mimic

Zo in grote lijnen zit ook kast 2 nu in elkaar! Het is een boel werk, maar wel erg leuk als alles uiteindelijk op de 10e mm klopt :)

Op de ( wederom slechte foto ) staan de 2 kasten naast elkaar en 1 daarvan op de kop. ( voor de duidelijkheid ), de laatste zijkanten worden in het allerlaatste stadium pas verlijmd.

KEF LS50W - Velodyne DD12

advr

bjizonder gaaf, je krijgt zo meteen een indruk hoe groot het wordt ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

mimic

Quote from: advr on April 14, 2009, 21:56:46
bjizonder gaaf, je krijgt zo meteen een indruk hoe groot het wordt ;D ;D

Groot :).

KEF LS50W - Velodyne DD12

solitaire

Daar passen heel wat CD'tjes mooi in ;D. Als al die muziek er ook weer mooi uit komt :music: ... ;)


succes



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

mimic

Zo niet, heb ik een leuk cd rek :) Laten we hopen dat dat niet nodig is zeg :) :) :)

Quote from: solitaire on April 14, 2009, 22:47:37
Daar passen heel wat CD'tjes mooi in ;D. Als al die muziek er ook weer mooi uit komt :music: ... ;)


succes



W.
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Even vooruitlopend op de zaken,

waar heb ik de beste keuze in;

* luidspreker doek
* fixing studs voor de eventuele grills
* mooie manier om de units vast te zetten
* gave speaker terminals

:)
KEF LS50W - Velodyne DD12

Douma

QuoteEven vooruitlopend op de zaken,

waar heb ik de beste keuze in;

* luidspreker doek
* fixing studs voor de eventuele grills
* mooie manier om de units vast te zetten
* gave speaker terminals

* speaker & co is hier in groningen niet meer, maar misschien kan mm-audio je hier ook aan helpen.
* Als de grills eventueel zijn, dan zou ik eerst met klitteband-achtige oplossing werken. Dat kun je altijd weer verwijderen en laat geen gaten in de behuizing achter.
* De units zou ik vastzetten op dezelfde manier zoals ik dat heb gedaan.
* WAT?! Zijn mijn terminals niet goed genoeg?  :P
"Nothing lasts, but nothing is lost."

solitaire

Frontjes zijn niet zo mijn 'ding' ... 'k sluit me dus graag bij Douma aan 8).

Quote from: mimic on April 16, 2009, 21:24:19

* gave speaker terminals


Zoek je kant-en-klare terminals of losse klemmen ? En wat vindt je 'gaaf' ? :confused: ;) Binnen welk budget zoek je ?


W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

mimic

Quote from: Douma on April 16, 2009, 22:03:19
* speaker & co is hier in groningen niet meer, maar misschien kan mm-audio je hier ook aan helpen.
* Als de grills eventueel zijn, dan zou ik eerst met klitteband-achtige oplossing werken. Dat kun je altijd weer verwijderen en laat geen gaten in de behuizing achter.
* De units zou ik vastzetten op dezelfde manier zoals ik dat heb gedaan.
* WAT?! Zijn mijn terminals niet goed genoeg?  :P

Waar heb je de boutjes vandaan? :)

De terminals zijn prachtig, alleen denk ik dat ik liever vierkante heb :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Quote from: solitaire on April 16, 2009, 22:48:54
Frontjes zijn niet zo mijn 'ding' ... 'k sluit me dus graag bij Douma aan 8).

Zoek je kant-en-klare terminals of losse klemmen ? En wat vindt je 'gaaf' ? :confused: ;) Binnen welk budget zoek je ?


W.

Frontjes bij mij ook niet, maar... ik vind de grote hoorn`s niet zo eh luidspreker achtig ogen. Dus wil een beetje het ontwerp van de render aanhouden in mijn eerste post.

Gave terminals, nou ja punt 1, goed materiaal uiteraard om eventueel verlies te voorkomen. Daarnaast is een high end audifiele look ook wel leuk. Jullie kennen dit vast bij zelfbouw. Zelfs afgeronde details IN de kast zijn mooi, puur en alleen voor het " gevoel ". ( en dit gevoel speelt wellicht ook mee in de uiteindelijke klank? :) )
KEF LS50W - Velodyne DD12

Douma

QuoteWaar heb je de boutjes vandaan?  :)

De boutjes heb ik bij De Audiofabriek vandaan. De inslagmoeren bij de bouwmarkt.
Quote
De terminals zijn prachtig, alleen denk ik dat ik liever vierkante heb  :)

Daar heb je gelijk in. Vierkante terminals passen beter bij het ontwerp. Misschien moet je op zoek gaan naar terminals met een metalen plaat. Dat staat wel luxe. Kan me alleen wel voorstellen dat die prijzig zijn. En zoals wolf al vroeg:
QuoteBinnen welk budget zoek je ?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

mimic

Inslagmoeren :) weet ik eindelijk hoe dat heet :)

Ik zie bij de audiofabriek ook leuke dingen, wel een stuk duurder als ik had gedacht overgens. Eens kijken of ik hier ook iets kan D.I.Y-en!

Tx
KEF LS50W - Velodyne DD12

solitaire

Quote from: mimic on April 16, 2009, 23:20:52
De terminals zijn prachtig, alleen denk ik dat ik liever vierkante heb :)

Quote from: mimic on April 16, 2009, 23:24:03
Gave terminals, nou ja punt 1, goed materiaal uiteraard om eventueel verlies te voorkomen. Daarnaast is een high end audifiele look ook wel leuk. Jullie kennen dit vast bij zelfbouw. Zelfs afgeronde details IN de kast zijn mooi, puur en alleen voor het " gevoel ". ( en dit gevoel speelt wellicht ook mee in de uiteindelijke klank? :) )

Volgens mij heeft je bezoekje aan de Audiofabriek-site de vraag naar terminals al beantwoord, maar toch nog even ... zoek je nou afgeronde vierkante exemplaren ? :huh2: ;)



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

mimic

#39
Quote from: solitaire on April 17, 2009, 20:47:35
Volgens mij heeft je bezoekje aan de Audiofabriek-site de vraag naar terminals al beantwoord, maar toch nog even ... zoek je nou afgeronde vierkante exemplaren ? :huh2: ;)



W.

Vierkante :) wellicht kan ik ook zelf wat leuks maken ( metalen plaatje ofzo, bij nader inzien, metaal maar niet! Liever een niet gelijdend materiaal :) ).

KEF LS50W - Velodyne DD12

solitaire

Quote from: mimic on April 17, 2009, 21:24:54
Vierkante :) wellicht kan ik ook zelf wat leuks maken ( metalen plaatje ofzo ).



leuk ! 8)



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

mimic

Ach een nieuw rendertje dan maar. ( ik denk veel te veel na over de afwerking, word er een beetje gek van :) )
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

#42
Ondanks het mooie weer.... toch weer een stapje verder! Al het hout is nu gesneden dus morgen her en der nog wat verlijmen. Daarna spelen met dempingsmateriaal. ( ook deels al binnen ). Dus misschien als ik me vanavond gedraag...... morgen een voorzichtig proef draai testje....
KEF LS50W - Velodyne DD12

Douma

Leuk om te zien hoe het e.a. zijn vorm krijgt.

Is de Gemini inmiddels al binnen?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

mimic

Tx!

Ja de gemini II is gister binnengekomen en staat nu rustig in te spelen :) Eind goed al goed.
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Zo gister tot laat doorgewerkt, met als resultaat dat de luidsprekers spelen. Ze zijn nog verre van af, het belangrijkste ik nu gaan spelen met de demping. De presure chamber is nog helemaal niet voorzien van dempingsmateriaal, en dat is te horen :).
KEF LS50W - Velodyne DD12

advr

#46

dat ziet er al mooi uit :D :D

die "spleet" achter de Gemini, is smal, daar gaat niet veel laag doorheen :hehe:

het zal allemaal wel kloppen natuurlijk!

lekker spelen met de demping? ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

mimic

Quote from: advr on April 20, 2009, 07:52:00
dat ziet er al mooi uit :D :D

die "spleet" achter de Gemini, is smal, daar gaat niet veel laag doorheen :hehe:

het zal allemaal wel kloppen natuurlijk!

lekker spelen met de demping? ;D

Tx! Welke spleet bedoel je precies ? :) Het kwartje valt nog niet helemaal.

KEF LS50W - Velodyne DD12

advr



dit kwartje :D

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Douma

Mooi werk man. Probeer als je met demping gaat spelen niet direct het perfecte resultaat te halen. Dat is namelijk best lastig, helemaal als je de speakers niet goed kent. Als je wat gewend bent aan de klank kun je gemakkelijker verschillen horen tussen verschillende soorten en hoeveelheden demping.
"Nothing lasts, but nothing is lost."