Sony nieuwe oled eens goed bekeken

Started by krek, March 31, 2009, 09:06:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

krek

Gisteren in een Sony stand het volgende schermpje eens goed bekeken:


Dat ben ik natuurlijk niet op de foto. Ik bekeek het schermpje met mijn armen praktisch erom heen. Kijk afstand zo'n 30 cm. Natuurlijk draaide er een promo filmpje op, en het was echt super beeld. Alhoewel ik net had gegeten, kreeg ik water in de mond van de gebakken biefstuk die werd aangesneden in het fimpje. Ook het glas whiskey sprak me zeer aan. Er waren geen snel bewegende beelden, maar wat bewoog bleef gewoon scherp. Geen backlight issues, en van helemaal opzij bekeken ook geen blauw wordend zwart. En zwart was goed zwart!

Volgens de verkoper verwacht SOny een vh jaar een 40 inch Oled op de markt te kunnen brengen. Als die net zo goed is als dit kleine scherm, dan heeft de CRT eindelijk een waardige opvolger, en dat werd wel tijd. :smile:

NAD C-368 Tannoy Revolution XT 8F Bluesound node 2i Samsung ps58C6500 CI+ module

luuk

Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

krek

NAD C-368 Tannoy Revolution XT 8F Bluesound node 2i Samsung ps58C6500 CI+ module

luuk

Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

luuk

Zucht.. wacht al zo lang met kopen en dan kom je daar weer mee  :(
Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

krek

Luuk,

Als je nooit wat nieuws koopt heb je nooit wat nieuws.

Maar... de ontwikkelingen volgen elkaar zo snel op dat wat je nieuw koopt binnen een jaar toch weer ''verouderd'' is. Derhalve is het misschien een idee om te investeren in de nieuwste techniek van vorig jaar. Dit scheelt zo een bak geld dat is niet normaal meer. Koop je nu het nieuwste van het nieuwste dan is het een vervelende ervaring om die technieken over een jaar voor de helft van het geld tegen te komen.

Een tv met goed beeld nu is ook een tv met goed beeld over 5 jaar. Ik kijk bijv. naar een philips crt met pixel plus II. Dit geeft een mooi beeld, en pas bij de laatste series plasma/lcd heb ik het idee dat het zinnig is om iets nieuws te overwegen. Vn de philips perfect pixel tv's zijn oogstrelend. Maar ik zou nu toch gaan voor pixel plus 3 HD, want lekker goedkoop.

En oh ja, er zijn geluiden dat er philips lcd's komen met ingebouwde DVB-C tuners die door Ziggo zijn gecertificeerd. Die komen va deze maand op de markt als het goed is. Dan heb je dus geen extra HD tuner aan te schaffen met alle nadelen mbt het zappen en plaatsing en kosten.
NAD C-368 Tannoy Revolution XT 8F Bluesound node 2i Samsung ps58C6500 CI+ module

luuk

Tja, ik weet het. Maar toen mijn tv begin vorig jaar stuk ging, heb ik toch maar voor een tijdelijke tvoplossing (kleinere lcd die dan later naar de slaapkamer kan) gekozen omdat er toen net de overgang naar Fullhd aan de gang was en ik dus de ontwikkelingen wilde afwachten.
En nu is dan weer de vraag of ik nog ff langer blijf wachten op de nieuwe Panasonics van volgend jaar of inderdaad wat jij zegt, een betaalbare toptv kopen en dan over een paar jaar weer verder kijken (voor bv een OLED)
Jouw idee is de het slimste.
Ik krijg volgende maand een leuke bonus en waarschijnlijk brandt dat geld dan zo erg in mijn zak dat de tv er toch eerdaags gaat komen  ;)
Bedankt voor het meedenken.
Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW